Ακόμη και οι θρύλοι απογοητεύουν

Ακόμη και οι θρύλοι απογοητεύουν Facebook Twitter
Μισόν αιώνα μετά, η Μνουσκίν, συγκλονισμένη από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τον πόλεμο που εκτυλίσσεται εκεί, αποφασίζει εκ νέου να στραφεί στο παρελθόν, να αναζητήσει τη «ρίζα του κακού». Φωτ.: Karol Jarek
0

Πώς να δείξει το θέατρο την Επανάσταση; Πώς να συλλάβει αυτόν τον «μεγαλειώδη χείμαρρο λάβας που τίποτα και κανένας δεν μπορεί να σταματήσει»;¹ Πώς να παρουσιάσει, σε μια σκηνή θεάτρου, σημαδιακά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν ταυτόχρονα και διαδοχικά, επί σειρά ετών, στους δρόμους, στους αγρούς, στα τρένα, στα εργοστάσια, στα σώματα; Πώς να αποδώσει τις «επιθυμητικές μηχανές» που έχουν πάρει φωτιά; Τη γεύση του αέρα, τα φλογισμένα στόματα, τη θύελλα που σπάει όλα τα παράθυρα; Σύνδεση επιθυμιών, σύζευξη ροών, συνεχές εντάσεων. Κάτι διαρρυθμίζει στοιχεία, πράγματα, εργαλεία, ανθρώπους, ζώα και δυνάμεις που περνούν μέσα από κατώφλια. Μια πραγματική ρήξη.

Τα πάντα χαράσσονται και φεύγουν. Ποια γραμμή σπας, ποια τραβάς παραπέρα;² Πυρήνες σκληρότητας και εύπλαστοι ιστοί. Πώς αλλάζει η μοριακότητα της ύλης, όταν το πλήθος των φτωχών και των καταδυναστευμένων, που έμεναν αιώνες κρυμμένοι στο σκοτάδι και στην ντροπή, εμφανίζονται για πρώτη φορά στο φως της ημέρας; (Χάνα Άρεντ)

Υπάρχει, φυσικά, και άλλη οδός, σε περίπτωση που προτιμά να αποφύγει κανείς το συναίσθημα: αποστασιοποίηση, μηχανισμοί αποξένωσης, κριτική ματιά. Η μέθοδος Μπέρτολτ Μπρεχτ: «Γελάω μ’ αυτούς που κλαίνε στη σκηνή, κλαίω μ’ αυτούς που γελούν». Μακριά από τα πάθη, αποταυτιζόμενοι, αγναντεύουμε στοχαστικά, διακρίνουμε καθαρά τις συνδέσεις, τις αντιπαραθέσεις, τις διαψεύσεις, τις πλάνες, τις αλαζονείες και τους αυταρχισμούς που διέλυσαν τις ελπίδες και οδήγησαν σε συμβιβασμούς, σε ήττες και διαψεύσεις. Αποδομούμε, απομυθοποιούμε, ερευνούμε. Αναζητούμε μια ερμηνεία πέρα από την επίσημη, κανονικοποιημένη εκδοχή των γεγονότων. Και, προπαντός, δημιουργούμε την αίσθηση ότι η Ιστορία δεν είναι κάτι στατικό και «τελειωμένο», που παρουσιάζει «την αιώνια εικόνα του παρελθόντος» (Μπένγιαμιν), αλλά κάτι δυναμικό, που αλλάζει όποτε την κοιτάζουμε με νέο βλέμμα.

Πουθενά δεν αποκαλύπτεται η διάθεση για μια «άλλη» ερμηνεία, πουθενά δεν εισπράττουμε το αίσθημα του επείγοντος, του αναγκαίου, της αληθινής και κρίσιμης εμπλοκής του δημιουργού με το δημιούργημά του.

Όπως έχει αποδείξει, η Μνουσκίν δεν ενδιαφέρεται να παρουσιάσει την Ιστορία ως μια «διαδοχή από ψυχολογικές συγκρούσεις ανάμεσα σε μεγάλους άνδρες». Ούτε η λύση της «ηθοπλαστικής εικονογράφησης» την αφορά. «Διαλέξαμε έναν τρίτο δρόμο», έλεγε το 1972 η θρυλική Γαλλίδα σκηνοθέτις για το «1789», τον πρώτο μεγάλο θρίαμβο του Θεάτρου του Ήλιου, με θέμα τη Γαλλική Επανάσταση. «Προσπαθούμε να δείξουμε την Επανάσταση διαρκώς παιγμένη στο επίπεδο του λαού, αλλά με κάποια κριτική απόσταση. Σαλτιμπάγκοι, ακροβάτες, δημόσιοι ρήτορες, αγκιτάτορες, φανερώνουν ό,τι αισθάνονται, ό,τι γνωρίζουν, ό,τι φτάνει σε αυτούς από τα “ιστορικά” γεγονότα, από τα σημαντικά πρόσωπα. Δεν δείχνουμε καθόλου τον Λουδοβίκο 14ο. Ο θεατής βλέπει τον Λουδοβίκο όπως τον βλέπει ένας ακροβάτης, ύστερα όπως τον βλέπει κάποιος άλλος κ.ο.κ.».  

