NEO VIDCAST

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
Η φλαμανδική ταπισερί του 17ου αιώνα, με τίτλο Η Αποθέωση των Τεχνών, είναι η μεγαλύτερη από μια σειρά έξι τμημάτων που εκλάπη από την εκκλησία του Santo Domingo στο Castrojeriz της Ισπανίας το 1980. Από την ταπισερί λείπει το κάτω αριστερά κομμάτι που ο κλέφτης είχε κόψει για να το πουλήσει χωριστά.
0

Η «Αποθέωση των Τεχνών»  είναι μια ταπισερί κατασκευασμένη στη Φλαμανδία τον 17ο αιώνα, η μεγαλύτερη από μια σειρά με έξι μέρη που κλάπηκαν το 1980 από την εκκλησία του Αγίου Δομήνικου στο Castrojeriz της Ισπανίας.

Τις πρώτες πρωινές ώρες στις 7 Νοεμβρίου 1980 ένας κλέφτης έργων τέχνης μπήκε κρυφά στην ιστορική καθολική εκκλησία της πόλης και έκλεψε μόνος του έξι φλαμανδικές ταπετσαρίες του 17ου αιώνα που δημιούργησε ο Corneille Schutz, μαθητής του Peter Paul Rubens.

Η σειρά απεικόνιζε τις μούσες των κλασικών τεχνών, με το έργο να εκτείνεται σε ύψος 4 μέτρα και πλάτος 6,5 μέτρα. Τα κομμάτια είχαν ανακτηθεί με τα χρόνια εκτός από ένα.

Το μυστήριο της εξαφάνισής του κομματιού της ταπισερί  λύθηκε μετά από 42 χρόνια. Μια διεθνής έρευνα από την Ιντερπόλ έφερε στο φως και το τελευταίο κλεμμένο κομμάτι που αφαίρεσε, ο René Alphonse van den Berghe περισσότερο γνωστός ως «Erik the Belgian».

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
O René Alphonse van den Berghe περισσότερο γνωστός ως «Erik the Belgian».

Ο Erik the Belgian, Βέλγος έμπορος έργων τέχνης που ενεπλάκη στην κλοπή κατά παραγγελία μεγάλου αριθμού έργων τέχνης από ισπανικές εκκλησίες πέθανε τον Ιούνιο του 2020. Σπούδασε καλές τέχνες και ήταν έμπορος αρχαιοτήτων στη γενέτειρά του Nivelles, όπου αγόραζε και μεταπωλούσε αντικείμενα από κάστρα και σπίτια που είχαν εγκαταλειφθεί κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αν και φυλακίστηκε πολλές φορές στη διάρκεια της «καριέρας του», τα ισπανικά δικαστήρια απέτυχαν να τον καταδικάσουν για οποιαδήποτε κλοπή έργων τέχνης.

Ο ίδιος έλεγε: «Δεν είμαι μικροαπατεώνας. Είμαι κλέφτης υψηλής κατηγορίας. Έχω κλέψει για την αγάπη της τέχνης και έχω κλέψει αντικείμενα πολυτελείας. Τα χρήματα δεν έχουν αξία». Στοχοποίησε μικρά, υποχρηματοδοτούμενα μουσεία και εκκλησίες σε όλη την Ευρώπη και μετακόμισε στην Ισπανία τη δεκαετία του 1970 για να συνεχίσει το παράνομο έργο του. Σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών ο Van den Berghe υπολογίζει ότι έκλεψε περίπου 6.000 πολύτιμα αντικείμενα σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και υποστήριζε ότι «Όλα είναι εύκολο να τα κλέψεις».

Μια κλεμμένη πολύτιμη ταπισερί του 17ου αιώνα ανακαλύφθηκε μετά από 42 χρόνια Facebook Twitter
Το κλεμμένο κομμάτι από την ταπισερί του 1654 του Corneille Schutz. Φωτο: Spanish National Police

Ένας αστυνομικός της Ιντερπόλ που ασχολήθηκε με την κλοπή επί σειρά ετών, αν και οι ισπανικές αρχές είχαν παραιτηθεί από την αναζήτηση του αγνοούμενου κομματιού, κατάφερε να εντοπίσει αυτό το κομμάτι χάρη στον πρώην δικηγόρο του κλέφτη έργων τέχνης και το επέστρεψε στην Αρχιεπισκοπή Μπούργκος.

Έτσι με την προσθήκη του κομματιού που είχε κοπεί από την κάτω αριστερή πλευρά της σύνθεσης, η ταπισερί είναι ολοκληρωμένη ξανά.

Η αστυνομία υποπτεύεται ότι ο κλέφτης είχε κόψει το μικρό τετράγωνο από το μεγαλύτερο έργο για να το βάλει σε πλαίσιο και να το πουλήσει χωριστά, πράγμα που δεν κατάφερε.

Το τετράγωνο κομμάτι που έλειπε απεικονίζει έναν από τους πολλούς μικρούς αγγέλους που διακοσμούν τα περιγράμματα και των έξι ταπισερί.

Όσο για τον δημιουργό του έργου, ο Corneille Schutz, ένας Φλαμανδός καλλιτέχνης κλωστοϋφαντουργίας και μαθητής του ζωγράφου Rubens, σχεδίασε τη σειρά ταπισερί στη Μπριζ γύρω στο 1654, σύμφωνα με το Μουσείο Ιερών Αντικειμένων Castrojeriz.

Με τίτλο Η Αποθέωση των Τεχνών η μεγαλύτερη ταπισερί απεικονίζει μια περίληψη των ευρωπαϊκών μεσαιωνικών κατηγοριών εκπαίδευσης στις φιλελεύθερες τέχνες. Καθεμία από τις υπόλοιπες έξι ταπετσαρίες απεικονίζει μία από τις τέχνες —όπως η Μουσική, η Αστρονομία, τα Μαθηματικά, η Φιλοσοφία ή η Γραμματική— ως γυναικεία μούσα που περιβάλλεται από τα σύμβολα της τέχνης της.

Πολιτισμός
0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Πολιτισμός / Το ΜΕΤ ανακοίνωσε τη μεγάλη έκθεση του 2026 αφιερωμένη στον Ραφαήλ

Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη ετοιμάζεται για την έκθεση «Ραφαήλ: Υψηλή Ποίηση», τη μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ για τον δάσκαλο της Αναγέννησης στις Ηνωμένες Πολιτείες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουρόσαβα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Αρονόφσκι, Στίβεν Κινγκ και Κουρόσαβα από αύριο στους κινηματογράφους

Η αναδρομή στην crime κωμωδία των ‘90s του «Caught Stealing», το φιλμικό ανάλογο μιας ζεστής αγκαλιάς που λέγεται «Life of Chuck», το γουντιαλενικής ιδιοσυγκρασίας «Trois Amies» και το αξεπέραστο «Ran» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Ρώμη: Το διάσημο Caffè Greco κινδυνεύει να κλείσει

Ένα από τα πιο θρυλικά στέκια της Ευρώπης, με 250 χρόνια ιστορίας και θαμώνες από τον Γκαίτε και τον Σοπενχάουερ μέχρι τον Σταντάλ και τον Ίψεν, κινδυνεύει με λουκέτο καθώς οι ιδιοκτήτες απαιτούν ενοίκιο πολλαπλάσιο από το προηγούμενο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM