Έρευνα: Οι οδηγοί αυτών των αυτοκινήτων είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατύχημα

Έρευνα: Οι οδηγοί αυτών των αυτοκινήτων είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατύχημα Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Unsplash
0

Ακαδημαϊκοί ζητούν να γίνει μεγαλύτερη έρευνα για το μάρκετινγκ των αυτοκινήτων, έπειτα από ανάλυση για τα τροχαία στη Βρετανία, από την οποία προκύπτει ότι οι οδηγοί συγκεκριμένων brand είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατυχήματα

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν τα στοιχεία από 400.000 και πλέον τροχαία ατυχήματα στη Βρετανία. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στις περιπτώσεις που οι «επικίνδυνοι ή επιθετικοί» ελιγμοί έπαιξαν ρόλο στο τροχαίο, υπήρχε σημαντική στατιστική διαφορά ανάλογα με το αυτοκίνητο του οδηγού που το προκάλεσε. 

Η επικίνδυνη οδήγηση- περιπτώσεις υπερβολικής ταχύτητας, παραβίασης κόκκινου σηματοδότη και της διπλής γραμμής ή αδιαφορία για τις διαβάσεις πεζών- ήταν πιο πιθανό να αποτελέσει παράγοντα σε ένα ατύχημα όταν σε αυτό εμπλέκεται ένα Subaru, Porsche ή BMW παρά ένα Skoda ή Hyundai.

Θα περίμενε κανείς πως όταν οι συνθήκες είναι ίδιες, θα υπήρχε το ίδιο ποσοστό επικίνδυνων ελιγμών. Όμως, υπήρχε μεγαλύτερη συχνότητα σε περιπτώσεις που εμπλέκονταν αυτοκίνητα που διαφημίζονται «σαν να τονίζουν την επίδειξη, την οδήγηση τύπου “κοιτάξτε με”», επεσήμανε ο Άλαν Ταπ, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας και καθηγητής κοινωνικού μάρκετινγκ στο University of the West of England. Οι οδηγοί των Subary ενεπλάκησαν στις περισσότερες «απερίσκεπτες ενέργειες» σύμφωνα με την έρευνα.

«Επιλέγουν οι επιθετικοί οδηγοί συγκεκριμένα αυτοκίνητα;»

«Είναι σαν το αυγό και την κότα. Επιλέγουν οι επιθετικοί οδηγοί συγκεκριμένα αυτοκίνητα, ή οι εταιρείες κάνουν χειρότερα τα πράγματα;»,  είναι το ερώτημα που έθεσε ο Άλαν Ταπ, αναφερόμενος στο μάρκετινγκ. 

«Σαφώς, αυτοί οι κατασκευαστές συμμορφώνονται με τους νόμους και τους κανονισμούς και δεν υπονοούμε κάτι διαφορετικό. Αλλά τώρα που ήρθαν στο φως αυτά τα δεδομένα, μήπως θα έπρεπε να πιέσουμε τους κατασκευαστές και τις ρυθμιστικές αρχές να επανεξετάσουν τον τρόπο που οι σύγχρονες τεχνικές του μάρκετινγκ ενδέχεται να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην οδηγική ασφάλεια;», συμπλήρωσε ο καθηγητής. 

«Ενώ οι κατασκευαστές εισάγουν κάθε είδος καινοτόμα τεχνολογία για να βελτιώσουν την ασφάλεια, ο χειριστής παραμένει ο άνθρωπος. Και του στέλνουμε ανάμεικτα μηνύματα για το τι αναμένεται από αυτόν όταν οδηγεί», επεσήμανε από την πλευρά του ο Νταν Κάμπσαλ, της συμβουλευτικής εταιρείας οδηγικής ασφάλειας Agilysis, ο οποίος ήταν ένας από τους συγγραφείς της έρευνας. 

«Η ασφάλεια στο τιμόνι έχει ύψιστη σημασία για εμάς», δήλωσε εκπρόσωπος της Porsche και συμπλήρωσε ότι κάθε οδηγός που αγοράζει όχημα της εταιρείας προσκαλείται στο «Porsche Experience Centre» στο Σίλβερστοουν, προκειμένου «να κατανοήσει πλήρως το αυτοκίνητό του και να βελτιώσει τις οδηγικές δεξιότητές του». 

«Οι βασικοί πυλώνες μας είναι η ασφάλεια, η ικανότητα και η αξιοπιστία», επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Subaru στη Βρετανία, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι πλέον δεν εισάγονται στη χώρα τα σπορ αυτοκίνητα της εταιρείας. 

