Μετά το Nile Hilton Incident, ο Σουηδο-αιγύπτιος σκηνοθέτης Ταρίχ Σαλέμ επιχειρεί να καταδείξει την υποκρισία του κληρικαλισμού σε ένα δραματικό θρίλερ με φόντο το ακαδημαϊκό κατεστημένο του αραβόφωνου κόσμου, γυρισμένο στην Κωνσταντινούπολη αντί για το Κάιρο, για ευνόητους λόγους.

 

Ο νεαρός Άνταμ, ταπεινός γιος ψαρά, ενθουσιάζεται όταν ο ιμάμης της μικρής κοινότητάς του τον ενημερώνει πως έγινε δεκτός στο πανεπιστήμιο της πρωτεύουσας, και μάλιστα με υποτροφία. Κι εκεί που το αθώο χωριατόπαιδο νόμιζε πως θα αριστεύσει την ισλαμική σκέψη, ειδικά στην απαγγελία στίχων από το Κοράνι (σαν διαγωνισμός στην ερμηνεία απομνημόνευσης δύσκολων ιερών ποιημάτων), βρίσκεται μπλεγμένος σε μια ίντριγκα που τον ξεπερνά, καθώς ο κολλητός και συμμαθητής του δολοφονείται και αναλαμβάνει χρέη εσωτερικού κατασκόπου σε έναν κρυφό πόλεμο ελέγχου της εξουσίας εντός των θυρών της σχολής.

 

Το σενάριο του Σαλέμ, που βραβεύτηκε στο Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών το 2022, συναγωνίζεται τις αφηγηματικές χειραγωγήσεις ενός Λε Καρέ και η σκηνοθεσία του αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά την ταυτόχρονη διαφθορά δύο θεσμών, της κυβέρνησης και της εκκλησιαστικής αρχής, που υποτίθεται πως κινούνται και δρουν ανεξάρτητα, και σίγουρα είναι υπεράνω πάσης υποψίας. Τα διλήμματα που αφήνει στο φινάλε είναι σίγουρα άξια συζήτησης και προβληματισμού και για να τα τοποθετήσει φαίνεται πως χρησιμοποιεί την περίπτωση του Άνταμ ως δόλωμα στον μηχανισμό της πλοκής.