Οδήγηση: Οι κακές συνήθειες στο τιμόνι που προκαλούν ατυχήματα

Αυτοκίνητο: Οι κακές συνήθειες των οδηγών που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος και τραυματισμού κατά τη διάρκεια της οδήγησης Facebook Twitter
0

Μια σειρά από παράγοντες οδηγικής ασφάλειας και συμπεριφοράς του οδηγού αποτελούν αιτίες ή αφορμές για σοβαρά ατυχήματα ή και δυστυχήματα στην άσφαλτο με αποτέλεσμα κάθε χρόνο βαρύς είναι ο φόρος αίματος που πληρώνουν οι εποχούμενοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που σχετίζονται άμεσα με την οδηγική ασφάλεια και εγκυμονούν πολλούς κινδύνους.

Είναι γνωστό ότι αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Ακόμα και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού και ουσιαστικά αυξάνει τις πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα. Το ίδιο συμβαίνει και με την χρήση ναρκωτικών ουσιών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ναρκωτικές ουσίες έχουν αρνητικές συνέπειες στην αντίληψη και στην σωστή σκέψη του οδηγού.

Η κόπωση και η υπνηλία μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες στην οδήγηση. Ο ανεπαρκής ύπνος επιβραδύνει το χρόνο αντίδρασης και επιφέρει παρατεταμένη διαταραχή προσοχής.

Είναι γνωστό ότι η χρήση ζώνης σώζει ζωές. Είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν οδηγός και επιβάτες όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο. 'Αλλωστε είναι ανούσια τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φορούν ζώνες.

Ο οδηγός δεν θα πρέπει να φοράει ακουστικά, καθώς η δυνατή μουσική τον απομονώνει και του περιορίζει την αντίληψή του.

Η περιήγηση στην κεντρική οθόνη αφής κατά τη διάρκεια της οδήγησης μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού για πολλά δευτερόλεπτα, αυξάνοντας τα ποσοστά ατυχήματος.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μια κακιά συνήθεια πολλών οδηγών. Προσέχοντας το κινητό, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει πολλά μέτρα, χωρίς έλεγχο. Τα τελευταία χρόνια τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν βασική αιτία πολλών ατυχημάτων, λόγω απροσεξίας.

Η παρουσία ενός ζώου στο αυτοκίνητο μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, σχεδόν το 25% από εκείνους που οδηγούν με τα ζώα του στο αυτοκίνητο δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τα χέρια τους για να κρατήσουν το σκυλί τους στη θέση του, όταν χρειάστηκε να φρενάρουν απότομα. Αυτό και μόνο επισημαίνει την αναγκαιότητα ειδικού καθίσματος για ζώα.

Οι σύγχρονοι ρυθμοί μετακίνησης και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου αναγκάζει πολλούς οδηγούς να τρώνε οδηγώντας. Καλό είναι ο οδηγός να σταθμεύσει για λίγο το αυτοκίνητό του και να απολύσει το γεύμα του.

Τα κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα θέτουν σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του οδηγού και των επιβατών, όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου. Η κακή κατάσταση των ελαστικών και οι κακοσυντηριμένες αναρτήσεις αυξάνουν τις πιθανότητες εμπλοκής σε ένα ατύχημα.

Η υπερβολικά υψηλή ταχύτητα αποτελεί τη βασική αιτία ατυχημάτων. Η συμμόρφωση των οδηγών με τα όρια ταχύτητας στους δρόμους θα μειώσει αισθητά τα ατυχήματα.

Τα νεύρα κατά την οδήγηση δεν βοηθούν. Ο νευριασμένος οδηγός θέτει σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες, καθώς δεν λειτουργεί λογικά, προβαίνει σε απότομα φρεναρίσματα ή πατάει απότομα στο γκάζι, αντιμετωπίζοντας τους υπόλοιπους χρήστες ως εχθρούς του.

Η τοποθέτηση των ποδιών στο ταμπλό απαγορεύεται αυστηρά. Σε περίπτωση μιας σύγκρουσης και αν ανοίξουν οι αερόσακοι, τα πόδια θα τιναχτούν προς τα πίσω, τραυματίζοντας σοβαρά τον συνοδηγό.

Τέλος, ποτέ δεν βάζουμε μικρά παιδιά να κάθονται στα μπροστινά καθίσματα, αλλά και ούτε πίσω χωρίς να έχουν ειδικά καθίσματα. Πάντα θα πρέπει να είναι δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δολοφονία Λυγγερίδη: «Μαραθώνιος» για δεύτερη ημέρα με 32 απολογίες- Προφυλακίστηκε ακόμη ένα ηγετικό μέλος

Ελλάδα / Δολοφονία Λυγγερίδη: «Μαραθώνιος» για δεύτερη ημέρα με 32 απολογίες- Προφυλακίστηκε ακόμη ένα ηγετικό μέλος

Το ηγετικό μέλος, που μαζί με άλλους τέσσερις θεωρούνται επικεφαλής  της εγκληματικής οργάνωσης και αυτοί που οδήγησαν στη δολοφονία του αστυνομικού, φέρεται να είναι αυτός που έδωσε το σήμα για την έναρξη των επεισοδίων
NEWSROOM
Λέκκας για Θηρασιά: «Η Σαντορίνη έχει πάντα στην καλντέρα υψηλό κατολισθητικό κίνδυνο»

Ελλάδα / Λέκκας για Θηρασιά: «Η Σαντορίνη έχει πάντα στην καλντέρα υψηλό κατολισθητικό κίνδυνο»

«Έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, το 2010 έχουν γίνει μεγάλα έργα στη Σαντορίνη προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κατολισθήσεις και στον Αθηνιό και στο παλιό λιμάνι και στην Οία» εξήγησε ο κ. Λέκκας
NEWSROOM