H μουσική βιομηχανία συνεχίζει να περιθωριοποιεί τις γυναίκες

Dua Lipa Grammys Facebook Twitter
Φωτ.: ΕΡΑ
0

Μια νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια αποκάλυψε ότι μουσική βιομηχανία συνεχίζει να περιθωριοποιεί τις γυναίκες όσον αφορά την ποπ μουσική.

Η έρευνα του Annenberg Inclusion Initiative εξέτασε το φύλο και την εθνικότητα των καλλιτεχνών, δημιουργών και παραγωγών για 800 κομμάτια που έγιναν χιτ από το 2012 έως το 2019 στο ετήσιο Hot100 του Billboard. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι λιγότερο από το 23% των καλλιτεχνών και λιγότερο από το 2% των παραγωγών είναι γυναίκες. 

Για το 2020, ο βασικός χορηγός της έρευνας ήταν το Spotify. Εξετάστηκαν επίσης οι πέντε βασικές κατηγορίες των Grammys – Άλμπουμ της Χρονιάς, Δίσκος της Χρονιάς, Τραγούδι της Χρονιάς, Καλύτερος Νέος Καλλιτέχνης και Παραγωγός της Χρονιάς. Παρόλο που αριθμός των υποψήφιων γυναικών έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο με το να εκπροσωπούνται στο 28.1% στο σύνολο των υποψηφιωτήτων από το 2017 που ήταν μόνο 6.4%, ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς για «να μιλάμε για ίση εκπροσώπηση στον συγκεκριμένο τομέα», σύμφωνα με τη Δρ. Stacy L. Smith η οποία ηγείτο της ομάδας που διεξήγαγε την έρευνα. 

Άλλες τάσεις συμπεριλαμβάνουν τον διαχωρισμό μεταξύ των σόλο γυναικών καλλιτεχνών (31%) και των γυναικών που είναι σε συγκροτήματα (7.3%), των γυναικών δημιουργών στο σύνολο (21.6%) και των γυναικών τραγουδοποιών (12.6%). Όσον αφορά το φύλο, οι γυναίκες έχουν μια πιο σοβαρή παρουσία στην ποπ (32%) και μόνο το 12.3% των χιπ χοπ/ραπ κομματιών ερμηνεύονται από γυναίκες. Οι λίστες συντελεστών που αποτελούνται από ομάδες λευκών ανδρών καλύπτουν το 57.3% και λιγότερο από το 1% των χιτ έχουν γυναικεία ονόματα να αναγράφονται ανάμεσα στους δημιουργούς.

Για τους μη-λευκούς δημιουργούς τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, καλύπτοντας το 45.4% στα 800 κομμάτια της έρευνας. Η κατάσταση όμως είναι απογοητευτική για τις μη-λευκές γυναίκες παραγωγούς που παραμένουν αόρατες με μόνο 8 ονόματα ανάμεσα στα 1.093 της λίστας των συντελεστών των περσινών επιτυχιών  ενώ μόνο το 20% των καλλιτεχνών που ανέβηκαν το 2020 στο Hot100 του Billboard ήταν γυναίκες. Το 2016 παραμένει η καλύτερη χρονιά για τις γυναίκες καλλιτέχνες με το ποσοστό να φτάνει στο 28.1%.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM
Τζόρτζιο Αρμάνι: Στη μεγάλη οθόνη η ζωή του «βασιλιά της μόδας»

Πολιτισμός / Τζόρτζιο Αρμάνι: Η ζωή του «βασιλιά της μόδας» μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Προς το παρόν, δεν έχει διευκρινιστεί αν η φιλόδοξη παραγωγή θα εστιάσει μόνο στην επαγγελματική πορεία του σχεδιαστή στις πασαρέλες και το κόκκινο χαλί ή αν θα συμπεριλάβει και την προσωπική του ζωή
LIFO NEWSROOM
Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τρίερ, Στίβεν Κινγκ και Ανιές Βαρντά από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα ταινία του δημιουργού του «Worst Person in the World», ακόμα μια διασκευή Στίβεν Κινγκ, το φεμινιστικό «Vagabond» της γιαγιάς της νουβέλ βαγκ και η επιστροφή του «Toy Story» με αφορμή την 30η επέτειο από την πρεμιέρα του ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανατροπή στον κινηματογράφο: Η OpenAI παράγει ταινία με AI και κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Πολιτισμός / Ανατροπή στον κινηματογράφο; Η OpenAI παράγει ταινία με κόστος κάτω από 30 εκατομμύρια δολάρια

Η OpenAI φέρνει την επανάσταση στον κινηματογράφο με την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που δημιουργείται κυρίως με τεχνητή νοημοσύνη - Το “Critterz” υπόσχεται να αλλάξει το Χόλιγουντ για πάντα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα και φθηνότερο κόστος παραγωγής
LIFO NEWSROOM