Ο Ουμπέρτο Παζολίνι είναι παραγωγός του Full Monty, μεταξύ άλλων, ευγενικής καταγωγής (απόγονος του Λουκίνο Βισκόντι), που δεν έχει ανάγκη πλέον το σινεμά για να βιοποριστεί, οπότε σκηνοθετεί μόνο αν νιώσει την ανάγκη να αφηγηθεί με τον δικό του τρόπο μια ιστορία που τον αφορά ή τον συγκινεί. Μετά το Machan, την κομεντί με επίκεντρο μια παρέα Σριλανκέζων που παριστάνουν του παίχτες του μπέιζμπολ για να μπουν στη Γερμανία, ο 57χρονος Παζολίνι αλλάζει τόνο με το δραματικό πορτρέτο ενός υπαλλήλου που δουλειά του είναι να εντοπίζει τους συγγενείς ανθρώπων που έχουν πεθάνει μόνοι και ξεχασμένοι. Η επιδίωξη του σκηνοθέτη είναι να εξερευνήσει την αμαρτία της λήθης, την περιοχή εκείνη όπου μια ζωή διαγράφεται αν δεν έχει καταγραφεί στη μνήμη και τις αφηγήσεις όσων τη μοιράστηκαν και την κοινώνησαν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Ο πρωταγωνιστής Τζον Μέι (ιδανικός ο Έντι Μαρσάν) υπερβαίνει το καθήκον του και ασχολείται με το στίγμα που άφησαν οι τεθνεώτες, προφανώς σε μια προσπάθεια να βρει νόημα στη δική του μοναχική ζωή. Η έξη του προς τη σχολαστικότητα ανατρέπεται όταν γνωρίζει την αποξενωμένη κόρη ενός αλκοολικού που μόλις απεβίωσε. Αντίθετα με ταινίες παρόμοιας θεματικής (στο Messenger του Όρεν Μόβερμαν, ο Μπεν Φόστερ και ο Γούντι Χάρελσον, αμφότεροι ψυχικά τραυματισμένοι, βίωναν εν θερμώ τα κακά μαντάτα που μετέφεραν στους έκδηλα συντετριμμένους συγγενείς θυμάτων πολέμου), οι Ξεχασμένες Ζωές φέρνουν κοντά δύο παγωμένες υπάρξεις που κάνουν μια νέα αρχή, αφού πρώτα πενθήσουν και λυτρωθούν.