Όταν ο πατριάρχης μιας οικογένειας ψυχορραγεί βασανιστικά και τελικά πεθαίνει, η σχέση ανάμεσα σε μητέρα και κόρη βυθίζεται σε νερά πολύ σκοτεινά. Η μητέρα συντρίβεται από την απώλεια και προσλαμβάνει έναν μυστηριώδη άνδρα για να τη βοηθήσει να φέρει πίσω τον σύζυγό της από τους νεκρούς. Αφού έχει περάσει δύσκολη προσαρμογή σε ένα πατρικό σπίτι αγνώριστο από την αποφορά της αρρώστιας, η κόρη δεν πιστεύει στα μάτια της βλέποντας αυτά που συμβαίνουν. Πασχίζει να αναγνωρίσει την παράλογη μητέρα αλλά και να αποδεχθεί έναν υπερφυσικό εκτροχιασμό.

 

Σε αυτό τη σύμβαση, κάπου ανάμεσα σε πορτρέτο όψιμης ενηλικίωσης, μισό οικογενειακό δράμα και μισό θρίλερ, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Τζούλια Μαξ κινείται σε τεντωμένο σχοινί, χωρίς ισορροπία, ειδικά στο δεύτερο μέρος. Ουσιαστικά, η Τελετουργία είναι μια τεταμένη μελέτη στη σχέση μάνας και κόρης, με το φάντασμα του πατέρα να πλανάται στη διαμόρφωση των χαρακτήρων τους. Όταν όλα αποκαλύπτονται αναδρομικά, συμβολικά και φρικιαστικά, το νήμα της αφήγησης ξεφεύγει, όχι μόνο από τον ρεαλισμό, αλλά και από τη συνέπεια. Αυτές που διατηρούν ακμαίο το ενδιαφέρον είναι οι δυο ευάλωτες και θυμωμένες γυναίκες της ταινίας και οι ηθοποιοί που τις ενσαρκώνουν: η Κόλμπι Μινίφι και η Κέιτ Μπάρτον, η υποψήφια για Tony πρωτότοκη κόρη του θρυλικού Ρίτσαρντ Μπάρτον.