Γιάννης Σάκαρος: O 26χρονος Έλληνας ηγέτης των Κίτρινων Γιλέκων της Γερμανίας

Γιάννης Σάκαρος: O 26χρονος Έλληνας ηγέτης των Κίτρινων Γιλέκων της Γερμανίας Facebook Twitter
Ο Γιάννης Σάκαρος σε διαδήλωση στην Στουτγάρδη στις 26 Ιανουαρίου
3

Ο 26χρονος Γιάννης Σάκαρος είναι σύμφωνα με την γερμανική Die Welt, ηγετική μορφή του γερμανικού κινήματος των Κίτρινων Γιλέκων.

Ο Γιάννης -Παύλος Σάκαρος, κάτοικος Στουτγάρδης, με καταγωγή από την Κατερίνη σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει καταφέρει να μπει τηλεοπτικά σε όλα τα γερμανικά σπίτια ως ο ηγέτης των διαδηλώσεων κατά της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Εργαζόμενος στο εργοστάσιο της Πόρσε στην Στουτγάρδη, ο Ιoannis Sakkaros (έτσι αναφέρεται στον γερμανικό Τύπο) έχει ηγηθεί από τις αρχές Γενάρη όλων των διαδηλώσεων στη Στουτγάρδη ενάντια στην απόφαση των τοπικών αρχών να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των παλιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου.

Ο Σάκαρος εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το όριο των 40 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) ανά κυβικό μέτρο αέρα αλλά και των μετρήσεων της ΕΕ, με βάση τα οποία απαγορεύονται τα παλιότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας Euro 4 στην πόλη του. «Μια μειοψηφία πνευμονολόγων έθεσε αυτό το όριο», λέει.

Γιάννης Σάκαρος: O 26χρονος Έλληνας ηγέτης των Κίτρινων Γιλέκων της Γερμανίας Facebook Twitter

«Το κυριότερο όμως είναι ότι η γερμανική κυβέρνηση για χρόνια κοιμόταν, αντί να ασκήσει πίεση στις εταιρείες αυτοκινήτων να προσαρμοστούν. Και εφόσον ουδείς αντέδρασε χρειάστηκε ένας Έλληνας να αναλάβει να ξεσηκώσει τον κόσμο», σημειώνει ο Γιάννης Σάκαρος απαντώντας στο ερώτημα τι ήταν αυτό που τον ώθησε να ηγηθεί του κινήματος κατά της απαγόρευσης.

Ιδιοκτήτης ενός πετρελαιοκίνητου Σιτροέν 14 ετών Euro 4 ,ο Σάκαρος λέει ότι «ήμουν και ο ίδιος θιγόμενος από το μέτρο ως οδηγός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Δεν μπορούσα να το δεχτώ».

Aν και πηγαίνει στη δουλειά του με το τρένο, αναγκάζεται να παίρνει το αυτοκίνητό του δυο φορές την εβδομάδα. Από τον Απρίλιο όμως, οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή η σχετική απόφαση, δεν θα μπορεί να το κυκλοφορεί. Όπως και περίπου 80.000 κάτοικοι της Στουτγάρδης με πετρελαιοκίνητα Euro4.

«Μας λένε: Αγοράστε ένα καινούριο αυτοκίνητο. Με τι λεφτά! Δεν βλέπω», λέει ο Γιάννης , που την περασμένη Πέμπτη εμφανίστηκε στην πολύ δημοφιλή εκπομπή «Maybrit Illner» της γερμανικής τηλεόρασης. «Τελικά, είμαστε αυτοί που πρέπει να πληρώσουν», λέει. «Οι πολίτες θα πρέπει να αναλάβουν τώρα τα βάρη , που ανήκουν στην κυβέρνηση».

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιάννης αναμένει και σήμερα μαζική συμμετοχή στις διαδηλώσεις κατά της απαγόρευσης του ντίζελ, λέγοντας ότι στόχος του είναι η ανάπτυξη ενός εθνικού κινήματος διαμαρτυρίας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Σήμερα έχουν μάλιστα προγραμματιστεί ανάλογες διαδηλώσεις και σε άλλες γερμανικές πόλεις, όπως στην Ερφούρτη και το Μόναχο. «Όποια πόλη επηρεάζεται από τις απαγορεύσεις πρέπει να ξεσηκωθεί» λέει.

Γιάννης Σάκαρος: O 26χρονος Έλληνας ηγέτης των Κίτρινων Γιλέκων της Γερμανίας Facebook Twitter

«Παλιός» στις διαδηλώσεις

 

Μπορεί να είναι μόλις 26 χρονών αλλά ο Γιάννης Σάκαρος ειναι «παλιός» στις διαδηλώσεις. Είχε πάρει μέρος στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του αμφιλεγόμενου σιδηροδρομικού σταθμού S21 στη Στουτγάρδη, που στοίχισε πολλά δισεκατομμύρια. Κατά τη γνώμη του, οι πολίτες έχουν τώρα πολύ περισσότερους λόγους να βγουν έξω στο δρόμο.

