Αν τo ερωτικό δίλημμα της Κοτιγιάρ στο ακούσια κωμικό From the Land of the Moon αποτέλεσε αφορμή για μελόδραμα, εκείνο της Στέισι Μάρτιν στο Amants προσεγγίζεται από τη Νικόλ Γκαρσία ως θρίλερ. Πλην τoυ ονόματος της σκηνοθέτιδας, το κοινό σημείο ανάμεσα στις δύο ταινίες είναι ότι, παρά το στυλιζάρισμα και το πρωτοκλασάτο ερμηνευτικό δυναμικό, στην ψυχή τους συνιστούν αμφότερες το κινηματογραφικό ανάλογο ενός Άρλεκιν. Εδώ η Στέισι Μάρτιν κι ο Πιερ Νινέ είναι νέοι κι ερωτευμένοι, μόνο που ο παράνομος τρόπος που επέλεξε να βιοπορίζεται ο δεύτερος θα οδηγήσει στον χωρισμό τους, αφήνοντας την πρώτη συντετριμμένη. Χρόνια μετά θα βρεθούν ξανά και το πάθος θα ξυπνήσει, μόνο που εκείνη έχει παντρευτεί στο μεταξύ έναν πλούσιο επιχειρηματία.

 

Η φωτογένεια του πρωταγωνιστικού ζεύγους είναι αδιαμφισβήτητη, η μετάβαση από το Παρίσι στον Ινδικό Ωκεανό κι από εκεί στη Γενεύη εξασφαλίζει έναν στοιχειώδη κοσμοπολιτισμό, μόνο που η ανάπτυξη της ιστορίας είναι αδικαιολόγητα βραδυφλεγής, η προώθηση του μύθου στηρίζεται συχνά σε απίθανες συμπτώσεις και, με δεδομένη τη λαϊκή φύση του περιεχομένου του έργου, μετά από λίγη ώρα βρίσκεσαι να αναρωτιέσαι προς τι τέτοια φορμαλιστική επιτήδευση – όταν, φυσικά, δεν χασμουριέσαι.