«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στην Αθήνα», λέει ο «αρχιτέκτονας» του Brexit

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στην Αθήνα»- Τι λέει ο «αρχιτέκτονας» του Brexit Facebook Twitter
Φωτ.: Gwetty Images
0

Η Βρετανία θα πρέπει να είναι μέρος μιας πανευρωπαϊκής προσπάθειας για να επιστρέψουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα, είπε ο «αρχιτέκτονας» του Brexit, Ντέιβιντ Φροστ.

«Η προσωπική μου άποψη για αυτό είναι ότι είναι ώρα για μια μεγαλειώδη χειρονομία και μόνο η (βρετανική) κυβέρνηση μπορεί να την κάνει. Αυτή είναι να προσφερθούμε να επιστρέψουμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα ως εφάπαξ δώρο στην Ελλάδα, αλλά και ως μέρος και υπό τον όρο μιας νέας ευρύτερης αγγλοελληνικής πολιτιστικής συνεργασίας», είπε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης ο επικεφαλής διαπραγματευτής για το Brexit, λόρδος Ντέβιντ Φροστ.

Πρόσθεσε δε, ότι το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να κάνει μια μεγάλη κίνηση για τη δημιουργία στενότερων διπλωματικών και πολιτιστικών σχέσεων με την Ελλάδα. Ο επικεφαλής διαπραγματευτής για το Brexit, ζήτησε μια συμφωνία μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας που θα αποφόρτιζε τη μακροχρόνια διαμάχη, με τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέφουν στην Ελλάδα για πρώτη φορά από τις αρχές του 1800, όταν τα πήρε ο λόρδος Έλγιν. 

Ο λόρδος Φροστ είπε ότι μια συμφωνία θα πρέπει να περιλαμβάνει μια συνεργατική εκστρατεία για να ενθαρρύνει άλλες χώρες, όπως η Δανία, η Γερμανία, η Αυστρία και η Γαλλία, που έχουν επίσης αρχαία ελληνικά αντικείμενα να τα επιστρέψουν στην Ελλάδα. Πρόσθεσε ακόμα ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μεταξύ των δύο χωρών, με αντικείμενα από ελληνικά μουσεία να πηγαίνουν στη Βρετανία, καθώς και στενότερους πολιτιστικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών.

Το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, πυροδότησε μία διπλωματική διαμάχη τον περασμένο μήνα, όταν ο Βρετανός πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ ακύρωσε προγραμματισμένη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, μετά από συνέντευξή του στο BBC που καλούσε σε επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Ο Φροστ, πρώην υπουργός, είπε ότι πιστεύει πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα πρέπει να επιστρέψουν στην Αθήνα, αν και είναι ξεκάθαρος ότι η συμφωνία θα είναι «μία και μοναδική» και δεν θα ανοίγει στην πόρτα σε άλλες μακροχρόνιες διεκδικήσεις για αντικείμενα των Βρετανικών Μουσείων. «Θα πρέπει επίσης να είναι σαφές ότι αυτή η συμφωνία δεν θα αποτελέσει προηγούμενο για αιτήματα αποκατάστασης για οποιοδήποτε άλλο μουσειακό έκθεμα».

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM
Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Δεινόσαυροι, Πολ Νιούμαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα προσθήκη στο franchise του Jurassic World, η επανέκδοση του «Cool Hand Luke» και μια κωμωδία με τον δημοφιλή Γάλλο κωμικό ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Πολιτισμός / Οδύσσεια: «Αψήφησε τους θεούς» - Η πρώτη αφίσα της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν

Με φόντο, στο κάτω μέρος, το κεφάλι ενός αρχαιοελληνικού αγάλματος η λιτή αφίσα συνοδεύεται από το σύνθημα «Αψήφησε τους Θεούς» τονίζοντας μαζί με τον τίτλο και το όνομα του σκηνοθέτη ότι η ταινία γυρίστηκε «εξ ολοκλήρου με κάμερες IMAX»
LIFO NEWSROOM