Οι 10 πιο εμπορικές ταινίες του 2021 στην Ελλάδα

Οι 10 πιο εμπορικές ταινίες του 2021 στην Ελλάδα – ανάλυση του box-office της χρονιάς Facebook Twitter
Το «Spiderman: No Way Home» έδωσε το φιλί της ζωής στις αίθουσες, σημειώνοντας απίθανα νούμερα κι εδώ, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο.
0

Λίγα περισσότερα από 3 εκατομμύρια εισιτήρια έκοψαν οι ταινίες που βγήκαν στις ελληνικές αίθουσες το 2021.

Υπενθυμίζουμε ότι φέτος τα σινεμά λειτούργησαν μόνο τον μισό χρόνο, καθώς παρέμεναν κλειστά μέχρι τις 21 Μαΐου.

Η τελική σούμα θα προκύψει όταν ολοκληρώσουν την εισπρακτική πορεία τους δύο από τα μεγάλα εμπορικά χαρτιά, που έκαναν πρεμιέρα στο τέλος της χρονιάς, το Spiderman: No Way Home και το Σμύρνη μου Αγαπημένη.

Η αγορά περίμενε από το τελευταίο να σώσει τις αίθουσες σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο που διάγουν, ήταν ο Σπάιντερμαν, όμως, εκείνος που τους έδωσε το φιλί της ζωής, σημειώνοντας απίθανα νούμερα κι εδώ, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο.

Γενικώς οι υπερήρωες της Marvel αποτέλεσαν «κράχτη» μέσα στην χρονιά. Απόδειξη ότι ακόμα και το φιάσκο των Eternals της Κλόι Ζάο μπήκε στο top-10, ενώ σε χαμηλότερες θέσεις βρίσκουμε τα Black Widow και Shang-Chi: The Legend of Ten Rings, τα οποία πλησίασαν αμφότερα τα 50.000 εισιτήρια. 

Όσο για το Σμύρνη μου Αγαπημένη, δεν είχε σε καμία περίπτωση τις επιδόσεις που περίμεναν οι περισσότεροι. Σίγουρα η αύξηση των κρουσμάτων αποτρέπει ένα μεγάλο μέρος του κοινού του να επισκεφτεί τις αίθουσες, γράφεται συνέχεια ότι είναι νωρίς ακόμα κι ότι η ταινία έχει δρόμο μπροστά της και είναι αλήθεια, αλλά είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι εξακολουθεί να κόβει έναν ικανοποιητικό αριθμό εισιτηρίων ως έναν βαθμό και επειδή, προς το παρόν, διατηρείται σε πολλές αίθουσες, αλλά με τον μέσο όρο ανά αίθουσα να παραμένει χαμηλός.

Ακόμα κι αν η Σμύρνη συνεχίζει να παίζεται για το επόμενο τρίμηνο ή κάνει μια επανεμφάνιση το καλοκαίρι στα θερινά, θα έχει μεγάλο ανταγωνισμό για τις αίθουσες, καθώς περιμένουν αρκετές ταινίες να πάρουν τη σειρά τους. Με τα νούμερα που έχει σημειώσει μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι το καλύτερο που έχει να ελπίζει είναι μάλλον σε έναν τελικό αριθμό εισιτηρίων λίγο μεγαλύτερο από την άλλη μεγάλη ελληνική επιτυχία της χρονιάς, τον Άνθρωπο του Θεού.

Ένα από τα ωραία αξιοπερίεργα της χρονιάς ήταν η πορεία των ελληνικών ταινιών στα θερινά σινεμά. Για χρόνια αίθουσες και διανομή δεν προτιμούσαν ελληνικές ταινίες τους θερινούς μήνες, μα η φετινή χρονιά απέδειξε ότι υπάρχει κοινό που διψά για ελληνική μυθοπλασία και το καλοκαίρι.

Εξαιρουμένων του Ανθρώπου του Θεού, της Σμύρνης και των Καλαβρύτων 1943 (75.900 εισιτήρια) και πάντα τηρουμένων των αναλογιών, τα 24.353 εισιτήρια του Digger, τα 12.929 των Μήλων και τα 11.191 του Προστίμου λογαριάζονται για επιτυχίες. Ας ελπίσουμε μόνο το προσεχές καλοκαίρι η διανομή να κάνει προσεκτικές, επιλεγμένες κινήσεις και να μην ακολουθήσει με την ελληνική μυθοπλασία πρακτική ανάλογη με εκείνη των ιταλικών και των γαλλικών κομεντί τα προηγούμενα χρόνια – θα ήταν άδικο και για τις ταινίες, αλλά και για τους θεατές.

