Μωυσής: To σχέδιο που θα προστάτευε την Βενετία από την καταστροφή

Μωυσής: To σχέδιο που θα προστάτευε την Βενετία από την καταστροφή Facebook Twitter
Μπορεί ο «Μωυσής» να σώσει την Βενετία από την μανία της φύσης;
0

Αν όλα είχαν πάει σύμφωνα με το σχέδιο η πλημμυρίδα της Τρίτης δεν θα έφτανε ποτέ στη Λιμνοθάλασσα της Βενετίας, πλημμυρίζοντας τη Βασιλική του Αγίου Μάρκου και βυθίζοντας κάτω από το νερό τις πλατείες της πόλης και τα παλάτια της. 

«Αλλά τα πράγματα στην Ιταλία σπάνια πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα, ειδικά σε ότι αφορά την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής στα οποία χρειάζονται κρατικά κεφάλαια και σύνθετη μηχανική αιχμής», αναφέρει το Reuters σε δημοσίευμά του που επικεντρώνεται στον «Μωυσή» το μεγαλεπήβολο έργο που θα εμποδίζει τα νερά από το να πλημμυρίζουν τη Βενετία. 

Μετά τη χειρότερη πλημμύρα στην ιστορία, το 1966, η κυβέρνηση της Ιταλίας ζήτησε από μηχανικούς να σχεδιάσουν ένα φράγμα στη θάλασσα που θα προστατεύει την πιο γραφική αλλά και πλέον εύθραυστη πόλη, από τη μόνιμη απειλή της πλημμυρίδας. Το 2003 η κατασκευή επιτέλους ξεκίνησε με στόχο να υλοποιηθεί το 2011. Αλλά το εγχείρημα, γνωστό ως «Μωυσής» (MOSE), έχει «μολυνθεί» από όλα αυτά τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα της Ιταλίας: διαφθορά, υπερβάσεις κόστους και παρατεταμένες καθυστερήσεις.

Οι μηχανικοί υπολογίζουν ότι το σύστημα προστασίας θα ξεκινήσει να λειτουργεί στο τέλος το 2021. Το κόστος του θα ανέλθει σε 5,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν το έργο να κοστίζει 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. «Αυτές οι καθυστερήσεις είναι ντροπή για την Ιταλία και χρειαζόμαστε επειγόντως μία λύση», αναφέρει ο Alessandro Morelli, επικεφαλής της επιτροπής μεταφορών του ιταλικού κοινοβουλίου, ενώ ανέφερε ότι θα στείλει μέλη του κοινοβουλίου στη Βενετία για να εξετάσουν την αναθεώρηση του προγράμματος. 

Σύμφωνα με το Reuters τα καλά νέα είναι ότι οι βουλευτές θα ανακαλύψουν ότι η κυρίως κατασκευαστική δουλειά έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ωστόσο κανείς δεν είναι σίγουρος πως το έργο θα ανταποκριθεί στο φαινόμενο που διογκώνεται και αν τελικά θα αποδειχθεί ανεπαρκές και καθυστερημένο. 

Μωυσής: To σχέδιο που θα προστάτευε την Βενετία από την καταστροφή Facebook Twitter

Κινητά Φράγματα 

Το MOSE είναι ένα ακρωνύμιο των λέξεων Modulo Sperimentale Elettromeccanico, που μεταφράζεται ως «πειραματική ηλεκτρομηχανική μονάδα» και το όνομά του αποτελεί μία αναφορά στον βιβλικό Μωυσή. Ο σύγχρονος «Μωυσής» της Βενετίας αποτελείται από 78 κινητά φράγματα, σε έντονο κίτρινο χρώμα, που βρίσκονται κάτω από το νερό. Όταν ενεργοποιούνται βγαίνουν στην επιφάνεια εμποδίζοντας τα νερά της Αδριατικής να πλημμυρίσουν τη λιμνοθάλασσα της Βενετίας. 

«Αν ο "Μωυσής" δούλευε τότε θα είχαμε αποφύγει αυτή την πλημμυρίδα», ανέφερε ο Luigi Brugnaro, δήμαρχος της πόλης. Τα νερά έφθασαν σε ύψος 1 μέτρο και 87 εκατοστά. Το 1966 είχαν φθάσει το 1 μέτρο και 94 εκατοστά. Οι 78 πύλες είναι τοποθετημένες και οι μηχανικοί εργάζονται πάνω στον μηχανισμό ανύψωσης. Οι πρώτες δοκιμές θα γίνουν την επόμενη χρονιά, χωρίς ωστόσο να εγγυάται κανείς ότι το σύστημα θα λειτουργήσει. Όπως αναφέρει το Reuters ένα μέρος από τη βυθισμένη υποδομή έχει ήδη σκουριάσει. Παράλληλα, πηγή του ειδησεογραφικού πρακτορείου ανέφερε πως το κόστος συντήρησης θα ξεπερνάει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, πολύ υψηλότερο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις.

