«Δεν είναι ότι δεν μου αρέσει, αλλά είναι υπερτιμημένη σε σύγκριση με τον Ντίκενς και τον Σαίξπηρ», δικαιολογείται ευγενικά κατά τη διάρκεια μιας μυθιστορηματικής διαδρομής με ανοιχτό αυτοκίνητο ο μακρινός ανιψιός της Τζέιν, ο Όλιβερ, στη συνοδηγό του, Αγκάτ, μια βιβλιοφάγο και φανατική της Αγγλίδας συγγραφέως, η οποία εργάζεται στο εμβληματικό βιβλιοπωλείο Shakespeare and Co. στο Παρίσι και, διασχίζοντας απρόθυμα τη Μάγχη (ζαλίζεται αφόρητα σε οποιοδήποτε κινούμενο, άρα μοντέρνο, όχημα), αποδέχεται μια πρόσκληση από το ίδρυμα της δημιουργού του Λογική και Ευαισθησία. Για την Αγκάτ, η γυναίκα που έδωσε φωνή, σχήμα και υπόσταση σε όλες τις γυναίκες που μέχρι τότε είχαν εξιδανικευθεί ή υποτιμηθεί από το ανδρικό κατεστημένο της λογοτεχνίας είναι η ζωή της όλη και δεν δέχεται κουβέντα από τον όμορφο κύριο, που αναδύεται ως άλλος Ντάρσι, σε μία από τις πολλές, καλοδουλεμένες αναφορές της ταινίας Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε με τον ευδιάκριτο μικρόκοσμο του Υπερηφάνεια και Προκατάληψη και γενικότερα με το σύμπαν της Όστεν και τις θαρραλέες, πονεμένες ηρωίδες της. Η ρομαντική κομεντί όπως τη γνωρίζουμε στη λεπτεπίλεπτη μορφή της εν πολλοίς σε εκείνην οφείλεται και η παραλλαγή της Λάουρα Πιάνι, φυσικά, δεν αποτελεί διασκευή κάποιου συγκεκριμένου έργου της αλλά καταφέρνει να πλέξει θέματα εκλεκτικής συγγένειας σε τόνο αρμονικό και ισόποσα σκεπτόμενο και ελαφρύ. Το δίλημμα της καταπιεσμένης Αγκάτ, μιας γυναίκας που βρίσκεται μεταξύ της επιδίωξης της δικής της δημιουργικής φωνής και μιας καθηλωτικής νοσταλγίας, δεν εντοπίζεται μόνο στο αισθηματικό κεφάλαιο, μεταξύ του κολλητού της φίλου από τη Γαλλία, του Φελίξ, που έρχεται λίγο πριν από τον μεγάλο χορό για να της κάνει έκπληξη, και του νεοφερμένου, δυνάμει εραστή με τα έντονα βρετανικά χαρακτηριστικά, αλλά στην αδυναμία της να κοιτάξει καθαρά τον εαυτό της, πεπεισμένη πως είναι σκέτη απάτη επειδή αναπαράγει στεγνά τη φιλοσοφία της από το πρότυπο που λατρεύει. Με ηθικό δίδαγμα πως η στάση ζωής δεν γίνεται να είναι δανειστική βιβλιοθήκη, και χωρίς να φιλοδοξεί να υποκαταστήσει τις αδέξιες περιπέτειες μιας Μπρίτζετ Τζόουνς, η ταινία Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε δεν αξιοποιεί τις κωμικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο ταξίδι της Αγκάτ, αν και συμπληρώνει τα κενά του αισθήματος, ειδικά για τον στενό κύκλο των φίλων της Όστεν, χάρη στο σενάριο και την πρωταγωνίστρια.