Με πιστοποιητικό εμβολιασμού στο χέρι, αυτή είναι η τάση στη λειτουργία των θεάτρων

Με πιστοποιητικό εμβολιασμού στο χέρι, αυτή είναι η τάση στη λειτουργία των θεάτρων Facebook Twitter
Φωτο: ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI
0

ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ θα λειτουργήσουν τα θέατρα; Πότε θα κάνουν πρεμιέρες; Τι μέτρα θα ισχύσουν για τους κλειστούς χώρους; Τα νέα δεν είναι ευχάριστα, δηλαδή δεν υπάρχει σαφής απάντηση από κανέναν, πριν επιστρέψουν όλοι από τις διακοπές, εξεταστούν ξανά, αναλυθούν τα λύματα, ανοίξουν τα σχολεία και πάει λέγοντας.

Επανάληψη του ίδιου έργου που ζήσαμε και το φθινόπωρο του 2020, αλλά με μια διαφορά. Δεν πρόκειται να γίνει άλλο lockdown, κάτι που έχει τονίσει ο πρωθυπουργός της χώρας, οπότε οι μηχανές της προετοιμασίας έχουν ανάψει, αλλά το σήμα δεν φαίνεται να δίνεται τόσο σύντομα.

Όσο «κρατάει ο καιρός», όπως έλεγαν οι παλαιοί, τα πράγματα θα βολεύονται και όσοι αναγκάζονται, όπως το Φεστιβάλ Αθηνών, να κάνουν παράσταση σε εσωτερικό χώρο όπου δεν υπάρχει δυνατότητα να υπάρχουν κενά καθίσματα, ζητούν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, σύμφωνα με την ειδοποίηση που πήραν, για παράδειγμα, οι θεατές της περφόρμανς Sun and sea για την 1η και 2η Σεπτεμβρίου:

«Για την είσοδο του κοινού στη συγκεκριμένη παράσταση που πραγματοποιείται σε κλειστό χώρο απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ υπ' άρ. Δ1α/Γ.Π.οικ.50907 (ΦΕΚ 3793/Β/ 13-08-2021). Η είσοδος γίνεται με τη χρήση μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού εμβολιασμού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον κάτοχο του εισιτηρίου χωρίς αξίωση επιστροφής του αντιτίμου που κατεβλήθη για την αγορά αυτού».

Καθώς στις αίθουσες των θεάτρων το «σπορ του βήχα» είναι πολύ διαδεδομένο» κινδυνεύει να τιναχτούν οι θεατές στον αέρα και άλλα δράματα να παίζονται ως παράλληλα κάτω από τη σκηνή, με πολλούς να σκέφτονται ήδη να αποφύγουν την επισφάλεια που δημιουργεί ο συχρωτισμός τους σε μια κλειστή αίθουσα.

Τι θα ισχύσει για τα θέατρα; Τα θέατρα έχουν κυριολεκτικά «βογγήξει» και αυτή είναι μια σεζόν που «πρέπει να δουλέψουν». Και πρέπει να δουλέψουν με έναν συγκεκριμένο τρόπο, αλλιώς δε μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στα έξοδα της παραγωγής. Ειδικά σε πολλά θέατρα που δεν έχουν περισσότερες από 100 ή 150 θέσεις, το 50%, ακόμα και το 70% της χωρητικότητας καθιστά την πραγματοποίηση των παραγωγών σχεδόν απίθανη.

Το δεύτερο και σημαντικό είναι ότι ο κίνδυνος της νόσησης μπορεί να τινάξει μια παραγωγή στον αέρα. Κανένας δεν θα αντέξει να ανοίξει να κλείσει και να ξανανοίξει.

Το τρίτο είναι ο φόβος του κοινού. Καθώς στις αίθουσες των θεάτρων το «σπορ του βήχα» είναι πολύ διαδεδομένο» ανάμεσα στους θεατές, άλλα δράματα είναι πιθανό να παίζονται παράλληλα κάτω από τη σκηνή, με πολλούς να σκέφτονται ήδη να αποφύγουν την επισφάλεια που δημιουργεί ο συγχρωτισμός τους σε μια κλειστή αίθουσα.

