Εφιάλτης αποχρώσεων, περισσότερο σκοτεινό δράμα παρά ένα ακόμη crime θρίλερ, ο Άγνωστος φέρνει κοντά δυο λακωνικούς, αινιγματικούς άνδρες. Ο Μαρκ (Τζόελ Έτζερτον) και ο Χένρι (Σον Χάρις) περιδιαβαίνουν ένα επικίνδυνο νυχτερινό τοπίο που μοιάζει με αυστραλιανό κολαστήριο και σταδιακά ρίχνουν τις μάσκες τους: ο πρώτος «ποζάρει» ως μικροκακοποιός, αλλά είναι μυστικός αστυνομικός, και ο δεύτερος, καθ’ ομολογίαν εγκληματίας, είναι ύποπτος για φόνο.

 

Με αργό οπτικό ρυθμό που σπάει από τους στριγκούς ήχους του Όλιβερ Κόουτς (Significant Other, Aftersun) και βαθαίνει από τα ιδιαίτερα κοντινά του διευθυντή φωτογραφίας Σαμ Τσίπλιν, ο οποίος απομονώνει τα πρόσωπα σβήνοντας σε μαύρο ό,τι τους περιβάλλει, ο Τόμας Ράιτ προτιμά να σκηνοθετήσει το τραύμα σε μια συγχρονική εμπειρία. Τοποθετείται στο πλευρό του Μαρκ και έχει ως σύμμαχο τον Τζόελ Έτζερτον, μαέστρο σε μοντέρνες προσεγγίσεις εσωτερικότητας και ερμηνευτικής καταβύθισης, και έναν «κακό» σε αφηρημένο πλαίσιο.

 

Ο Άγνωστος, που εμπνέεται από την πραγματική ιστορία ενός 13χρονου αγοριού που συγκλόνισε την Αυστραλία, δεν εξιχνιάστηκε ποτέ και δεν κατονομάζεται, μοιάζει σαν καλοσχεδιασμένη, εξαντλητική, ιμπρεσιονιστική υποδιαίρεση μιας περίπτωσης Zodiac που μας ξεναγεί στα άβολα σημάδια που αφήνει μια ειδεχθής υπόθεση σε όσους τολμούν να παίξουν ως το τέλος τον ρόλο του διαβόλου και να χαθούν στη δαιδαλώδη διαδρομή.