Σε μια από τις άδηλες συμπτώσεις της διανομής, άλλη μια ταινία με θέμα τη γευσιγνωσία και τις παρεξηγημένες σχέσεις προγραμματίζεται την ίδια εβδομάδα. Το Έχετε κάνει κράτηση; αποτελεί αγγλόφωνη διασκευή του Bella Martha και δεν έχει ποιοτική σχέση με τον Ρατατούη, ούτε όμως και με το πρωτότυπο. Όχι πως δεν προσπαθεί, και δεν είναι πάντα αποκαλυπτικό των σχέσεων των δύο φύλων, της δυσκολίας που αντιμετωπίζει μια γυναίκα για να κυβερνήσει την απαιτητική κουζίνα ενός καλού εστιατορίου ή της ζεστασιάς που προκύπτει γύρω από ένα τραπέζι, όταν στήνεται με αγάπη και απλότητα προθέσεων.

Η Κέιτ δεν είναι μια αγαθή μαγείρισσα. Βλέπει τη μαγειρική ως πρόκληση και υπαρξιακό διαβατήριο. Δυσπιστεί απέναντι στους ανθρώπους και τα βρίσκει σκούρα όταν αναλαμβάνει την κηδεμονία της ανιψιάς της, μετά το θάνατο της αδελφής της. Προσπαθεί να είναι τέλεια, αλλά η ψυχρή της έννοια δεν φτάνει. Βασικά είναι αντιπαθής, προκαλεί το δέος αλλά δεν αγαπιέται γιατί δεν το επιτρέπει σε κανέναν. Ο sous-chef που την αντικαθιστά είναι πληθωρικός, αξιαγάπητος, φαφλατάς, ψευταράκος και ταλαντούχος. Την ξεκλειδώνει και προκαλεί ανισορροπία στην επιθυμία της και την έλλειψη εμπιστοσύνης. Το παιδί είναι ο καταλύτης και η κουζίνα το ιδεοδρόμιο των αντιθέσεών τους.

Ωστόσο, τα υλικά της ταινίας δένουν με έναν ψυχρό αυτοματισμό, κάτι που, εκτός των άλλων, δείχνει την περίεργη τροπή που έχει πάρει η σκηνοθετική καριέρα του Σκοτ Χικς - είναι άραγε ο ίδιος άνθρωπος που μας έδωσε το αψυχολόγητα υπέροχο Shine, ο Πιανίστας; Στο πρωτότυπο, η ανθρώπινη ζύμη της ταινίας αντιστάθμιζε τις αντιστάσεις της τρομαγμένης Μάρθα. Η Τζόουνς, η οποία έμαθε να κινείται σαν επαγγελματίας στην κουζίνα, ενώ στην πραγματικότητα δεν ξέρει ούτε αβγό να βράσει, επιλέγει την αποστασιοποίηση και τον κουρνιασμένο έλεγχο. Έτσι, ο Έκχαρτ βγαίνει πιο καραγκιοζάκος απ’ ό,τι θα έπρεπε. Συνολικά, τα καθαρτήρια βήματα της πλοκής είναι πολύ υπολογισμένα. Και, όπως ξέρουμε, μια συνταγή θέλει και τον αέρα της, το χεράκι της νοικοκυράς, για να μην κουραστεί από την ακαδημαϊκή της εκζήτηση.