Ο Ολλανδός δισεκατομμυριούχος Τζον Ντε Μολ έπαθε ότι και ο Πέτρος Κωστόπουλος στην Ελλάδα - σε σχέση με απάτη στο διαδίκτυο.

 

O επιχειρηματίας που δημιούργησε το παγκοσμίως γνωστό ριάλιτι "Big Brother" κατέθεσε μήνυση σε βάρος του Facebook, υποστηρίζοντας ότι επιτρέπει στην πλατφόρμα του fake διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το όνομά του και την εικόνα του για να διαπράττεται απάτη με κρυπτονομίσματα (bitcoin).

 

Οι δικηγόροι του Ντε Μολ, ανέφεραν σε δικαστήριο του Άμστερνταμ ότι η εταιρεία δεν εμπόδισε την εμφάνιση των διαφημίσεων και δεν ανταποκρίθηκε εγκαίρως στις καταγγελίες που έγιναν. Αντίστοιχη απάτη είχε κυκλοφορήσει πρόσφατα και στο ελληνικό Facebook με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Κωστόπουλο ενώ ο Κρατερός Κατσούλής είχε δηλώσει πως θα στραφεί στη δικαιοσύνη καθώς εμπλέκονταν και η εκπομπή του.

 

Οι διαφημίσεις αυτές, που πλέον έχουν αποσυρθεί, προέτρεπαν τους χρήστες να στέλνουν χρήματα για να αγοράσουν Bitcoin ή να συμμετάσχουν σε απάτες με κρυπτονομίσματα. Στην περίπτωση του Ολλανδού, περιλάμβαναν τον ισχυρισμό ότι ο Ντε Μολ στηρίζει ή εμπλέκεται σε αυτή τη δραστηριότητα.

 

Ο επιχειρηματίας ζητά από το δικαστήριο να διατάξει το Facebook να φροντίσει ώστε να μπλοκάρονται αυτόματα οι διαφημίσεις που συνδέουν το όνομά του με τα κρυπτονομίσματα, υποστηρίζοντας ότι πλήττεται η φήμη του.

 

Ένας δικηγόρος του Facebook, ο Γενς φαν ντεν Μπρινκ, ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να υποχρεωθεί να ελέγχει όλες τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα ανά πάσα στιγμή. Είπε επίσης ότι οι εν λόγω διαφημίσεις αποσύρθηκαν πολύ γρήγορα μετά τις καταγγελίες του Ντε Μολ.

 

Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, οι καταναλωτές που εξαπατήθηκαν έχασαν 1,7 εκατομμύριο ευρώ. Υποστηρίζει άλλωστε ότι δεν είναι ο μοναδικός διάσημος Ολλανδός το όνομα του οποίου χρησιμοποιείται από απατεώνες. Οι δικηγόροι του ζητούν επίσης από το Facebook παραδώσει τα στοιχεία των ανθρώπων που έχουν δημιουργήσει αυτές τις διαφημίσεις, ώστε να ενημερωθεί η αστυνομία.

 

Το σύστημα που χρησιμοποιεί σήμερα το Facebook, το οποίο βασίζεται εν μέρει στις αναφορές των ίδιων των χρηστών, δεν αρκεί, είπε η δικηγόρος Ζακλίν Σάαπ. «Δεν ξέρω σε τι είδους ριάλιτι ζει το Facebook, όμως αυτό (το σύστημα) δεν λειτουργεί», πρόσθεσε.