Ο Τζιμ Γκραντ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) είναι ένας επιφανής δικηγόρος που αναλαμβάνει υποθέσεις προάσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πατέρας μία κόρης, την οποία μεγαλώνει μόνος του, στα ήρεμα προάστια του Όλμπανι, στη Νέα Υόρκη. Ο κόσμος του έρχεται τα πάνω-κάτω όταν ένας φιλόδοξος νέος δημοσιογράφος, ο Μπεν Σέπαρντ (Σία Λαμπέφ), αποκαλύπτει την πραγματική του ταυτότητά, αυτή δηλαδή ενός πρώην ακτιβιστή της οργάνωσης Weather Underground, που εξαιτίας της συμμετοχής του σε μία ένοπλη ληστεία, καταζητείται για φόνο. Έχοντας ζήσει για περισσότερα από 30 χρόνια ως δικηγόρος, ο Γκραντ πρέπει τώρα να τραπεί σε φυγή. Εξαιτίας του, το FBI εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό σε όλη τη χώρα, ενώ αυτός προσπαθεί να εντοπίσει το μοναδικό άτομο που μπορεί να «καθαρίσει» το όνομά του. Ο Σέπαρντ γνωρίζει τη σημασία της δημοσιογραφικής του αποκάλυψής και συνειδητοποιεί ότι αυτή είναι η ευκαιρία της καριέρας του. Είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να επωφεληθεί. Ψάχνει βαθιά στο παρελθόν της οργάνωσης. Παρά τις προειδοποιήσεις του αρχισυντάκτη του και τις απειλές του FBI, ο Σέπαρντ παρακολουθεί στενά κάθε βήμα του Γκραντ. Καθώς ο Γκραντ αναμοχλεύει το παρελθόν του και επανασυνδέεται με πρώην μέλη της αντιπολεμικής οργάνωσης Weather Underground στην οποία ανήκε, o Σέπαρντ συνειδητοποιεί ότι κάτι δεν κολλά στην ιστορία. Καθώς το FBI στενεύει τον κλοιό γύρω από τον Γκραντ, ο Σέπαρντ ανακαλύπτει συγκλονιστικά μυστικά που ο Γκραντ κρατούσε κρυμμένα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Όταν οι δύο τους έρχονται αντιμέτωποι πρόσωπο με πρόσωπο στο Μίσιγκαν, θα πρέπει να βρουν τρόπο να συμφιλιωθούν με το ποιοι πραγματικά είναι και τι θέλουν από τη ζωή.

Κοντά στις ανησυχίες της νεότητας και τα ιδεολογικά του πιστεύω, Ο Κανόνας της Σιωπής είναι ένα πολιτικό δράμα με στοιχεία θρίλερ που συνδυάζει τη φιλελεύθερη, ουμανιστική πλευρά του Ρόμπερτ Ρέντφορντ με τη μόνιμη εξερεύνηση της οικογενειακής δυναμικής- ταυτόχρονα, είναι και η καλύτερη του ταινία απο το Quiz Show. Η υπενθύμιση της ακραίας δράσης των Weather Underground, ή Weathermen, που βαφτίστηκαν απο το στίχο του Μπομπ Ντίλαν στο Blowin' in the Wind, μια έμπρακτα αντιπολεμική, αντάρτικη στάση απέναντι στις αμερικανικές επεμβάσεις σε ξένα κράτη που κατέληξε σε αιματηρές επιθέσεις σε ντόπιο έδαφος και έσβησε με το τέλος του Βιετνάμ, αποτελεί μια σημαντική ιστορική υποσημείωση για τους αγώνες της ριζοσπαστικής αριστεράς στις ΗΠΑ, και ο Ρέντφορντ δεν προσπαθεί να ματαιώσει την εγκυρότητα των προθέσεων της οργάνωσης, τονίζοντας ωστόσο την καταδικαστέα έκφραση της βίας. Κρατάει για τον εαυτό του μια ουδέτερη προς φιλική στάση στα πρόσωπα και τα γεγονότα (δικηγόρος με συνείδηση, ο ρόλος του στην ταινία) και επιλέγει να κυβερνάται απο την ισορροπία της ηλικίας και την ευθύνη της πατρότητας. Έξυπνα σπέρνει ζιζάνια στον δημοσιογράφο, προκαλώντας τον σε μια μάχη του ταλέντου με την εγωπάθεια του- κάνοντας παράλληλα μια λεπτή αναφορά στους Ανθρώπους του Προέδρου. Και αναμενόμενα, δημιουργεί μια ίντριγκα απαγκίστρωσης απο το παρελθόν, με ένα κοπιώδες και επώδυνο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, που κινηματογραφικά μεταφράζεται σε κομψό κυνηγητό και ρομαντική φλόγα που έχει αφήσει ίχνη και απωθημένα. Καμία αντίρρηση: το φιλμ υπηρετεί το ακαδημαϊκό, αν και παλιομοδίτικα εκτελεσμένο σινεμά με προοδευτικές ιδέες που ανέκαθεν αρέσει στον Ρέντφορντ, και εξακολουθεί να το κάνει καλά. Στις λίγες της ατάκες, η Σούζαν Σαράντον φαίνεται να εννοεί κάθετι που λέει.