Ποιος θα δώσει 50 εκατομμύρια δολάρια για το «βενζινάδικο» του Ed Ruscha;

Ποιος θα δώσει 50 εκατομμύρια δολάρια για το «βενζινάδικο» του Ed Ruscha Facebook Twitter
Ed Ruscha (b. 1937), Standard Station, Ten-Cent Western Being Torn in Half, 1964.
0

Ο οίκος Christie's θα βγάλει σε δημοπρασία το «Standard Station, Ten-Cent Western Being in Half» του Ed Ruscha του 1964 στη Νέα Υόρκη τον Νοέμβριο.

Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής από το Τέξας, Σιντ Μπας, κάτοχος του έργου ζητά 50 εκατομμύρια δολάρια και αν πετύχει το στόχο του θα δώσει ένα φιλί ζωής στην αγορά της τέχνης. 

Ο οίκος Christie's δεν κατονομάζει τον Μπας, αλλά ο ίδιος πιστώνεται σε παλαιότερα δάνεια μουσείων ως ιδιοκτήτης του έργου.

Ο Ruscha, ο οποίος μεγάλωσε στην Οκλαχόμα πριν εγκατασταθεί στο Λος Άντζελες, κέρδισε τη φήμη του στις αρχές της δεκαετίας του 1960, εν μέρει χρησιμοποιώντας μια ποπ ευαισθησία και ασυνήθιστα υλικά όπως μπαρούτι και σοκολάτα για να καταγράψει το παραμελημένο τοπίο και τη γλώσσα της αμερικανικής Δύσης.

Πέρυσι, σε μια συνέντευξη συνδεδεμένη με την αναδρομική του έκθεση, «Ed Ruscha/Now Then», ο 86χρονος Ruscha είπε στη Wall Street Journal ότι η σειρά βενζινάδικων αντιπροσώπευε μια δημιουργική ανακάλυψη. Έχοντας τραβήξει φωτογραφίες από συνηθισμένα βενζινάδικα κατά τη διάρκεια οδικών εκδρομών για να επισκεφτεί την οικογένειά του, τελικά ξεκίνησε να ζωγραφίσει μερικά το 1964. Αφού τελείωσε το πρώτο, είπε: «Ένιωσα ότι είχα καταφέρει κάτι».

Το έργο του «Hurting the Word Radio #2» του 1964, στο οποίο ζωγράφισε σφιγκτήρες που συμπιέζουν μερικά γράμματα της λέξης Radio πουλήθηκε το 2019 για 52,5 εκατομμύρια δολάρια, όμως το βενζινάδικο παραμένει το πιο γνωστό του μοτίβο και το πιο δημοφιλές όπως έδειξε πέρυσι η αναδρομική έκθεση του Ruscha, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Στο κομμάτι, «Standard Station, Ten-Cent Western Being in Half» που έχει μέγεθος 165.1 x 308.6 cm, ο Ruscha στήνει το βενζινάδικο κάτω από έναν γαλάζιο ουρανό με τις αντλίες βενζίνης να ξεχωρίζουν σε κόκκινο χρώμα. Η προοπτική του χαμηλά από το έδαφος αναδεικνύει το ταπεινό βενζινάδικο ως μεγαλόπρεπο αρχιτεκτόνημα ενώ η πινακίδα του προεξέχει σαν διαφημιστική πινακίδα.

Από τα έξι βενζινάδικα που ζωγράφισε ο Ruscha, μόνο τα δύο πρώτα έχουν τόσο μεγάλο μέγεθος. Το πρώτο, το «Standard Station, Amarillo, Texas», είναι μια νυχτερινή σκηνή κάτω από κίτρινους προβολείς. Ο ηθοποιός Dennis Hopper το αγόρασε από τη Ruscha’s Ferus Gallery το 1964 για περίπου 1.000 δολάρια, είπε ο καλλιτέχνης σε μια συνέντευξη. Αυτός ο πίνακας αργότερα άλλαξε χέρια αρκετές φορές, και έφτασε στα χέρια του Μπας, του μεγιστάνα του πετρελαίου του Φορτ Γουόρθ.

Το 1976, ο Μπας αντάλλαξε τον πίνακα για αυτόν που δημοπρατεί τώρα. Τον Μάιο του 2023, το μικρότερο «Burning Gas Station» του Ruscha από το 1966-69 πωλήθηκε για 22,3 εκατομμύρια δολάρια. Το 2007, μια άλλη έκδοση το «Burning Gas Station» από το 1965-66 πουλήθηκε για 6,9 εκατομμύρια δολάρια.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM
Το Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Πολιτισμός / Το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ κινδυνεύει να κλείσει

Το μουσείο ζητά από την κυβέρνηση να παρέχει επιπλέον 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να καλυφθούν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις και τα μέτρα βιωσιμότητας – τονίζοντας ότι αυτό δεν αποτελεί απλώς οικονομική ενίσχυση, αλλά συμβατική υποχρέωση
LIFO NEWSROOM
Κόλμαν, Καρχαρίες και Κιαροστάμι από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κόλμαν, Καρχαρίες και Κιαροστάμι από αύριο στους κινηματογράφους

To ριμέικ του «Πολέμου των Ρόουζ» με την αγαπημένη του ελληνικού κοινού Ολίβια Κόλμαν, τα κλασικά «Σαγόνια του Καρχαρία» και η «Γεύση του Κερασιού» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Από τον Φρανκεστάιν στον Πούτιν – Έτος «τεράτων» στη μεγάλη οθόνη

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Από τον Φρανκεστάιν στον Πούτιν – Έτος «τεράτων» στη μεγάλη οθόνη

Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο παρουσιάζει το πολυαναμενόμενο «Φρανκενστάιν» στο Φεστιβάλ Βενετίας - Δικτάτορες, πόλεμος, πυρηνικές απειλές και φανταστικά τέρατα κυριαρχούν στο φετινό πρόγραμμα
LIFO NEWSROOM
Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Πολιτισμός / Βραβείο Πολάρι: Ακυρώθηκε η απονομή που τιμά τη ΛΟΑΤΚΙ+ λογοτεχνία στη Βρετανία μετά τις αντιδράσεις - Ο λόγος

Στα φετινά βραβεία είχε συμπεριληφθεί συγγραφέας που έχει αυτοχαρακτηριστεί ως «τερφ» και στηρίζει την Τζ. Κ. Ρόουλινγκ - Τι απαντούν οι διοργανωτές
LIFO NEWSROOM
Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πολιτισμός / Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου

Πρόκειται για το σπίτι του Αντωνάκη και της Ελενίτσας στην ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» - Tο κτήριο, σε ερειπιώδη κατάσταση σήμερα, έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο με τον περιβάλλοντα χώρο του, διότι αποτελεί εξαιρετικό δείγμα Αθηναϊκού σπιτιού
LIFO NEWSROOM