«Στη BMW δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από την ασφάλεια. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο που προωθούμε τα αυτοκίνητά μας στη Βρετανία και αφιερώνουμε χρόνο και φροντίδα για να ανταποκριθούμε στα υψηλά πρότυπα που θέτει η ρυθμιστική αρχή για τις διαφημίσεις», τόνισε εκπρόσωπος της BMW. 

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα Κατεχόμενα ο Ερντογάν: «Ειρηνευτική επιχείρηση» χαρακτήρισε την εισβολή στην Κύπρο

Διεθνή / Στα Κατεχόμενα ο Ερντογάν: «Ειρηνευτική επιχείρηση» χαρακτήρισε την εισβολή στην Κύπρο

«Στην 51η επέτειο της ειρηνευτικής επιχείρησης στην Κύπρο, θυμάμαι με έλεος τους μάρτυρες που έδωσαν τη ζωή τους για τον υπαρξιακό αγώνα του τουρκοκυπριακού λαού», αναφέρει
LIFO NEWSROOM
Παρελάσεις, σημαίες, τραγούδια - Μια ματιά στην καμπάνια που εξαναγκάζει τα παιδιά της Ουκρανίας να αγαπήσουν τη Ρωσία

Διεθνή / Παρελάσεις, σημαίες, τραγούδια: Μέσα στην καμπάνια που εξαναγκάζει τα παιδιά της Ουκρανίας να αγαπήσουν τη Ρωσία

«Κάθε φορά που ξεκινούσε το μάθημα, η δασκάλα μάς έβαζε να σηκωθούμε, να βάλουμε το χέρι στην καρδιά και να ακούσουμε τον ρωσικό εθνικό ύμνο»
LIFO NEWSROOM
Reuters: Οι Έλληνες πενθούν, οι Τούρκοι γιορτάζουν την επέτειο της εισβολής που δίχασε την Κύπρο

Διεθνή / Reuters: Οι Έλληνες πενθούν, οι Τούρκοι γιορτάζουν την επέτειο της εισβολής που δίχασε την Κύπρο

Τουρκία και Κύπρος τιμούν διαφορετικά την 20ή Ιουλίου, με μνήμες, επιμνημόσυνες τελετές και δηλώσεις που αναζωπυρώνουν τις ιστορικές πληγές. Ο ΟΗΕ προειδοποιεί για «μακρύ δρόμο μπροστά»
LIFO NEWSROOM
Ο Τζόνι Ντεπ βγάζει στο σφυρί έργα τέχνης – Ανάμεσά τους μια αυτοπροσωπογραφία και ένας πίνακας για την κόρη του

Διεθνή / Ο Τζόνι Ντεπ βγάζει στο σφυρί έργα τέχνης – Ανάμεσά τους μια αυτοπροσωπογραφία και ένας πίνακας για την κόρη του

Η συλλογή «Let the Light In» περιλαμβάνει έργα που φιλοτέχνησε ο σταρ των «Πειρατών της Καραϊβικής» στη νότια Γαλλία στις αρχές των 00s, την εποχή της σχέσης του με τη Βανέσα Παραντί
LIFO NEWSROOM
Η αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους θα επέτρεπε την εκμετάλλευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου, λέει ειδικός

Διεθνή / Η αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους θα επέτρεπε την εκμετάλλευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου, λέει ειδικός

Το Gaza Marine εντοπίστηκε το 2000, αλλά έκτοτε η εκμετάλλευσή του εμποδίζεται από νομικές αντιπαραθέσεις και την άρνηση του Ισραήλ να επιτρέψει ανάπτυξη των κοιτασμάτων
LIFO NEWSROOM
Σοκαρισμένος ο Επίτροπος της ΕΕ από τους κινδύνους ορισμένων προϊόντων που πωλούνται σε Shein και Temu

Διεθνή / Σοκαρισμένος ο Επίτροπος της ΕΕ από τους κινδύνους ορισμένων προϊόντων που πωλούνται σε Shein και Temu

Ευρείας κλίμακας επιχείρηση «μυστικού καταναλωτή» ετοιμάζει η Ε.Ε. για να εντοπίσει επικίνδυνα προϊόντα – Σκέψεις για κατάργηση του αφορολόγητου των 150 ευρώ και δημιουργία ενιαίας τελωνειακής αρχής
LIFO NEWSROOM