Αντίο Daft Punk

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.
0



ΩΣ DAFT PUNK εμφανίστηκαν το 1993, αλλά έναν χρόνο πριν ο Guy-Manuel de Homem-Christo και ο Thomas Bangalter είχαν σχηματίσει ένα ροκ τρίο, τους Darlin', με τρίτο μέλος τον Laurent Brancowitz (των μετέπειτα Phoenix). Ήταν τόσο κακοί, που το Melody Maker τους χαρακτήρισε «daft punky trash» ‒ απ' όπου πήραν την ιδέα για το όνομά τους, μόλις οι Darlin' διαλύθηκαν και συνέχισαν χωρίς τον Brancowitz.


• Το πρώτο τους hit ήταν το «Da Funk», το 1995, ένα μετα-acid house anthem με δυνατό funk μπάσο και βιντεοκλίπ σκηνοθετημένο από τον Spike Jonze: ένας ανθρωπόμορφος σκύλος, ο Charles, περιφέρεται με το boombox του στους δρόμους της Νέας Υόρκης. Ακολούθησε το άλμπουμ «Homework» δύο χρόνια αργότερα, που περιείχε το «Around the world», το κομμάτι που τους έκανε γνωστούς στο παγκόσμιο κοινό. Το βίντεο του Michel Gondry είναι από τις κλασικές στιγμές των '90s.


• Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.

Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. 


• Ο πατέρας του Thomas Bangalter, ο Daniel Vangarde, ήταν μουσικός και μάλιστα πετυχημένος τη δεκαετία του '70. Έκανε παραγωγή και συμμετείχε στη σύνθεση πασίγνωστων κομματιών όπως το «D.I.S.C.O.» των Ottawan και το «Cuba» των Gibson Brothers. Τα πρώτα χρόνια βοήθησε πολύ τους Daft Punk να βρουν τον (ηλεκτρονικό) ήχο τους και να ηχογραφήσουν κομμάτια.

Αντίο Daft Punk Facebook Twitter
Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι να κυκλοφορήσει το «Homework», εμφανίζονταν χωρίς κοστούμια και κράνη.


• Ο Guy Manuel de Homem-Christo έχει αριστοκρατική καταγωγή, αλλά οι πρόγονοί του δεν ήταν και τα καλύτερα παιδιά. Ωστόσο, κάποιοι πολέμησαν εναντίον του Ερρίκου του Ε' στο Αζενκούρ.


• Από τις μάσκες Halloween στα πρώτα live τους μέχρι τα κράνη που τους μεταμόρφωσαν σε ρομποτικές φιγούρες, η εξέλιξη των μεταμφιέσεών τους ήταν εντυπωσιακή. Τη νέα χιλιετία την υποδέχτηκαν με κράνη και ρομποτικά αξεσουάρ αξίας 65.000 δολαρίων, τα οποία δεν αποχωρίστηκαν ποτέ από τότε. Οι οθόνες στα κράνη πρόβαλλαν από κείμενα μέχρι κινούμενα σχέδια.


• Οι διαφημιστές τούς λάτρευαν και παρότι μετά το «Discovery» (2001) ήταν (σχεδόν) ανώνυμοι, εμφανίστηκαν σε διαφημιστικά για μεγάλες φίρμες σε ολόκληρο τον κόσμο: από τη διαφήμιση για την Gap με την Τζούλιετ Λιούις (2001), διαφημίσεις για παιχνίδια και το cartoon Network μέχρι τη διαφήμιση για την Ericsson στην Ιαπωνία, που τους έκανε σούπερ σταρ στην Ασία. Το 2010 εμφανίστηκαν στο διαφημιστικό για το Παγκόσμιο Κύπελλο μαζί με τον Snoop Dog και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ σε μια υπερπαραγωγή που θύμιζε τον Πόλεμο των Άστρων. Το τελευταίο μεγάλο διαφημιστικό στο οποίο συμμετείχαν ήταν το promo για τη Lotus F1 Team.

 

One more time

• Το 2013, το εξώφυλλο του δίσκου τους «Random Access Memories» τους έκανε fashion icons, με τα σμόκιν που σχεδίασε αποκλειστικά γι' αυτούς ο Hedi Slimane για τον οίκο μόδας Saint Laurent. Έναν χρόνο πριν είχαν συνθέσει τη μουσική για το ντεμπούτο fashion show του – ένα εξαιρετικό 15λεπτο σετ.


• Ποτέ δεν συμπάθησαν τις ζωντανές εμφανίσεις και τις περιοδείες και ήταν ελάχιστα τα live που έκαναν στο διάστημα δύο δεκαετιών.


• Ο James Murphy (LCD Soundsystem) ανέφερε το όνομά τους σε δύο από τα κομμάτια του, το «Daft Punk is playing at my house» και το «Losing my edge» (όπου λέει ότι είναι «ο πρώτος DJ που παίζει Daft Punk στα rock kids»).


• Ο Disco Stu των Simpsons κάποτε φορούσε το δικό του κράνος Daft Punk.


• Το 2008 εμφανίστηκαν στα Grammy μαζί με τον Kanye West για να παρουσιάσουν μαζί με νέα εκτέλεση του «Stronger». Ήταν η πρώτη εμφάνιση του ντουέτου στην τηλεόραση από την αρχή της καριέρας του.


• Έμειναν μαζί 28 χρόνια, επηρεάζοντας μια στρατιά μουσικών, αφήνοντας πίσω τους τη μεγαλύτερη ραδιοφωνική επιτυχία στην Ευρώπη τα τελευταία δέκα χρόνια, το «Get Lucky», και έναν σπαρακτικό αποχαιρετισμό: «Hold on. If love is the answer, you're home».

 

Daft Punk Feat Pharrel Williams - Get Lucky 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