Κρυμμένος δαίμονας: το μυστικό ενός πίνακα του Τζόσουα Ρέινολντς ήρθε στο φως

Κρυμμένος δαίμονας: το μυστικό ενός πίνακα του Τζόσουα Ρέινολντς ήρθε στο φως Facebook Twitter
Φωτ: National Trust
0

Μια δαιμονική φιγούρα, «εμφανίστηκε» σε πίνακα του Τζόσουα Ρέινολντς, κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης του.

Ο πίνακας, που εικάζεται ότι είναι άνω των 230 ετών, αναπαριστούσε μία σαιξπηρική σκηνή από τον καλλιτέχνη του 18ου αιώνα, ο οποίος πέθανε το 1792, και η ανακάλυψη αυτή έγινε από συντηρητές του National Trust. Σύμφωνα με τους ίδιους πρόκειται για μία εξαιρετικά αμφιλεγόμενη φιγούρα για εκείνη την εποχή και γι' αυτό ίσως καλύφθηκε από στρώματα μπογιάς και βερνικιού, προκειμένου να διασωθεί το έργο. 

Το θέμα του πίνακα του Ρέινολντς είναι ο θάνατος του καρδινάλιου Μποφόρ από το έργο του Σαίξπηρ Ερρίκος ΣΤ', μέρος 2.

Στο έργο, ο καρδινάλιος Μποφόρ, επίσκοπος του Γουίντσεστερ και θείος του Ερρίκου ΣΤ', είναι ο κακός που συνωμοτεί με τον κόμη του Σάφολκ εναντίον του καλού δούκα του Γκλόστερ. Στα σχέδια του Σάφολκ περιλαμβάνεται η παρότρυνση της συζύγου του Γκλόστερ να καλέσει το κακό πνεύμα Ασμάθ για να προβλέψει τις τύχες των βασικών πρωταγωνιστών του σαιξπηρικού έργου πριν το «δαιμόνιο» αποσταλεί πίσω «στο σκοτάδι και στη λίμνη που καίγεται».

Δύο πράξεις αργότερα, ο Μποφόρ σπαρταρά στο νεκροκρέβατο του, βασανισμένος από τις ενοχές του για τη δολοφονία του Γκλόστερ, και τότε ο βασιλιάς Ερρίκος ζητάει από τον Θεό να τον λυπηθεί, και «να διώξει τον δαίμονα που πολιορκεί σθεναρά την ψυχή αυτού του άθλιου».

Η φιγούρα, η οποία αναπαριστάται με κυνόδοντες και μια απαίσια έκφραση, ήταν ζωγραφισμένη στο κεφάλι του κρεβατιού, ακριβώς πάνω από το κεφάλι του ετοιμοθάνατου Μποφόρ.

Κρυμμένος δαίμονας: το μυστικό ενός πίνακα του Τζόσουα Ρέινολντς ήρθε στο φως Facebook Twitter
Φωτ: National Trust

«Δεν ταίριαζε με ορισμένους από τους καλλιτεχνικούς κανόνες της εποχής να αντιπροσωπεύεται ένα ποιητικό σχήμα λόγου τόσο κυριολεκτικά μέσω αυτής της τερατώδους φιγούρας. Ενώ θεωρήθηκε αποδεκτό στη λογοτεχνία να εισάγουμε την ιδέα του δαίμονα ως κάτι στο μυαλό ενός ατόμου, το να το συμπεριλάβουμε οπτικά σε έναν πίνακα του έδωσε υπερβολικά φυσική μορφή. 

Τότε υπήρχε μία διευρυμένη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να υπάρχει αυτή η φιγούρα στον πίνακα και βάσει των αρχείων των συνομιλιών του  καλλιτέχνη προκύπτει ότι αντιστάθηκε σε τέτοιες προσπάθειες να αλλάξει το έργο», είπε ο John Chu, ανώτερος εθνικός επιμελητής του Trust.

