ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η Λένα Κιτσοπούλου απαντά στην κριτική που δέχθηκε: «Στη χώρα μας βασιλεύει ο άνθρωπος του καναπέ»

Η Λένα Κιτσοπούλου απαντά στην κριτική που δέχθηκε: «Στη χώρα μας βασιλεύει ο άνθρωπος του καναπέ» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Η προσέγγισή της στους «Σφήκες» του Αριστοφάνη ξεσήκωσε τις πιο οργισμένες αντιδράσεις που έχουμε δει μέχρι σήμερα για παράσταση που ανέβηκε στο αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Χύθηκε πολύ μελάνι για τη Λένα Κιτσοπούλου, γράφτηκαν πολλές αρνητικές κριτικές και κυρίως άπειρα χολερικά σχόλια στα social media, χωρίς η ίδια να μπει στη διαδικασία να απαντήσει.

Μέχρι σήμερα, καθώς η δημιουργός, μέσα από συνέντευξή της στην εφημερίδα «Μακεδονία» απαντά ευθέως στους επικριτές της ενώ εξηγεί και το σκεπτικό πίσω από την παράσταση που έκανε άλλους να μιλούν για γνήσιο μετα-Αριστοφανικό πνεύμα και άλλους να καταδικάζουν εξ ολοκλήρου την προσέγγισή της.  

«Είναι ένα τελείως καινούργιο έργο οι δικοί μου Σφήκες, το οποίο όμως κρατάει τους βασικούς ήρωες, τον πατέρα και τον γιο, όπως και τους δύο φύλακες, αλλά θεωρώ ότι έχει και πάρα πολλά στοιχεία του Αριστοφάνη, όπως την παράβαση, στην οποία κράτησα την δική του θεματολογία απόλυτα, το κεντρί προς τους θεατές που δεν τον ψήφισαν, προς το κοινό που δεν το βολεύει να ακούει την αλήθεια, τα βέλη προς τους δικούς μου “Κλέωνες”, τους σημερινούς και το θέμα της νιότης και του γήρατος, το οποίο πήρα πάνω μου για να μιλήσω και προσωπικά για μένα, για τις δικές μου δυνάμεις και ως άνθρωπος και ως δημιουργός του έργου», αναφέρει στη συγκεκριμένη συνέντευξη η Λένα Κιτσοπούλου και συνεχίζει:

«Έχουμε φτιάξει και εμείς έναν μανιακό δικομανή πατέρα, έχουμε μεταφέρει το δικαστήριο της Ηλιαίας στο σύμπαν των σημερινών λαϊκών δικαστηρίων και έχουμε έναν άνθρωπο για χορό, έναν Σφήκα μόνο, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είναι ρόλοι, είναι η κοινωνία των σημερινών σφηκών που είναι μία μάνα, ένας αστυνομικός, ένας γιος, ένας πατέρας, ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος που αυτοβαφτίζεται κριτής, δικαστής, δικηγόρος, λέει τη γνώμη του, επιβάλλει τη γνώμη του, κακοποιεί, κατηγορεί, εγκληματεί.Προσπάθησα πέρα από τον πατέρα να φτιάξω μια κοινωνία ανθρώπων σημερινών, η οποία γεννάει τον κακοποιητή πατέρα, τον κακοποιητή πολιτικό, τον φαλλοκράτη, τον φασίστα, τον εθνικιστή», ανέφερε αρχικά η Λένα Κιτσοπούλου για την παράσταση».

Η ίδια, ωστόσο, δεν αποφεύγει να απαντήσει ευθέως στους επικριτές της και στα εκατοντάδες οργισμένα μηνύματα που «πυροδότησε» η δική της εκδοχή των «Σφηκών»:  

«Ο άνθρωπος κατά τη γνώμη μου έχει μηδενική εξέλιξη μέσα στην ιστορία, πλην των εξαιρέσεων. Στη χώρα μας νομίζω βασιλεύει αυτή τη στιγμή ο άνθρωπος του καναπέ που με ένα κινητό στο χέρι αισθάνεται τουλάχιστον πρόεδρος του Αρείου Πάγου. Είναι γεμάτη Σφήκες η ζωή μας. Είναι όλοι αυτοί που κακιώνουν και καταδικάζουν μέσα στα social, είναι αυτοί που έχουνε γνώμη για όλα, που μισούν και κατακρίνουν, ενώ οι ίδιοι είναι οι χειρότεροι φασίστες».

Δεν σταματά, όμως εδώ, υιοθετώντας μία ακόμα πιο αιχμηρή στάση για την κριτική που δέχθηκε: «Σφήκα είναι ο φθόνος που δεν αφήνει τον άνθρωπο να κοιμηθεί το βράδυ γιατί του φταις εσύ που δεν σε ξέρει καν. Σφήκες είναι οι άνθρωποι που νομίζουν πως παίρνουν αξία, ψάχνοντας να βρουν κάτι κακό στον άλλον, είναι οι άνθρωποι χωρίς φως, χωρίς ύπαρξη, το σύστημα όλο είναι μία Σφήκα, είναι η διαπλοκή, η διαφθορά, είναι το φακελάκι, είναι αυτός που γίνεται υποχείριο του οποιουδήποτε για να ανέλθει, η ανθρώπινη φύση είναι μία τεράστια Σφήκα».

Πολιτισμός
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού

Πολιτισμός / Η Άννα Κοκκίνου διαβάζει τον «Μοσκώβ-Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στο ΚΠΙΣΝ

Η Άννα Κοκκίνου συνεργάζεται με τον Νίκο Βελιώτη και διαβάζει το τελευταίο και, κατά γενική παραδοχή, σπουδαιότερο διήγημά του Γεωργίου Βιζυηνού την Κυριακή στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ.
NEWSROOM