Η ταινία Ένας υπέροχος γείτονας, με θέμα τον πιο καλόκαρδο τηλεοπτικό παρουσιαστή όλων των εποχών, ξεκινά με γρονθοκοπήματα: ο δημοσιογράφος Λόιντ Βόγκελ παρίσταται στον γάμο της αδελφής του και συνοδεύεται από τη σύζυγο και τον νεογέννητο γιο τους. Όταν βλέπει τον πατέρα του, προκλητικό στη μέθη του, θυμάται τη χειρότερη περίοδο της ζωής του, όταν εκείνος εγκατέλειψε τη μητέρα του, αφού την απάτησε, και τον ξαπλώνει στο πάτωμα με μπουνιές, χάνοντας εντελώς τον έλεγχο, όχι όμως και τη συσσωρευμένη οργή του.

 

Η επόμενη αποστολή του είναι ένα άρθρο που του αναθέτει το «Esquire» ‒ ουσιαστικά, ένα προφίλ για τον Φρεντ Ρότζερς, τον αξιαγάπητο παρουσιαστή της παιδικής εκπομπής «Mister Rogers' Neighbourhood» που διήρκεσε από το 1968 μέχρι το 2001. Η αρχική του αντίδραση είναι αρνητική. Δύο διαμετρικά αντίθετα προφίλ πρόκειται να συγκρουστούν: ο Βόγκελ έχει καλλιεργήσει την εικόνα του κυνικού γραφιά, αλλά η αρχισυντάκτριά του τον προειδοποιεί πως δεν έχει άλλη επιλογή από το να αποδεχτεί την ανάθεση ‒ και να μην τολμήσει να αμαυρώσει τον άγιο Ρότζερς.

 

Απ' την άλλη, ο Ρότζερς χαίρει μεγάλης εκτίμησης ως μια σταθερή άγκυρα που επιβίωσε από πολλές αλλαγές, με πυξίδα τα περιεκτικά μηνύματα προς τα παιδιά για σοβαρά ζητήματα και τις χρηστικές συμβουλές για την καθημερινότητά τους, δοσμένες με αφοπλιστική απουσία ειρωνείας, σε ένα ονειρικό σκηνικό με χρώματα, μαριονέτες, λατρεμένους χαρακτήρες, καθώς και καλά υπολογισμένη χρήση της αλληγορίας και της μεταφοράς.

 

Η ταινία της Μάριελ Χέλερ αναπτύσσει ομαλά την προσέγγιση των δύο αντρών, αφήνοντας τον πάντα αξιόπιστο, υποψήφιο για Όσκαρ β' ρόλου για την ερμηνεία του Τομ Χανκς και τον εξαιρετικό Μάθιου Ρις να επιτρέψουν με χάρη και ανθρωπιά την αμοιβαία κατανόηση, χωρίς αδιακρισία και δωρεάν εκφοβισμό.

 

Ο Ρότζερς, πολυβραβευμένος και καταξιωμένος, ακόμη και από την επαναστατημένη γενιά των '60s, που είδε στο πρόσωπό του έναν γνήσιο εκφραστή της άδολης αγάπης, διακρίνει το άλυτο θέμα του Βόγκελ με τον πατέρα του, αλλά ο Χανκς, ενώ δεν προσπερνά τη χριστιανική φιλοσοφία του ήρωα, απλοποιεί με την απαράμιλλη αμεσότητά του την ψυχανάλυση που επιχειρεί.

 

Το σενάριο είναι βασισμένο στο αυτοβιογραφικό χρονικό του δημοσιογράφου και ρεπόρτερ Τομ Τζούνοντ, ο οποίος δήλωσε πως η συνάντησή του με τον Ρότζερς τού άλλαξε οριστικά, και προς το καλύτερο, τη ζωή.