Ο πίνακας του Ρέινολντς, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Πινακοθήκη Σαίξπηρ το 1789, είναι ένας από τους τέσσερις που συντήρησε το National Trust, με αφορμή την 300ή επέτειο από τη γέννηση του καλλιτέχνη.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής του Trust, η γκαλερί είχε δημιουργήσει επίσης εκτυπώσεις για πώληση, με τη χαράκτρια Caroline Watson να επιμελείται τη σειρά που αφορούσε έργα του Reynolds, μεταξύ των οποίων και ο συγκεκριμένος πίνακας. Σε αυτά τα πρώτα αντίγραφα η φιγούρα του διαβόλου ήταν παρούσα, ωστόσο, σε μια δεύτερη εκτύπωση το 1792 και μετά το θάνατο του καλλιτέχνη και πάλι η φιγούρα... εξαφανίζεται από το κάδρο. 

Πλέον ο πίνακας πλέον εκτίθεται ξανά στο Petworth House στο Δυτικό Σάσεξ της Αγγλίας, με τον δαίμονα παρόντα και σε κοινή θέα. 

Με πληροφορίες από HyperAllergic.com

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

προτομή της Νεφερτίτης Αίγυπτος Βερολίνο

Πολιτισμός / Βερολίνο: Η Νεφερτίτη είναι «αμετακίνητη» παρά τις εκκλήσεις της Αιγύπτου

Παρότι κατά καιρούς διατυπώνονται δημόσιες εκκλήσεις για επαναπατρισμό, το ίδρυμα που κατέχει το έργο υποστηρίζει ότι η προτομή είναι τόσο εύθραυστη ώστε να θεωρείται «αμετακίνητη»
LIFO NEWSROOM
Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου στις 19:00 - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Πολιτισμός / Το ΚΠΙΣΝ «στολίζει» για τα Χριστούγεννα στις 29 Νοεμβρίου - Αναλυτικά το εορταστικό πρόγραμμα

Συναυλίες, παραστάσεις, DJ sets, προβολές ταινιών, παγοδρόμιο - και πολλά ακόμη - θα περιλαμβάνονται στον φετινό χριστουγεννιάτικο κόσμο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
LIFO NEWSROOM
Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Aριάνα Γκράντε, ταχυδακτυλουργικές απάτες και η φετινή Χρυσή Άρκτος από αύριο στους κινηματογράφους

Το δεύτερο και τελευταίο μέρος του «Wicked», το τρίτο «Now You See Me» και η ταινία που έδωσε στον Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ το μεγάλο βραβείο της Μπερλινάλε ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Πολιτισμός / Μια έκθεση με τα άγνωστα και σπάνια υφάσματα που σχεδίασε ο Άντι Γουόρχολ

Για πρώτη φορά στην Ιταλία, εκτίθενται άγνωστες μέχρι σήμερα δημιουργίες του Άντι Γουόρχολ από τη δεκαετία του ’50, αποκαλύπτοντας μια σχεδόν άγνωστη πλευρά του καλλιτέχνη: εκείνη του γραφίστα μόδας και σχεδιαστή υφασμάτων.
LIFO NEWSROOM
Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Ο Τσάντγουικ Μπόουζμαν τιμάται μετά θάνατον με αστέρι στη Λεωφόρο της Δόξας του Χόλιγουντ

Η προσθήκη του ονόματος του Τσάντγουικ Μπόουζμαν στη Λεωφόρο της Δόξας θεωρείται μία από τις πιο συγκινητικές και δίκαιες αναγνωρίσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας
LIFO NEWSROOM
Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πολιτισμός / Η ισλανδική γλώσσα «σβήνει» από την τεχνητή νοημοσύνη και τα αγγλικά media

Πρώην πρωθυπουργός της Ισλανδίας προειδοποιεί ότι η νεολαία εκτίθεται σχεδόν αποκλειστικά σε αγγλόφωνο περιεχόμενο μέσω TikTok και YouTube, απειλώντας με «ουσιαστική εξαφάνιση» της γλώσσας μέσα σε μία γενιά
LIFO NEWSROOM