Ο Σάκαρος ονειρεύεται ένα ευρύ πολιτικό κίνημα. Φοράει περήφανα το κίτρινο γιλέκο του, βλέπει τις διαμαρτυρίες των «Κίτρινων Γιλέκων» στη Γαλλία ως λαμπρό παράδειγμα. Αντιμετώπισε βέβαια προβλήματα όταν στην προηγούμενη διαδήλωση είδε κάποιους πολιτικούς του ακροδεξιού κόμματος AfD και ορισμένα μέλη της ακροδεξιάς εναλλακτικής ένωσης «Zentrum Automobil» να είναι μεταξύ των διαδηλωτών. Τους κράτησε πάντως μακριά από το βήμα των ομιλητών.

«Κάθε πολίτης πρέπει να έρθει, αλλά ότι το AFD προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το κίνημα μας το βρίσκω βλακώδες,» είπε στο γερμανικό ραδιόφωνο.

Διεθνή
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιταλία: Άκυρα τα δημοψηφίσματα για εργασιακά και υπηκοότητα - Κάτα από 30% η συμμετοχή

Διεθνή / Ιταλία: Άκυρα τα δημοψηφίσματα για εργασιακά και υπηκοότητα - Κάτα από 30% η συμμετοχή

«Ο μόνος πραγματικός στόχος του δημοψηφίσματος αυτού ήταν να πέσει η κυβέρνηση. Στο τέλος, όμως, οι Ιταλοί εκφράστηκαν υπέρ της πτώσης της αντιπολίτευσης», σχολιάζει η ιταλική κυβέρνηση
LIFO NEWSROOM
Το Νορβηγικό Ταμείο Πετρελαίου ζητά μεταρρυθμίσεις για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών

Διεθνή / Το Νορβηγικό Ταμείο Πετρελαίου ζητά μεταρρυθμίσεις για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών κεφαλαιαγορών

Το κρατικό πετρελαϊκό ταμείο της Νορβηγίας, με περιουσία 1,9 τρισ. δολαρίων, καλεί για ενοποίηση φορολογικών, εταιρικών και εποπτικών κανόνων στην Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πτώση της ανταγωνιστικότητας έναντι ΗΠΑ και Ασίας
LIFO NEWSROOM
Οι Ισραηλινοί κατέλαβαν το Madleen σε διεθνή ύδατα - «Μας έχουν απαγάγει», δήλωσε η Γκρέτα Τούνμπεργκ

Διεθνή / Οι Ισραηλινοί κατέλαβαν το Madleen σε διεθνή ύδατα - «Μας έχουν απαγάγει», δήλωσε η Γκρέτα Τούνμπεργκ

Ο στρατός του Ισραήλ έκανε ρεσάλτο στο πλοίο Madleen που επιχειρούσε να σπάσει τον αποκλεισμό της Γάζας μεταφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια - Η Γκρέτα Τούνμπεργκ και το πλήρωμα κρατούνται σε ισραηλινό λιμάνι, ενώ ειδικοί προειδοποιούν για επικείμενη επισιτιστική κρίση στη Γάζα
LIFO NEWSROOM
Βασανιστήρια της CIA: Δικαστική έρευνα για εμπλοκή βρετανικών μυστικών υπηρεσιών

Διεθνή / Βασανιστήρια της CIA: Δικαστική έρευνα για εμπλοκή βρετανικών μυστικών υπηρεσιών

Δύο υποθέσεις κρατουμένων του Γκουαντάναμο φέρνουν στο φως τη φερόμενη εμπλοκή των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών σε βασανιστήρια της CIA μετά την 11η Σεπτεμβρίου, με μια σπάνια δίκη να ξεκινά σε μυστικό δικαστήριο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Μια φορά ρε παιδί μου να μην γίνεται το "Έλληνας" συνώνυμο με διαδηλώσεις. Το έχουμε στο DNA μάλλον. Πάντως αυτό που γίνεται στην Γερμανία είναι σκέτη κοροϊοδία. Η κυβέρνηση υποκύπτει στην ουσία σε μία μειοψηφία οικολόγων και ιατρών. Πρώτα πρήξανε τον κόσμο λέγοντας διαρκώς "Αγοράστε πετρελαιοκίνητα άμεσα" και τώρα τους πετάνε έξω απ τις μεγάλες πόλεις (ούτε καν καταστάσεις τύπου Δακτύλιος στην Αθήνα αλλά οριστική πλήρης απαγόρευση εισόδου).