Όσον αφορά το πιο ενήλικο θέαμα, το House of Gucci και ο Πατέρας είναι οι αδιαφιλονίκητοι νικητές, ακολουθούμενα από τα οσκαρικά Άσπρο Πάτο και Nomadland με περίπου 55.000 και 46.000 εισιτήρια αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι Πέδρο Αλμοδόβαρ και Γούντι Άλεν σημείωσαν χαμηλότερες πτήσεις από ό,τι συνήθως. 35.989 εισιτήρια έκοψε ο πρώτος με τις Παράλληλες Μητέρες του και 28.720 ο δεύτερος με το Φεστιβάλ του Ρίφκιν. Να επισημάνουμε, πάντως, ότι και οι δύο ταινίες δίχασαν τους φαν των σκηνοθετών και δεν είχαν το θετικό word of mouth προηγούμενων επιτυχιών τους στην χώρα μας.

Για το arthouse κύκλωμα θα ήταν ευφημισμός αν γράφαμε ότι η χρονιά δεν ήταν καλή. Σκεφτείτε πως μεγαλύτερη επιτυχία ήταν το Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό, το οποίο έκοψε 6.340 εισιτήρια.

Φέτος δεν πήγαν τόσο καλά ούτε και οι επανεκδόσεις, οι οποίες είχαν σώσει το καλοκαίρι του 2020. Αυτό οφείλεται τόσο στον μεγάλο αριθμό νέων ταινιών που έβγαιναν κάθε Πέμπτη, όσο και στην αύξηση του αριθμού των επανεκδόσεων. Κυκλοφορούσαν δύο με τρεις την εβδομάδα, τις οποίες αντικαθιστούσαν άλλες την επόμενη, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν να κάνουν τον κύκλο τους. Νικήτρια αναδείχθηκε, όπως αναμενόταν, η Ερωτική Επιθυμία του Γουόνγκ Καρ Βάι με 7.490 εισιτήρια.

To top-10 των εμπορικότερων ταινιών που βγήκαν στην Ελλάδα το 2021

(Με αστερίσκο oι ταινίες που συνεχίζουν να προβάλλονται στις αίθουσες)

10. Εternals (82.206 εισιτήρια)

9. Ο Πατέρας (83.569 εισιτήρια)

8. Venom 2 (88.989 εισιτήρια)

7. House of Gucci (95.123 εισιτήρια)

6. Dune* (113.553 εισιτήρια)

5. Σμύρνη μου Αγαπημένη* (126.350 εισιτήρια)

4. Luca (139.999 εισιτήρια)

3. O Άνθρωπος του Θεού (283.520 εισιτήρια)

2. Νo Time to Die (311.675 εισιτήρια)

1. Spiderman: No Way Home* (394.053 εισιτήρια)

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Πολιτισμός / UNESCO: Τα Μινωικά Ανάκτορα στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

Η εξέλιξη συνιστά τη διεθνή αναγνώριση της εξέχουσας οικουμενικής αξίας των έξι εξαιρετικά σημαντικών αρχαιολογικών χώρων της Κρήτης: της Κνωσού, της Φαιστού, των Μαλίων, της Ζάκρου, της Ζωμίνθου και της Κυδωνίας
LIFO NEWSROOM
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: «Μυστική και εντατική εκστρατεία» για την επιστροφή τους, αποκαλύπτει επιστολή ακτιβιστών

Η δεξιά βρετανική ομάδα εκφράζει μάλιστα «ανησυχία» πως μπορεί πράγματι, η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, να πραγματοποιηθεί στο προσεχές μέλλον και απειλεί με νομικές προσφυγές
LIFO NEWSROOM
Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Πολιτισμός / Η Nan Goldin συγκλονίζει στην Aρλ: «Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα είναι η πρώτη γενοκτονία σε live μετάδοση»

Την Τρίτη 8 Ιουλίου, στο Ρωμαϊκό Θέατρο της Αρλ, η Αμερικανίδα φωτογράφος Nan Goldin καταδίκασε τον πόλεμο στη Γάζα, προκαλώντας έντονη αντιπαράθεση με τους φιλοϊσραηλινούς θεατές.
LIFO NEWSROOM
Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Πολιτισμός / Η Ρέινορ Γουιν απαντά στις κατηγορίες ότι επινόησε την ιστορία του best seller της

Η Ρέινορ Γουιν υπερασπίζεται τα απομνημονεύματά της, δημοσιεύει ιατρικά έγγραφα και καταγγέλλει «παραπλανητική και άδικη» δημοσίευση από την Observer – Η φιλανθρωπική οργάνωση PSPA τερμάτισε τη συνεργασία της
LIFO NEWSROOM
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