Τίτλος της ταινίας αλλά και ακρωνύμιο που μπορεί να παραπέμπει ηχητικά στη Ρουμανία, το R.M.N., που έκανε πρεμιέρα στο Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών του 2022, κανονικά σημαίνει μαγνητική τομογραφία και αυτό ακριβώς (ξανα)κάνει ο Κρίστιαν Μουνγκίου σε μια ιστορία με πρωταγωνιστή έναν εργάτη σε σφαγείο της Γερμανίας, ο οποίος, μετά από έναν βίαιο και σύντομο διαπληκτισμό με προϊστάμενο που τον αποκαλεί τεμπέλη Τσιγγάνο, αναγκάζεται να επιστρέψει στο χωριό του στην Τρανσυλβανία, εκεί όπου, ενώ άλλοτε συμβίωναν ειρηνικά Ρουμάνοι και Ούγγροι, ο άλαλος μικρός γιος του, η σύζυγος, η ερωμένη και ο άρρωστος πατέρας του, μαζί με τους αγανακτισμένους από τους αυξανόμενους μετανάστες από τη Σρι Λάνκα συντοπίτες του, γίνονται πρωταγωνιστές ενός δράματος για τον ρατσισμό και τη ξενοφοβία που σιγοβράζει μέχρι το αλληγορικό και ανοιχτό σε ερμηνείες φινάλε.

 

Ο πιο καταξιωμένος ρεαλιστής σκηνοθέτης των Βαλκανίων, με Χρυσό Φοίνικα και μια σειρά από κινηματογραφικές ανατομίες που κατακεραυνώνουν τη βαθιά πολιτιστική διαφθορά της χώρας του, εδώ αλλάζει ελαφρώς πορεία, κάτι όχι απαραίτητα εσφαλμένο, αν και άνισο ως ακροβατικό σε σχέση με την αφομοιωμένη γλώσσα του σινεμά κοινωνικής καταγγελίας που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε.