Η Κρίστι Μάρτιν δεν είχε ποτέ φανταστεί μια ζωή πέρα από τις ρίζες της στη μικρή πόλη της Δυτικής Βιρτζίνια, μέχρι που ανακάλυψε πως έχει ένα μοναδικό ταλέντο: να ρίχνει γροθιές. Με οδηγό το πείσμα, την αποφασιστικότητα και μια δυνατή επιθυμία για νίκη, ρίχνεται στον κόσμο της επαγγελματικής πυγμαχίας, υπό την καθοδήγηση του προπονητή, μάνατζερ και αργότερα συζύγου της Τζιμ.

 

Η Κρίστι Μάρτιν έφερε μια μικρή επανάσταση στον χώρο της πυγμαχίας. Βασικά έβαλε τις γυναίκες στο παιχνίδι με το τσαγανό και την ατσάλινη θέλησή της. Μέχρι τότε, το σπορ ήταν αποκλειστικά ανδροκρατούμενο, και όποια τολμούσε να ασχοληθεί με αυτό, εξευτελιζόταν άμα τη εμφανίσει. Η Μάρτιν δεν σταματούσε μπροστά σε κανένα εμπόδιο, γιατί δεν είχε τίποτε να χάσει. Στη δεκαετία του ’90, προσέφερε θέαμα, κέρδισε χρήματα και δόξα, αλλά είχε την ατυχία να πέσει στα χέρια ενός προπονητή, μάνατζερ και συζύγου που την κακοποίησε ακραία, ψυχικά και σωματικά.

 

Η Σίντνεϊ Σουίνι του Euphoria και του Anyone but you συνέρχεται θριαμβευτικά από τις καλοκαιρινές της περιπέτειες με τις ευγονικές εκλεκτικές συγγένειες των blue jeans/genes που διαφήμισε με περισσή αυταπάρνηση και την κακή δημοσιότητα που κατά συνέπεια αποκόμισε από τους μη ρεπουμπλικανούς αυτού του κόσμου. Τα καλλιτεχνικά της γονίδια είναι ικανά για να υποστηρίξουν μια εντυπωσιακή εξωτερική μεταμόρφωση, αποτέλεσμα σκληρής προπόνησης και ψυχικής αφοσίωσης.

 

Η Κρίστι Μάρτιν έδωσε τις ευλογίες της για τη βιογραφία του Αυστραλού Ντέιβιντ Μίσοου, δημιουργού του ανατριχιαστικού Animal Kingdom του 2010, και η Σουίνι κατάφερε να υπερβεί την απλή αλλαγή εμφάνισης με το πορτρέτο μιας νέας γυναίκας που ανατρέφεται με εχθρικό συντηρητισμό, ξεκινά από το πουθενά, δίνει τις μάχες της, κυρίως με αντίπαλο τον εκδικητικό Τζέιμς Μάρτιν του πάντα αξιόπιστου Μπεν Φόστερ, και σηκώνεται από το ρινγκ αιμόφυρτη, αλλά ακόμη ζωντανή για το χειροκρότημα. Μέχρι τα Όσκαρ; Δεν είμαι σίγουρος, αλλά η προσπάθεια είναι ευγενής.

 

Χωρίς να ανανεώνει την κλασική φόρμουλα του biopic, και ακόμη πιο συγκεκριμένα το αναμενόμενο κλισέ του αουτσάϊντερ που επιβιώνει και κερδίζει κόντρα στα προγνωστικά, το ευθυγραμμισμένο Christy είναι έργο πρωταγωνίστριας. Η Σουίνι δίνει πάντα τον καλύτερο εαυτό της στο σινεμά. Το είδαμε στο Immaculate, αλλά και στο Eden, που υστερούσαν. Εδώ ανεβαίνει ακόμη ψηλότερα, προκαλώντας συμπάθεια και συγκίνηση