Η τάση θέλει τους περισσότερους να αποφασίζουν να κάνουν παραστάσεις μόνο με εμβολιασμένους. Η Στέγη έχει αποφασίσει χωρίς δισταγμό και για την προστασία των εργαζομένων της, των καλλιτεχνών και του κοινού, να κάνει παραστάσεις μόνο για εμβολιασμένους και θέατρα όπως το Παλλάς, το Δημήτρης Χορν, το Ιλίσια Βολανάκης, το Προσκήνιο, η Πόρτα, ο Χώρος το ανακοινώνουν και αυτοί επισήμως. Το ίδιο πράττει και η διοργάνωση της Ελευσίνας - Πολιτιστική Πρωτεύουσα για εκδηλώσεις που θα γίνουν σε κλειστούς χώρους, ενώ η Λυρική και το Εθνικό περιμένουν τις οδηγίες του υπουργείου ως εποπτευόμενοι φορείς. Οι υπόλοιποι δεν έχουν αποφασίσει και υπάρχει ένας σχετικός και εύλογος σκεπτικισμός καθώς το υψηλό ποσοστό των ανεμβολίαστων δεν μπορεί παρά να είναι και ένα μέρος του κοινού που φοβούνται ότι θα χάσουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΠΟΘΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος) προσανατολίζεται στο να εκδώσει ανακοίνωση που θα προτρέπει την είσοδο μόνο εμβολιασμένων στα θέατρα.

Με πιστοποιητικό εμβολιασμού στο χέρι, αυτή είναι η τάση στη λειτουργία των θεάτρων Facebook Twitter
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος προσανατολίζεται στο να εκδώσει ανακοίνωση που θα προτρέπει την είσοδο μόνο εμβολιασμένων στα θέατρα.

Από τη μεριά του υπουργείου, όλοι βρίσκονται σε αναμονή των αποφάσεων της επιτροπής λοιμωξιολόγων. Αν παρακολουθήσει κάποιος τις δηλώσεις των ειδικών, είναι πολύ φειδωλοί, εξαιρετικά ανήσυχοι ως προς τη λειτουργία των μεικτών χώρων, η απόφαση δεν αναμένεται γρήγορα, άρα θα καθυστερήσουν και οι διευκρινίσεις του υπουργείου, που και αυτό πιέζεται να δώσει μια απάντηση σε όσους ερωτούν – και δεν είναι λίγοι, μάλλον είναι όλοι.

Και αν για τους ιδιώτες η απόφαση είναι πιο εύκολη –αν και μοιάζει και αυτή επώδυνη οικονομικά–, για το δημόσιο απαιτείται μια σειρά χειρισμών λεπτών, δίκαιων και στα πλαίσια της συνταγματικότητας και των νόμων.

Αν οι ανακοινώσεις του υπουργείου καθυστερήσουν, το βάρος πέφτει στους παραγωγούς ή τους θιασάρχες να πάρουν μόνοι και κατά το δοκούν μια απόφαση για τη λειτουργία τους.

Όσοι θα λειτουργήσουν με εμβολιασμένους ή έχοντες πιστοποιητικό νόσησης θα έχουν τουλάχιστον μια βεβαιότητα ότι τα ποσοστά χωρητικότητας μέσα στη χρονιά δεν θα μεταβληθούν εξαιτίας των κρουσμάτων.

Με όρους θεατρικούς, η σχέση μας με τον Covid προβλέπεται να έχει μεγάλη διάρκεια και ένα αργό φινάλε. Και μάλιστα χωρίς διάλειμμα.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έχω και πιστοποιητικό, πάμε βόλτα;

Δημήτρης Πολιτάκης / Έχω και πιστοποιητικό, πάμε βόλτα;

Μάσκα ή όχι; Και πού ακριβώς; Μοιάζει να επικρατεί πλέον σε πολύ κόσμο – εμβολιασμένους και μη – η αντίληψη ότι κανένα μέτρο δεν έχει και τόσο νόημα, ότι κάπου όλοι κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας μπας και ζήσουμε λίγο κανονικό καλοκαίρι, και μετά έχει ο θεός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM