ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική

ADM25 Urban: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος Architecture Design Map
0

Το νέο τεύχος της σειράς ADM στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Το νέο, ειδικό τεύχος της LiFO σε συνεργασία με το Archisearch και την Design Ambassador μόλις κυκλοφόρησε και θα είναι διαθέσιμο από τις 30/7 σε όλα τα σημεία διανομής της LiFO, αλλά και μέσω του lifoshop.

Στην 7η έκδοση της πρωτότυπης σειράς ADM εστιάζουμε στην πόλη και στο πώς αυτή εξελίσσεται ανάμεσα στην εικόνα και την εμπειρία· στον δημόσιο χώρο ως ένδειξη πολιτισμού και συμπερίληψης· και στην αισθητική της καθημερινότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα social media, την κατοίκηση και τον τουρισμό.

ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter
ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter

Σε μια Αθήνα που αλλάζει πρόσωπο και ψάχνει τον ρυθμό της, ο Δημήτρης Φιλιππίδης μάς προτείνει να δούμε την «πράσινη» Αθήνα μέσα από τα «κενά» της –αρχαιολογικά πάρκα, νταμάρια, άδεια οικόπεδα, εκσκαφές–, που η ελάχιστη αρχιτεκτονική παρέμβαση τα μετατρέπει σε τόπους ζωής και διάδρασης. Έτσι, ο δημόσιος χώρος γίνεται ξανά σκηνή της συλλογικής ζωής. Με αφετηρία την αναγέννηση της Στοάς Αρσακείου, ο Θωμάς Αμαργιανός του γραφείου BETAPLAN «διασχίζει» την οδό Σταδίου από την Μπελ Επόκ μέχρι τη σημερινή εποχή, για να φτάσουμε στο κρίσιμο ερώτημα: πώς θέλουμε να ζούμε στην Αθήνα; Ως κάτοικοι ή ως transient επισκέπτες;

Την ίδια ώρα, η ιδιωτική καθημερινότητα ντύνεται στα «γκρι». Όψεις, διαμερίσματα και νέες κατοικίες συνθέτουν μια πόλη όπου το αισθητικά «ουδέτερο» έχει γίνει ο κανόνας. Από τα loft των influencers μέχρι τις πολυκατοικίες της αντιπαροχής, η αισθητική της πόλης διαχέεται μέσω της εικόνας. Ο Πάνος Δραγώνας, ο Κώστας Τσιαμπάος, η Μάρθα Γιαννακοπούλου, η Μυρτώ Κιούρτη και η Αλεξάνδρα Δαλιάνη σχολιάζουν τον ρόλο του σκυροδέματος ως υλικού και ως πολιτισμικής συνθήκης.
Το τεύχος δεν θα ήταν «Αθήνα» αν δεν θίγαμε το φαινόμενο του υπερτουρισμού, που δεν είναι πια αφηρημένη έννοια αλλά μια καθημερινή εμπειρία η οποία μετασχηματίζει τον ιστό της πόλης – την κατοικία, τις υποδομές, την ταυτότητα και την καθημερινότητα.

ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter
ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter

Κεντρικά πρόσωπα του τεύχους είναι ο Γιώργος Τσολάκης και ο Ανδρέας Κούρκουλας. Για τον πρώτο, η αρχιτεκτονική είναι σκέψη σε επαφή με την πραγματικότητα και η πόλη ένας ζωντανός οργανισμός που οφείλει να λειτουργεί για όλους. Μιλά για τη σημασία του δημόσιου χώρου, για την ανάγκη να επανεφευρεθεί το πεζοδρόμιο ως βασικό κύτταρο του αστικού ιστού και για μια αρχιτεκτονική που δεν επιδεικνύεται αλλά εξυπηρετεί. Πιστεύει πως μια πόλη χωρίς κατοίκους είναι απλώς ένα σκηνικό και πως η Αθήνα οφείλει να ξαναγίνει πόλη για τους Αθηναίους.

