«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές: Μια παράσταση αφιερωμένη στην ποίηση του Διονυσίου Σολωμού

«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές: Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
0

«Στις μεγάλες ιστορικές εποχές ο λόγος στέκει στο ίδιο ύψος με την πράξη, βρίσκει η πράξη στον λόγο το δίδυμο αντίκρισμά της», παρατηρεί ο μεγάλος μελετητής και επιμελητής του έργου του Σολωμού, Λίνος Πολίτης. Έτσι είναι, από πολύ παλιά, η ποίηση και το τραγούδι συνδέονται με τις μεγάλες πράξεις. Κοντά στον ήρωα έχει τη θέση του και ο ποιητής.

Η συμμετοχή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας στον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση είναι μια παράσταση αφιερωμένη στην ποίηση του Διονυσίου Σολωμού, του Εθνικού μας ποιητή.

Οι άνθρωποι αυτής της παραγωγής, την οποία σκηνοθετεί ο Θοδωρής Γκόνης και φωτογράφισε ο Στράτος Καλαφάτης, βρέθηκαν στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, στη χερσόνησο της Παναγίας, σε ένα κτίριο κλειστό, βουβό τα τελευταία χρόνια.

Άνοιξαν το σχολείο, κάθισαν στα θρανία του, έτρεξαν στους διαδρόμους του και στο προαύλιό του, διάβασαν προσεκτικά, προσπάθησαν  να απαγγείλουν από στήθους τους πρώτους στίχους, τα νεανικά γυμνάσμαστα, τα επιγράμματα, τα σατιρικά ποιήματα, μελέτησαν «την ετοιμασία» του μεγάλου αυτού έργου και κατέληξαν στον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν», στις 158 στροφές του, σε αυτό το εμπνευσμένο, πηγαίο, ορμητικό και νεανικό ποίημα που έγραψε μέσα σε ένα μήνα, τον Μάη του 1823, ο 25χρονος Διονύσιος Σολωμός, όταν εμφανίζεται μπροστά στα μάτια του, σα γνώριμη από καιρό, η μορφή της Ελευθερίας.

Οι δοκιμές και οι πρόβες κινηματογραφήθηκαν και θα παρουσιαστούν σαν ένα είδος «ντοκιμαντέρ εργασίας», σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι ένα συνοπτικό χρονολόγιο του Σολωμού, που μιλάει για τη ζωή και το έργο του, διανθισμένο με κάποια από τα πρώτα ποιήματά του και αποσπάσματα από την αλληλογραφία του, ενώ το δεύτερο και κυρίως μέρος είναι ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν», εκεί όπου μας οδήγησαν τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα που λανθάνουν στις 158 στροφές του, οι μαύρες μέρες της σκλαβιάς, η Άλωση της Τριπολιτσάς, η μάχη των Δερβενακίων, η πολιορκία του Μεσολογγίου, τα πολεμικά επεισόδια στη θάλασσα, ο απαγχονισμός του Πατριάρχη και τέλος οι εκκλήσεις σε Έλληνες και Ευρωπαίους για το αίσιο τέλος της Επανάστασης του ’21.

«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές - Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές - Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές - Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές - Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές - Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης
«Ύμνος εις την Ελευθερίαν» - 158 στροφές: Η πρώτη φωτογράφιση ενός μεγάλου έργου στη LIFO Facebook Twitter
Ύμνος εις την Ελευθερίαν | Φωτο: Στράτος Καλαφάτης

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνοθεσία video project: Γιάννης Καραπιπερίδης

Φωτογραφίες παράστασης: Στράτος Καλαφάτης

Φωτισμοί: Γιώργος Τριανταφυλλίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Άρης Νινίκας, Δέσποινα Παπάζογλου, Στεφανία Χονδράκη

Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Κυραναστάσης, Στέφανος Παρασκευάς