H πηγή, που δεν κατονομάζεται, ανέφερε ότι αν το σύστημα ξεκινήσει να λειτουργεί θα μπορεί να προστατέψει τη Βενετία ακόμα και αν τα νερά φθάσουν στο ύψος των 3 μέτρων. Ωστόσο πολλοί ειδικοί φοβούνται ότι το σύστημα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί με την άνοδο της στάθμης των υδάτων που επιφέρει η κλιματική αλλαγή. Σύμφωνα με την UNESCO κατά τον σχεδιασμό του «Μωυσή» είχε προβλεφθεί ότι η στάθμη της Αδριατικής θα έχει αυξηθεί κατά 22 εκατοστά ως το 2100, ωστόσο επιστήμονες σχολιάζουν πως η εκτίμηση αυτή είναι υπερβολικά αισιόδοξη. 

Με πληροφορίες από Reuters 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ευρώπη έχει έλλειψη σε πυρίτιδα και TNT τη στιγμή που τα χρειάζεται περισσότερο

Διεθνή / Η Ευρώπη έχει έλλειψη σε πυρίτιδα και TNT τη στιγμή που τα χρειάζεται περισσότερο

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καλούνται να κινηθούν άμεσα, καθώς η Ρωσία, λειτουργώντας πλέον ως οικονομία πολέμου, μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή της χωρίς τους περιορισμούς της φιλελεύθερης αγοράς
LIFO NEWSROOM
Φρίκη στην Αγγλία: Σκότωσε τον συγκάτοικο του, τον διαμέλισε σε 27 κομμάτια και τα σκόρπισε στο Μάντσεστερ

Διεθνή / Φρίκη στην Αγγλία: Σκότωσε τον συγκάτοικο του, τον διαμέλισε σε 27 κομμάτια και τα σκόρπισε στο Μάντσεστερ

Ο δολοφόνος συνελήφθη όταν ένας αστυνομικός που ασχολούταν με την υπόθεση πέρασε τυχαία δίπλα του, συνειδητοποιώντας ότι έμοιαζε με τον ύποπτο που είχε δει σε βίντεο από κάμερα ασφαλείας
LIFO NEWSROOM
O Τραμπ ανακοίνωσε συνεργασία με την Boeing για αεροπορική «κυριαρχία» των ΗΠΑ έναντι της Κίνας

Διεθνή / O Τραμπ ανακοίνωσε συνεργασία με την Boeing για αεροπορική «κυριαρχία» των ΗΠΑ έναντι της Κίνας

Το νέο μαχητικό αεροσκάφος, το οποίο ο Τραμπ χαρακτήρισε «το πιο φονικό αεροσκάφος στην ιστορία», θα λέγεται Boeing F-47 και θα επιχειρεί μαζί με ημιαυτόνομα μη επανδρωμένα αεροσκάφη
LIFO NEWSROOM
Ισραήλ: Προσάρτηση εδαφών και «εκκένωση» Παλαιστινίων στη βάση του σχεδίου Τραμπ για τη Γάζα

Διεθνή / Ισραήλ: Προσάρτηση εδαφών και «εκκένωση» Παλαιστινίων στη βάση του σχεδίου Τραμπ για τη Γάζα

Εντολή στον ισραηλινό στρατό «να καταλάβει επιπλέον περιοχές στη Γάζα, να εκκενώσει τον πληθυσμό και να επεκτείνει τις ζώνες ασφαλείας γύρω από τη Γάζα»
ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Τέλος οι συνεργασίες για Νοτιοκορεάτη σταρ μετά από υπόθεση με ανήλικη και τον θάνατό της

Διεθνή / Τέλος οι συνεργασίες για Νοτιοκορεάτη σταρ μετά από υπόθεση με ανήλικη και τον θάνατό της

Το σκάνδαλο με τον Κιμ Σου-χιουν αναζωπύρωσε μια συλλογική συζήτηση για τις αφόρητες πιέσεις που ασκούνται στις διασημότητες στη Νότια Κορέα, καθώς και για τη σκληρή και συχνά αδυσώπητη φύση της δημόσιας κριτικής
LIFO NEWSROOM