Ο Ανδρέας Κούρκουλας, μέσα από μια εξομολόγηση ζωής, ξετυλίγει τη διαδρομή του από το χώμα του Χαλανδρίου ως τη θεατρικότητα του Μουσείου Μπενάκη. Η αρχιτεκτονική για εκείνον δεν είναι στυλ αλλά εμπειρία, δεν είναι αντικείμενο αλλά συνθήκη. Μιλά για την αντιπαροχή όχι ως αρχιτεκτονική κατάρα αλλά ως κοινωνική λύση, και για την Αθήνα όχι ως αποτυχία αλλά ως πιθανότητα. Όσα λέει δεν αφορούν μόνο το παρελθόν, αλλά την πόλη που έχουμε μπροστά μας.

ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter
ADM 7: Κυκλοφόρησε το νέο ειδικό τεύχος - Αφιερωμένο στην πόλη και όσα συμβαίνουν τώρα στην αρχιτεκτονική Facebook Twitter

Στο ADM 7 The Urban Issue παρουσιάζονται επίσης νέα πρότζεκτς και μεγάλης κλίμακας έργα από δεκάδες αρχιτεκτονικά γραφεία και πλούσια ύλη για το design, τις σύγχρονες τάσεις στην αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό, αλλά και πρόσωπα που πρωταγωνιστούν στον κλάδο.
 

TV & Media
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ADM 7: The Urban Issue

ADM 2025: The Urban Issue

Στο 7ο τεύχος της ειδικής έκδοσης της LiFO, σε συνεργασία με το Archisearch και την Design Ambassador, εστιάζουμε στην πόλη και στο πώς αυτή εξελίσσεται ανάμεσα στην εικόνα και την εμπειρία, στον δημόσιο χώρο ως ένδειξη πολιτισμού και συμπερίληψης καθώς και στην αισθητική της καθημερινότητας, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα social media, την κατοίκηση και τον τουρισμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «Παρα Πέντε» επιστρέφει 20 χρόνια μετά

TV & Media / «Θα γράψουμε το 50ο επεισόδιο μαζί»: Το teaser Καπουτζίδη για το reunion του «Παρα Πέντε»

Στην επέτειο συμπλήρωσης των είκοσι ετών από την προβολή του πρώτου επεισοδίου του «Παρά Πέντε», ο Γιώργος Καπουτζίδης εμφανίστηκε σε ένα teaser ανακοινώνοντας την επιστροφή της σειράς
LIFO NEWSROOM
Το South Park βάζει στο στόχαστρο Νετανιάχου και Τραμπ στο νέο επεισόδιο

TV & Media / Το South Park βάζει στο στόχαστρο Νετανιάχου και Τραμπ στο νέο επεισόδιο

Με φρενήρη ρυθμό και σκηνές που θυμίζουν Looney Tunes, το επεισόδιο βάζει στο στόχαστρο τόσο τις ΗΠΑ όσο και το Ισραήλ, αποτυπώνοντας με τον καυστικό τρόπο του South Park την ένταση που επικρατεί διεθνώς
LIFO NEWSROOM
Τζίμι Κίμελ: «Γεια σου όμορφε» - Το καυστικό σκετς με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο κατά Τραμπ και FCC

TV & Media / Τζίμι Κίμελ: «Γεια σου όμορφε» - Το καυστικό σκετς με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο κατά Τραμπ και FCC

Ο Τζίμι Κίμελ, κατά την έναρξη της εκπομπής, επιτέθηκε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) και τον διορισμένο πρόεδρό της, από τον Ντόναλντ Τραμπ, Μπρένταν Καρ, που ζήτησε την απομάκρυνσή του
LIFO NEWSROOM
Ο Πύρρος Δήμας μετά τα σχόλια για την πώληση της Ολυμπιακής δάδας: «Εφάρμοσα στην πράξη το ολυμπιακό ιδεώδες»

TV & Media / Ο Πύρρος Δήμας μετά τα σχόλια για την πώληση της Ολυμπιακής δάδας: «Εφάρμοσα στην πράξη το ολυμπιακό ιδεώδες»

Η δάδα δημοπρατήθηκε στο «Cash or Trash» και το ποσό διατέθηκε στα Παιδικά Χωριά SOS - Η ΕΟΕ μιλά για «εμπορευματοποίηση ενός ιστορικού και συμβολικού αντικειμένου»
LIFO NEWSROOM