Σε δημοπρασία το πορτρέτο του θετού γιου του Λούσιαν Φρόιντ

Σε δημοπρασία το πορτραίτο του θετού γιού του Λούσιαν Φρόιντ και η στενή τους σχέση Facebook Twitter
Lucian Freud / Kai, 1991-92 / Christie’s London
0

Μια από τις πιο στενές σχέσεις του Βρετανού ζωγράφου Λούσιαν Φρόιντ ήταν αυτή με τον θετό γιο του Κάι. Παρέμειναν κοντά μέχρι το τέλος της ζωής του και σύμφωνα με τον βιογράφο του Ουίλιαμ Φίβερ ήταν ένα από τα δύο μόνο άτομα που βρίσκονταν δίπλα στο κρεβάτι του Φρόιντ όταν πέθανε.

Ο Λούσιαν Φρόιντ αν και δεν ήταν ο βιολογικός του πατέρας έδειχνε πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για τη ζωή του και ένα πορτραίτο του «Kai,1991-92» βγαίνει σε δημοπρασία στον οίκο Christies στις 7 Μαρτίου με αρχική εκτίμηση τέσσερα έως έξι εκατομμύρια στερλίνες.

Ο Λούσιαν Φρόιντ δημιουργούσε πάντα πορτρέτα των φίλων, της οικογένειας, των ερωμένων και των συνεργατών του και λίγα πράγματα άλλαξαν στην πρακτική του κυρίως στη δεκαετία του ’90 που ξεκίνησε μια ολοένα πιο φιλόδοξη ενασχόληση με το ανθρώπινο σώμα. Εμπνευσμένος από τη σωματική διάπλαση ενός νέου μοντέλου - του καλλιτέχνη και περφόρμερ Leigh Bowery -, ο Φρόιντ δημιούργησε μια σειρά από διάσημους πίνακες όπως το «Naked Man, Back View»

Σε δημοπρασία το πορτραίτο του θετού γιού του Λούσιαν Φρόιντ και η στενή τους σχέση Facebook Twitter
Lucian Freud / Naked Man, Back View /Η πλάτη του καλλιτέχνη και περφόρμερ Leigh Bowery -The Met Collection

Ο Kάι ποζάρει και σε ένα ακόμα διάσημο έργο του Φρόιντ, της δεκαετίας του ’80, το «Large Interior, W11» που πουλήθηκε το 2022 για 82 εκατομμύρια δολάρια. Στην ομαδική αυτή εικόνα τον βλέπουμε καθισμένο σε ένα κρεβάτι ανάμεσα στη μητέρα του και την κόρη του ζωγράφου Μπέλα Φρόιντ. Σύμφωνα με τη βιογραφία του καλλιτέχνη ο Κάι υπήρξε και βοηθός στο στούντιο του Φρόιντ.

Σε δημοπρασία το πορτραίτο του θετού γιού του Λούσιαν Φρόιντ και η στενή τους σχέση Facebook Twitter
Lucian Freud / Large Interior, W11 (after Watteau) ένα μέρος της οικογενειας του Φρόιντ και ο έφηβος Kai /Christie’s

Το πορτρέτο του αντικατοπτρίζει την εγγύτητα που υπήρχε μεταξύ καλλιτέχνη και υποκειμένου. Είναι ξαπλωμένος, με το κεφάλι του ακουμπισμένο σε κάτι που μοιάζει με λευκό μαξιλάρι, χαλαρός, χαμένος στις σκέψεις του. Κάθε τετραγωνικό εκατοστό του πίνακα αποπνέει ζωή. Η δική μας οπτική γωνία όταν κοιτάμε το πορτρέτο θυμίζει εκείνη ενός γονιού που παρακολουθεί ένα παιδί που κοιμάται και ίσως υπήρχε ένα στοιχείο νοσταλγίας στην επιλογή της από τον Φρόιντ, που θυμίζει την παιδική ηλικία του Κάι.

Ο πίνακας αποκαλύφθηκε στην Γκαλερί Whitechapel του Λονδίνου το 1993, ως μέρος της έκθεσης νέων έργων του Φρόιντ, παρουσιάστηκε επίσης στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη και στο Reina Sofía στη Μαδρίτη. Βγαίνει τώρα σε δημοπρασία για πρώτη φορά.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Πολιτισμός / Επαναπατρίστηκε από τη Χιλή πολύτιμο θραύσμα από αρχαϊκό ναό της Ακρόπολης

Το μαρμάρινο θραύσμα βρισκόταν στην κατοχή Χιλιανού πολίτη και σύμφωνα με τον ίδιο, η  οικογένειά του το κατείχε από τη δεκαετία του 1930, με την πληροφορία ότι προέρχεται από την Ακρόπολη
LIFO NEWSROOM
Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Πολιτισμός / Έιμι Σέραλντ: Η διάσημη ζωγράφος καταγγέλλει λογοκρισία και ακυρώνει μεγάλη έκθεση στο Smithsonian

Η Αφροαμερικανή εικαστικός επικαλείται λογοκρισία σχετικά με έναν από τους πίνακές της, εμπνευσμένο από τρανς καλλιτέχνιδα - «Σε μια εποχή που τα τρανς άτομα δέχονται επιθέσεις, φιμώνονται και κινδυνεύουν στις ΗΠΑ, η σιωπή δεν είναι επιλογή»
LIFO NEWSROOM
Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: «Δεν μπορούσε να σταθεί όρθιος» - Οι αδελφές του αποκαλύπτουν για την τελευταία τους συνάντηση

«Στο τελευταίο του μήνυμα μου έγραψε ότι θα ξαναρχόταν στο Μπέρμιγχαμ» - Αποκάλυψαν πως η τελευταία τους συνάντηση ήταν στην αποχαιρετιστήρια συναυλία των Black Sabbath
LIFO NEWSROOM