Προσωπικές ιστορίες συμπερίληψης από ανθρώπους που ξεπέρασαν τα εμπόδια και έκαναν την προσβασιμότητα πράξη μοιράστηκαν οι συμμετέχοντες στη συζήτηση με θέμα «Προσβασιμότητα και Καθολική Συμπερίληψη -Από τη Θεωρία στην Πράξη» το πλαίσιο του The Upfront Initiative που διοργανώθηκε για 4η χρονιά στο Ωδείο Αθηνών.
Ο Παραολυμπιονίκης Αθανάσιος Γκαβέλας, ο οποίος από την ηλικία των 10 ετών άρχισε να έχει προβλήματα με την όρασή του, παραδέχθηκε ότι λαμβάνει πολλά μηνύματα σχετικά με την προσβασιμότητα. «Είναι χαρά μου να αναπαράγω τον ρεαλισμό. Να δείχνω πώς είναι η ζωή αυτών των ανθρώπων» επεσήμανε. Τόνισε ότι η κοινωνία πρέπει να είναι ανοιχτή για όλους και εξήγησε ότι όταν η απουσία υποδομών δημιουργεί εμπόδια, η βοήθεια των ανθρώπων κάνει τη διαφορά». Όσον αφορά το προσωπικό του βίωμα, εξήγησε ότι η αναπηρία του δεν τον σταμάτησε. «Ο μόνιμος χτύπος που είχα να φτάσω στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έσβησε ποτέ και τελικά τα κατάφερα».
Από την πλευρά της, η Βίκη Δαμίγου, Brand Manager - eCommerce Greece στην P&G, περιέγραψε τη δική της εργασιακή εμπειρία ως άτομο με αναπηρία. «Όταν ξεκίνησα πάντα πίστευα ότι θα έμενα σε μία θέση και θα εργαζόμουν ατομικά. Δεν πίστευα ότι άτομα με αναπηρία θα δούλευαν σε μεγάλους οργανισμούς». Οκτώ χρόνια μετά, όπως πρόσθεσε, έχει αλλάξει τρεις θέσεις εργασίας, δουλεύει με πολλά άτομα και έχει μάθει πολλές δεξιότητες. «Δεν το πίστευα ποτέ», κατέληξε.
Ο Παναγιώτης Ζαχαριάς είναι Ιδρυτής & Επικεφαλής Ερευνητής Εμπειρίας Χρήστη στη theUXProdigy, η οποία ασχολείται με την ψηφιακή προσβασιμότητα. Κατά τον ίδιο, δεν υπάρχει καθολική προσβασιμότητα κι αυτό είναι κάτι, το οποίο πρέπει να γνωρίζουμε. Επομένως, η δουλειά του είναι να διορθώνει τα προβλήματα προσβασιμότητας, να βελτιώνει την κατάσταση. «Πάντα προσπαθούμε να κάνουμε την κατάσταση καλύτερη» επεσήμανε. Την ίδια στιγμή, δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει ότι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, είναι η άγνοια που υπάρχει σε πολλές εταιρείες, για το τι είναι η αναπηρία, ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, πώς χρησιμοποιούν την τεχνολογία, πώς δουλεύουν οι υποστηρικτικές τεχνολογίες. «Υπάρχει πρόοδος, αλλά κινούμαστε με πολύ αργούς ρυθμούς» σχολίασε.
Τέλος, ο Γιώργος Τερζής, Communications & Corporate Affairs Director στην Alpha Bank, αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους ένας τέτοιος οργανισμός αναλαμβάνει την πρωτοβουλία ενίσχυσης της προσβασιμότητας σε πολιτιστικούς χώρους. «Οι τράπεζες έχουν ένα συγκεκριμένο βάρος. Γιατί να μην το χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε κάτι καλό για την κοινωνία;», διερωτήθηκε. «Γι’ αυτό είμαστε εδώ, σε μια προσπάθεια να κάνουμε τη ζωή καλύτερη», συνέχισε. Ξεκαθάρισε δε, ότι δεν πρόκειται για μια επικοινωνιακή άσκηση ή για «social washing». Παράλληλα, θέλησε να εξηγήσει τι σημαίνει τραπεζική προσβασιμότητα: από το να κάνουν όλοι συναλλαγές σε νησιά, όπως στην Κάρπαθο και στην Κάσο, όπου η μοναδική τράπεζα είναι της Alpha, έως το να είναι πλήρως προσβάσιμα για όλους τα ΑΤΜ, αλλά και να υποστηρίζονται οι ηλικιωμένοι ώστε να μην πέφτουν θύματα ηλεκτρονικής απάτης.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Θοδωρής Τσάτσος, Ψυχολόγος - Συνιδρυτής & Εκπαιδευτής στη Black Light.
Παρακολουθήστε ολόκληρη τη συζήτηση εδώ.