Όσο οι animated ταινίες εξακολουθούν να είναι πηγή εσόδων για την ντόπια αγορά, τόσο αυτή επεκτείνει τη ματιά της σε διαφορετικές αγορές, πέρα από τα συνηθισμένα στούντιο, ευελπιστώντας σε μια αξιοπρεπή ιστορία και μια ακόμη καλύτερη μεταγλώττιση. Έτσι, έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο αρκετές ταινίες από τη Βόρεια Ευρώπη, όπου μια εναλλακτική σκηνή έχει αρχίσει να γεννιέται, φτάνοντας στην κορυφαία της στιγμή ως τώρα με τους Καρό Νίντζα – όσο και αν ο τίτλος δεν προδιαθέτει για κάτι τέτοιο.

 

Για την ακρίβεια πρόκειται για μια τεράστια εμπορική επιτυχία στη Δανία, φτιαγμένη από τον κωμικό Άντερς Μάθεσεν που οφείλει την επιτυχία της στο πολύ ισορροπημένο περιεχόμενο και την ομαλή εισαγωγή πολύ πιο σκοτεινών στοιχείων (απαγορευτικών για ταινία της Disney ή της Dreamworks) σε μια αφήγηση που παραμένει στη βάση της κωμική.

 

Έτσι, θεματικές όπως η παιδική εργασία σε χώρες που βρίσκονται μακριά μας, το bullying και η πολιτική ορθότητα σχολιάζονται με γενναιότητα, πλάι στο βλέμμα μιας καρό κούκλας που από την Ταϊλάνδη βρίσκεται στη μαζική παραγωγή της ευρωπαϊκής αγοράς, κρύβοντας μέσα της την ψυχή ενός θύματος αυτής της αγοράς που κολλάει τέλεια πλάι σε έναν φοβισμένο έφηβο. Ο Μάθεσεν βέβαια προσπαθεί να τα καλύψει όλα τα ακανθώδη θέματα του σήμερα, αντί να στοχεύσει σε κάτι συγκεκριμένο, όμως η γνώση του γύρω από το χιούμορ βοηθά για να αποφύγει το έντονο κήρυγμα.