Το άγαλμα του έφιππου Ρούσβελτ απομακρύνεται από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Το άγαλμα του έφιππου Ρούσβελτ απομακρύνεται από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Facebook Twitter
Η συζήτηση για την επιθετική φύση του έργου ξεκίνησε από το 2017. Φωτο: EPA/Peter Foley
0

Με την επιτροπή δημόσιου σχεδιασμού της Νέας Υόρκης να ψηφίζει ομόφωνα, το άγαλμα του έφιππου τέως προέδρου των ΗΠΑ Θεόδωρου Ρούζβελτ απομακρύνεται από την είσοδο του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που βρίσκεται σε αυτή τη θέση από το 1940 και το οποίο πρόσφατα δέχτηκε πυρά για το αμφιλεγόμενο θέμα που απεικονίζει.

Η απομάκρυνσή του θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες και θα στεγαστεί σε ένα μουσείο αφιερωμένο στον τέως πρόεδρο των ΗΠΑ που θα εξετάσει την κληρονομιά του.

Από το 2017 έχει αρχίσει η συζήτηση για την επιθετική φύση του έργου που απεικονίζει έφιππο τον Ρούζβελ, επισημαίνοντας την ανωτερότητα της λευκής φυλής. Τον συνοδεύουν πεζή ένας Ινδιάνος και ένας Μαύρος που δείχνει ότι ως υποτελείς ή κατώτεροι ακολουθούν την πορεία του. Σήμερα αυτή η απεικόνιση δηλώνει έναν συστημικό ρατσισμό που δεν είναι αποδεκτός από τους κατοίκους της πόλης, τους επισκέπτες του μουσείου και τις επιταγές της κοινωνίας.

«Η κατανόηση της σημασίας των αγαλμάτων και των μνημείων ως ισχυρών συμβόλων έγινε ακόμη πιο εμφανής μετά το κίνημα για φυλετική δικαιοσύνη που προέκυψε μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ», δήλωσε το μουσείο, σημειώνοντας ότι «έχει καταστεί σαφές ότι η αφαίρεση του αγάλματος θα ήταν ένα σύμβολο προόδου προς μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Στη δήλωση προσθέτουν ότι «η αφαίρεση του αγάλματος δημιουργεί μια ευκαιρία για μια νέα ιδέα σχετικά με τη συμπερίληψη, την ευρύτητα των απόψεων και την αποδοχή».

Ο Θεόδωρος Ρούσβελτ γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και ήταν γόνος οικογενείας μεγαλοτραπεζιτών. Ανακηρύχθηκε εθνικός ήρωας μετά τον Ισπανοαμερικανικό Πόλεμο του 1898 και το 1900 εκλέχτηκε αντιπρόεδρος των Η.Π.Α. Μετά τη δολοφονία του Ουίλλιαμ ΜακΚίνλεϊ ανήλθε στον προεδρικό θώκο, όπου επανεξελέγη θριαμβευτικά το 1904. Τιμημένος με το Νόμπελ ειρήνης για τη συμβολή του στη λήξη του Ρωσο-Ιαπωνικού πολέμου, άσκησε μια ιμπεριαλιστική εξωτερική πολιτική με τις ΗΠΑ να  προσαρτούν τη Χαβάη και τη Διώρυγα του Παναμά. Στην εποχή του η χώρα του έγινε στρατιωτική υπερδύναμη.

Το άγαλμα του έφιππου Ρούσβελτ απομακρύνεται από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Facebook Twitter
Το έργο για πολλούς επισημαίνει την ανωτερότητα της λευκής φυλής. Φωτο: EPA/Peter Foley
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Πολιτισμός / Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Η ανθολογία Heart Lamp για την οποία βραβεύτηκε περιλαμβάνει 12 διηγήματα που έγραψε η Mushtaq σε διάστημα τριών δεκαετιών, από το 1990 έως το 2023, αποτυπώνοντας με συγκίνηση και ευαισθησία τις δυσκολίες που βιώνουν οι μουσουλμάνες γυναίκες στη νότια Ινδία
LIFO NEWSROOM
Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας ξεχωρίζουν το «Mission Impossible: Τhe Final Reckoning» και δυο προσωπικές ταινίες μεγάλων δημιουργών, το «Δεν είμαι Εγώ» του Λεός Καράξ και το «Oh, Canada» του Πολ Σρέιντερ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM