Πέθανε ο Πάτρικ Ο'Κόνελ: Ακτιβιστής και εμπνευστής της περίφημης κόκκινης κορδέλας για το AIDS

Πέθανε ο Πάτρικ Ο'Κόνελ: Ακτιβιστής και εμπνευστής της περίφημης κόκκινης κορδέλας για το AIDS Facebook Twitter
Πέθανε ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε το κόκκινο κορδελάκι για το AIDS - Visual AIDS
0

Ιδρυτής της Visual AIDS, μιας συμβουλευτικής ομάδας που παρείχε στήριξη σε καλλιτέχνες που ζούσαν με τη νόσο, ο Πάτρικ Ο'Κόνελ πέθανε στις 23 Μαρτίου και σε ηλικία 67 χρόνων, σε νοσοκομείο του Μανχάταν, όπως επιβεβαίωσε ο αδερφός του, Μπάρι. 

Συνέδραμε τα μέγιστα κόντρα στο στίγμα του AIDS, με πληθώρα εκστρατειών ευαισθητοποίησης, αλλά και εμπνεόμενος το σύμβολο κατά της HIV λοίμωξης, της διαδεδομένης πλέον κόκκινης κορδέλας. 

Ο Ο'Κόνελ ζούσε με το AIDS εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες, σε μια εποχή που το στίγμα και η σιωπή ήταν κανονικότητα. Ο ίδιος, όπως είχε αποκαλύψει, βρέθηκε σε μια εποχή της ζωής του, στα μέσα της δεκαετίας του '80, να πηγαίνει σε μια κηδεία φίλου του ασθενούς κάθε μήνα. 

«Ζούσαμε σε μια εμπόλεμη ζώνη. Όμως, ήταν σαν να επρόκειτο για πόλεμο κάπως μυστικό, τον οποίο μόνο εμείς ξέραμε» είχε εξομολογηθεί σε συνέντευξή του στο Newsday το 2011. 

Στο πλαίσιο ανάληψης δράσης στα αχαρτογράφητα, τότε, νερά της ασθένειας, ο Ο'Κόνελ άρχισε να συναντάται με κόσμο στο λοφτ του στο Τσέλσι που σταδιακά έγινε η έδρα της Visual AIDS. Εφοδιασμένος με τα απολύτως απαραίτητα, ένα μάκιντος και ένα φαξ, άρχισε να οργανώνει εκστρατείες ενημέρωσης που τελικά ανάγκασαν την κοινή γνώμη να δει και αργότερα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. 

Το 1991, η Visual AIDS εγκαινίασε το λεγόμενο Ribbon Project με το κορδελάκι σε ανεστραμμένο σχήμα V  που έμελλε να γίνει παγκόσμιο σύμβολο για το AIDS και άνοιξε το δρόμο για λοιπές καμπάνιες ευαισθητοποίησης με κορδέλες άλλων χρωμάτων. 

Για τον ίδιο, το κόκκινο χρώμα συμβόλιζε το αίμα: «Είναι το χρώμα του πάθους και παράλληλα έντονο για να τραβά την προσοχή». 

«Οι άνθρωποι θέλουν να πουν κάτι για το AIDS. Όχι απαραιτήτως με οργή ή διάθεση σύγκρουσης. Αυτό τους το επιτρέπει. Κι αν και πρόκειται για ένα εύκολο πρώτο βήμα, για μένα είναι σημαντικό. Γιατί δεν θα είναι το τελευταίο» είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του στους Times το 1992. 

Ή, όπως εύγλωττα, το είχε θέσει ο σχεδιαστής Ισάακ Μιζράχι, αναφερόμενος στο κορδελάκι - φαινόμενο:  «αν δεν μπορείς να κάνεις κάτι μεγάλο για το AIDS, το αμέσως επόμενο καλύτερο είναι να εμφανιστείς με κάτι. Γι'αυτό αγαπώ το κορδελάκι. Καταστρέφει ό,τι φοράς, δεν λειτουργεί συνθετικά, είναι το λάθος χρώμα. Αλλά και ποιος νοιάζεται, αφού είσαι άνθρωπος και το δείχνεις». 

Με πληροφορίες από New York Times/Pink News

Διεθνή
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM