Αντίο αβοκάντο, ήρθε το εκοβάντο

Αντίο αβοκάντο, έρχεται το εκοβάντο Facebook Twitter
0

Arina Shokouhi, απόφοιτος της σχολής τέχνης Central Saint Martins του Λονδίνου, εφηύρε ένα εναλλακτικό αβοκάντο με την ονομασία εκοβάντο (Ecovado), το οποίο έχει ως στόχο να περιορίσει την εξάρτηση από τα εισαγόμενα φρούτα.  

Πρόκειται για ένα πράσινο (φυσικά), κρεμώδες τρόφιμο που παρασκευάζεται από διάφορα ντόπια προϊόντα και φυλάσσεται σε μία φλούδα από κερί. 

Αντίο αβοκάντο, ήρθε το εκοβάντο Facebook Twitter

«Το αβοκάντο έχει γίνει ένα σύγχρονο πολιτιστικό είδωλο, συνώνυμο των hipster καφέ και των μοντέρνων αναρτήσεων στο Instagram. Αλλά, η παραγωγή του αβοκάντο απαιτεί πολύ ενέργεια και πόρους. Κάθε ένα χρειάζεται 320 λίτρα νερού ώστε να  καλλιεργηθεί πριν τη συγκομιδή» δήλωσε η Shokouhi.

Ακόμα, στάθηκε στο πόσο δύσκολη είναι η εξαγωγή τους, λόγω της ίδιας της φύσης της φλούδας, που είναι πολύ ευαίσθητη, αλλά και τις επιπτώσεις που έχει η παραγωγή τους. Για να καλυφθεί η παγκόσμια ζήτηση απαιτείται η «αποψίλωση ορισμένων εκ των πλέον ποικιλόμορφων τοπίων στον κόσμο». 

Αντίο αβοκάντο, ήρθε το εκοβάντο Facebook Twitter

Για να καταλήξει στη συνταγή του εκοβάντο, η Shokouhi συνεργάστηκε με τον επιστήμονα τροφίμων Jack Wallman από το Πανεπιστήμιο του Nottingham. Τη βοήθησε να προσδιορίσει τη χημική και μοριακή σύνθεση των αβοκάντο και της έδειξε πώς να βρει τα κατάλληλα υποκατάστατα.

Βασικά συστατικά είναι τα φασόλια, τα φουντούκια, το μήλο και το κραμβέλαιο. Η εφευρέτης παραδέχεται πως η προσέγγιση της γεύσης και της υφής του αβοκάντο μόνο με τοπικά, φυσικά και χαμηλής επιβάρυνσης συστατικά ήταν μια τεράστια πρόκληση.

Κατά την εργασία πάνω στο πρότζεκτ αποδείχθηκε πως προϊόντα που φαίνονταν ως ιδανικά υποκατάστατα, όπως το ελαιόλαδο, δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο από τον τελικό στόχο. Αντ' αυτού επιλέχθηκε το κραμβέλαιο που έχει ανάλογο προφίλ λιπαρών οξέων με το αβοκάντο αλλά και είναι ευρέως διαθέσιμο στη βρετανική αγορά. 

Αντίο αβοκάντο, ήρθε το εκοβάντο Facebook Twitter

Δεν θα μπορούσε να παραληφθεί το κουκούτσι. Μετά από πολλά πειράματα, η Shokouhi κατέληξε στη χρήση καρπών, όπως καρύδι, κάστανο ή φουντούκι.

Το προϊόν ολοκληρώθηκε με την παραγωγή των ρεαλιστικών «φωλιών», για τις οποίες χρησιμοποιήθηκε κερί και χρωστικές τροφίμων. Η συσκευασία είναι βιοδιασπώμενη και κομποστοποιήσιμη.

Αντίο αβοκάντο, ήρθε το εκοβάντο Facebook Twitter

Με πληροφορίες από dezeen

Διεθνή
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κεντζί Ζιράκ: Ο Γάλλος τραγουδιστής προσποιήθηκε αυτοκτονία για να μην τον αφήσει η σύντροφός του

Διεθνή / Κεντζί Ζιράκ: Ο Γάλλος τραγουδιστής προσποιήθηκε αυτοκτονία για να μην τον αφήσει η σύντροφός του

Ο νικητής του γαλλικού «The Voice 2014» βρέθηκε τραυματισμένος από σφαίρα την περασμένη Δευτέρα - Υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών προσποιήθηκε αυτοκτονία για να μην τον εγκαταλείψει η σύντροφός του
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

Διεθνή / Ερυθρά Θάλασσα: Το βρετανικό ναυτικό ανακοίνωσε πως κατέρριψε πύραυλο των Χούτι

«Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διεθνούς απόκρισης στις επικίνδυνες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούτι», τόνισε ο Βρετανός υπουργός Άμυνας
NEWSROOM
Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Διεθνή / Βενετία: Συγκρούσεις κατοίκων με την αστυνομία στην πρώτη μέρα εφαρμογής του εισιτηρίου των 5 ευρώ

Ορισμένοι κάτοικοι της Βενετίας λένε ότι η χρέωση 5 ευρώ που αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των τουριστών αντιβαίνει στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας
NEWSROOM
Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Διεθνή / Ο βασιλικός «πόλεμος της μαρμελάδας»: Τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και η Μέγκαν Μαρκλ διαφημίζουν το ίδιο προϊόν

Την περασμένη εβδομάδα η Μέγκαν Μαρκλ έστειλε στους φίλους της τα πρώτα βάζα μαρμελάδας του νέου της brand «American Riviera Orchard» - Την Τετάρτη το παλάτι διαφήμισε την δική του μαρμελάδα φράουλα.
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