Aνάμεσα στις πιο αγωνιώδεις ταινίες του Χίτσκοκ –το σασπένς του αγώνα τένις μπορεί να συγκριθεί με ελάχιστες σκηνές–, ο Άγνωστος του εξπρές με το ομοερωτικό του υπόστρωμα και την αποδόμηση του ανταγωνιστικού και υπεροπτικού αρσενικού προτύπου, η οποία, όχι τυχαία, ολοκληρώνεται σε ένα καρουζέλ, αποτελεί έναν ευτυχέστατο συνδυασμό ψυχαναλυτικού πάρτι και αδιάκοπης ψυχαγωγίας, βασισμένο σε μυθιστόρημα της βασίλισσας της αμφισημίας και του διφορούμενου, της Πατρίσια Χάισμιθ.