Όταν ο Λαρς Λίντστρομ (Ράιν Γκόσλινγκ) συστήνει στον αδερφό του (Πολ Σνάιντερ) και στην έγκυο συννυφάδα του Κάριν (Έμιλι Μόρτιμερ) το καινούριο του κορίτσι Μπιάνκα, που γνώρισε στο ίντερνετ, αυτοί δεν πιστεύουν στα μάτια τους. Αντικρίζουν μία κούκλα, όχι από τις παλιές από τόπι ή πορσελάνη, αλλά από τις καινούριες πλαστικές, που σου αποστέλλονται κατά παραγγελία για σεξουαλικούς σκοπούς, την οποία ο Λαρς βλέπει ως τον δικό του άνθρωπο. Η Μπιάνκα όμως είναι μία απλή κούκλα και πώς θα το εξηγήσουν αυτό στους κατοίκους της μικρής τους πόλης; Η Κάριν και ο Γκας αποφασίζουν να συμβουλευτούν τη φυσιοθεραπεύτρια Δρ. Ντάγκμαρ Μπέρμαν (Πατρίτσια Κλάρκσον), η οποία τους συστήνει να αποδεχτούν αυτή την ιδιαιτερότητα του Λαρς. Ο Λαρς ζει μία παραίσθηση και προκειμένου να τον βοηθήσουν να βγει από την κρίση, πρέπει και αυτοί και οι συμπολίτες τους να σταθούν δίπλα του. Μετά από μάταιες προσπάθειες να τον πείσουν για τον παραλογισμό στον οποίο ζει, ο Γκας και η Κάριν αποφασίζουν να μην του πάνε κόντρα. Πολύ σύντομα η Μπιάνκα πηγαίνει μαζί τους στην εκκλησία, δοκιμάζει ρούχα στα μαγαζιά της πόλης, προσφέρει εθελοντική εργασία στο νοσοκομείο. Η Μπιάνκα μπαίνει από το πουθενά στις καρδιές όλων όσων γνωρίζει, γεμίζοντας συναισθηματικά κενά στους ανθρώπους που ούτε καν φαντάζονταν ότι είχαν.

Με το δίκιο του ο κάθε θεατής θα αναρωτηθεί αν η πολίχνη που συνεργάζεται σε αυτή την υποστηρικτική φάρσα έχει πάθει ομαδική παράκρουση, διότι και η βοήθεια έχει τα όριά της. Ειδικά οι Έλληνες θα έλεγαν αυθόρμητα κόψτε τις μαλακίες και κρύψτε την κούκλα στη ντουλάπα. Καλά οι συγγενείς, καλά οι γείτονες, άντε και κάποιοι γνωστοί. Η κοινότητα στο σύνολό της; Η εκκλησία και ο παπάς της ενορίας; Να τελέσει μυστήριο, να μην αποκαλύψω ποιο, με μια κούκλα να συμμετέχει ενεργά; Επειδή η Μπιάνκα είναι ιεραπόστολος, όπως υποστηρίζει ο Λαρς που της έδωσε ακόμη και επαγγελματικό προσδιορισμό; Αυτά δεν γίνονται στον πραγματικό κόσμο, του δράματος δηλαδή, και η ταινία, εκτός από κάποιες μετατροπές αμήχανων στιγμών σε χιουμοριστικά ιντερλούδια, δεν έχει κωμικό προσανατολισμό αλλά πολύ σοβαρούς σκοπούς. Ο Λαρς έχει πρόβλημα βαθύ και αργό. Η κούκλα του είναι το τελικό τεστ στην ύστατη προσπάθειά του για ανθρώπινη επαφή. Αν οι γύρω του τσιμπήσουν, κάτι θα γίνει με τη διαταραγμένη περίπτωση του. Αλλιώς, η καθυστέρησή του θα μεταβληθεί σε αμετάκλητη κατάθλιψη και το σκίρτημα δεν θα συμβεί ποτέ.

Η ταινία είναι καθαρά μια κατασκευή και μυρίζει από μακριά όλα τα συστατικά με τα οποία μαγειρεύτηκε: μια πρωτότυπη ιδέα, ιδιότυπους χαρακτήρες, ανθρωπιά, συμπόνια, κατανόηση και ψυχολογικές εφαρμογές. Στο τελευταίο κεφάλαιο, η βάση δεν είναι άλλη από το Τοτέμ και Ταμπού του φίλου μας του Ζίγκμουντ Φρόιντ, και άτυπου συμβούλου σεναρίων για το εν τρίτο των χολιγουντιανών παραγωγών από το 1940 και δώθε. Με τον αδόκητο χαμό του πατέρα του, η κατάρρευση του Λαρς έφερε τον ίδιο σε ένα σκοτεινό αδιέξοδο και τον αδελφό του σε μια σειρά από απωθημένες ενοχές που παρέκαμψε για να «προοδεύσει» προσωπικά. Το τοτέμ που φέρνει στο σπίτι του ο Λαρς, ένα άψυχο αντικείμενο με χρήση έμψυχου υποκειμένου, επιβάλλεται και σχεδόν λατρεύεται από την οικογένεια και τον περίγυρο.Ο σκηνοθέτης το χρησιμοποιεί σαν καθρέφτη της κοινότητας και καταλύτη για τον εσωτερικό κόσμο του ήρωα. Το κεφάλαιο του σεξ, άρα και οποιαδήποτε αναφορά στον σημαντικό για την ψυχαναλυτική αυτή θεωρία παράγοντα της αιμομιξίας (που θα αποτελούσαν τον παράγοντα του ταμπού στην περίπτωση) παραλείπεται εντελώς.

Το τρικ της ταινίας, και η κρυφή της επωδός, είναι η εντύπωση πως μια πλαστική κούκλα θα όφειλε να είναι και το δοχείο των σεξουαλικών ορμών του κατόχου της, αλλά το ζητούμενο δεν είναι ποτέ αυτό. Η Μπιάνκα, άσπιλη και αναμάρτητη, λειτουργεί ως άγιο ντιβάνι του ψυχαναλυτή με άπαξ πληρωμή στον κατασκευαστή της - δεν μιλάει και συμφέρει. Ο Λαρς καλείται να την πεθάνει όποτε κρίνει πως απέκτησε τις δυνάμεις να την ξεπεράσει.

Η ψυχογιατρός της ταινίας είναι η μοναδική όαση σε αυτήν την έξυπνη ιδέα που δεν περπατάει. Η Πατρίσια Κλάρκσον στο ρόλο αυτό, μια μεγάλη καρατερίστα που έχουμε δει στο Καληνύχτα και Καλή Τύχη και στο Pieces of April, αποκαλύπτεται μοναδικά και λιτά, έχοντας απέναντί της τον φιλότιμο Γκόσλινγκ με τα τικ και τις υπεροξυγονώσεις του.