Δεύτερη κάμερα: Δημήτρης Μαστοράκης

Ηχοληψία: Αντώνης Μαυρίδης

Συμμετέχουν οι μαθητές του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας: Κλεονίκη Βαμβακίδου, Φώτιος Ευαγγελίδης, Ελπίδα Ευαγγελίδου, Ειρήνη Καζαντζίδου, Κωνσταντίνος Κογκαλίδης, Ελένη Κογκαλίδου, Ηλιάννα Παρδαλίδου, Μελίνα Ρετζέπη, Χάρης Τσίκληρας

Μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκαλύφθηκε μια κρυμμένη τοιχογραφία του Γκέρχαρντ Ρίχτερ

Πολιτισμός / Μια κρυμμένη τοιχογραφία του Γκέρχαρντ Ρίχτερ μόλις αποκαλύφθηκε

Το έργο προγραμματίζεται να εκτεθεί σταδιακά αφού πρόκειται για μια τοιχογραφία άνω των 200 τετραγωνικών μέτρων στο φουαγιέ και στα σκαλοπάτια Γερμανικού Μουσείου Υγιεινής στη Δρέσδη.
NEWSROOM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το θεατρικό έργο του Μ. Μαλανδράκη, κήποι- καταφύγια στο ΕΜΣΤ, το Άβατον του Αγίου Όρους και ένα έργο με έμπνευση τον Αϊνστάιν

Πολιτισμός / Το θεατρικό έργο του Μ. Μαλανδράκη, κήποι- καταφύγια στο ΕΜΣΤ, το Άβατον του Αγίου Όρους και ένα έργο με έμπνευση τον Αϊνστάιν

Το θεατρικό έργο του Μ. Μαλανδράκη «Όνειρα γλυκά», μια σπονδυλωτή βραδιά αφιερωμένη στους κήπους-καταφύγια, το Άγιο όρος στο ντοκιμαντέρ της Ειρήνης Καραγιαννοπούλου και της Sandrine Cheyrol και ένα έργο βασισμένο στο βιβλίο του Alan Lightman «Τα Όνειρα του Αϊνστάιν».
NEWSROOM
Επιστροφή στον Πλανήτη Αράκις, queer ερωτικά τρίγωνα και Αμερικανίδες στα Μπολσόι από αύριο στις αίθουσες

Πολιτισμός / Επιστροφή στον Πλανήτη Αράκις, queer ερωτικά τρίγωνα και Αμερικανίδες στα Μπολσόι από αύριο στις αίθουσες

Το θεαματικό «Dune: Μέρος Δεύτερο», το πολυσυζητημένο «Passages» του Άιρα Σακς, η ήρεμη δύναμη του «Πάγου που Καίει» και η καλογυρισμένη «Πρίμα Μπαλαρίνα» ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης

Πολιτισμός / Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαβίνας και ο τρόπος που ερωτεύονταν κάποτε οι Αθηναίοι

Νέες παραστάσεις και μουσικές για τον Μάρτιο: Η Σαβίνα Γιαννάτου τραγουδά Χατζιδάκι, στο Από Μηχανής Θέατρο ανεβαίνει μια ψευδώς ρομαντική ιστορία αγάπης, μία ξεχωριστή ξενάγηση στην Εθνική Πινακοθήκη μας μεταφέρει σε μια Αθήνα όπου ακουγόντουσαν καντάδες.
NEWSROOM
Υπέφερε ο Ελ Γκρέκο από αστιγματισμό; Ένα ντιμπέιτ χωρίς λύση

Πολιτισμός / Υπέφερε ο Ελ Γκρέκο από αστιγματισμό;

Το 1914 προέκυψε μια θεωρία ότι ο λόγος για την χαρακτηριστική επιμηκυμένη προοπτική του δεν ήταν μια στυλιστική επιλογή, αλλά η πραγματικότητα του καλλιτέχνη που ζούσε με μια πάθηση των ματιών. Και από τότε μέχρι σήμερα υπάρχει ένα ντιμπέιτ μεταξύ των ειδικών.
NEWSROOM