Ακόμη και οι θρύλοι απογοητεύουν Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Μισόν αιώνα μετά, η Μνουσκίν, συγκλονισμένη από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τον πόλεμο που εκτυλίσσεται εκεί, αποφασίζει εκ νέου να στραφεί στο παρελθόν, να αναζητήσει τη «ρίζα του κακού». Εστιάζοντας στα γεγονότα του 1917, στήνει ένα ιμπρεσιονιστικό κολλάζ από σκηνές που επιχειρούν, καταρχάς, να μεταδώσουν την αίσθηση της ταραχής, της οργής και της εύφλεκτης προσμονής που ηλέκτριζαν τον αέρα της Πετρούπολης (και όχι μόνο) τη χρονιά εκείνη. Ο Παγκόσμιος Πόλεμος, οι πρώτες αναταραχές, η αβεβαιότητα («είναι επανάσταση;»), η αγανάκτηση, τα συνθήματα, οι διενέξεις των πολιτών, «βρομομπουρζουά», «μπουρτζόβλαχε», «κάτω ο Τσάρος», τα αιτήματα των επαναστατών, η επιστροφή του Λένιν, «η αυγή της παγκόσμιας επανάστασης», οι Συνελεύσεις, «ποιος έχει τη στήριξη των αγροτών;», ο Τρότσκι, το σχέδιο για την «εκκαθάριση των αντι-επαναστατών», η αφύπνιση του Γκέμπελς (κάπου στη Γερμανία), τα σχόλια του Τσόρτσιλ («ο Λένιν είναι ο Μέγας Απαρνητής»), μυστικές συναντήσεις σε μια γέφυρα, ένας φαντάρος στο μέτωπο, μια ερωτική επιστολή, μια μοιραία σφαίρα...

Όλα αποδίδονται με ταχύτητα, ελαφράδα, συνεχείς και αβίαστες αλλαγές σκηνικού (χιονισμένοι δρόμοι, τα Χειμερινά Ανάκτορα, ένα βαγόνι τρένου, ένα γραφείο πρεσβείας κ.ο.κ.), ενώ κάθε τόσο τη σκηνή διασχίζουν τρεις γυναίκες με υψωμένα φαναράκια που σχολιάζουν αινιγματικά ή κοιτούν διερευνητικά (οι τρεις μοίρες; οι τρεις μάγισσες;) τα δρώμενα. Παράλληλα, το alter ego της Μνουσκίν, η «Σκηνοθέτις», μια μεσήλικη ηθοποιός με γκρίζα μαλλιά, παρακολουθεί τη δράση, καθισμένη με την πλάτη της προς τους θεατές, ενώ εκτοξεύεται στη σκηνή αλαφιασμένη κάθε φορά που κάτι την ενοχλεί και θέλει να το διορθώσει.  

Όσο η ώρα περνά, τόσο η απορία και η απογοήτευσή μας βαθαίνουν. Μάταια περιμένουμε εκείνη τη στιγμή –την εικόνα, τον στροβιλισμό, τη ρωγμή ή τη δόνηση– που θα προσδώσει νόημα και υπόσταση στην εμπειρία μας. Πουθενά δεν αποκαλύπτεται η διάθεση για μια «άλλη» ερμηνεία, πουθενά δεν εισπράττουμε το αίσθημα του επείγοντος, του αναγκαίου, της αληθινής και κρίσιμης εμπλοκής του δημιουργού με το δημιούργημά του. Υπερβολική περιγραφικότητα, επίπεδη και άνευ ουσίας αναπαράσταση, έλλειψη γόνιμης και ευρηματικής δραματουργίας, ευκολία μασκαρεμένη ως «ειρωνεία»: εκτός αν θεωρήσουμε ανατρεπτικό το να παρουσιάζεις τον Στάλιν, τον Λένιν και τον Γκέμπελς ως ευερέθιστες μαριονέτες με υπερμεγέθη κεφάλια και υπερεκφραστικά χέρια.

Ακόμη και οι θρύλοι απογοητεύουν Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

«Πότε θα μιλήσετε γι’ αυτά;» ρωτάει θυμωμένος τη Σκηνοθέτιδα ο Νέστορ Μαχνό, αναρχικός Ουκρανός επαναστάτης, που αγωνιά για το μέλλον της πατρίδας του. Ακολουθεί μια «Ουκρανική φάρσα», όπως μας ενημερώνει ο υπότιτλος του σκετς, στη διάρκεια του οποίου παρακολουθούμε τις διαβουλεύσεις των Ρώσων ηγετών να τερματίσουν με κάθε τίμημα τον ουκρανικό αγώνα ανεξαρτησίας: ο πλούτος της, τα σιτηρά της, παραείναι πολύτιμα για να αφεθούν στους ντόπιους. «Μα ποια ελεύθερη Λαϊκή Δημοκρατία; Τους ελευθερώσαμε ήδη χάρη στην Επανάσταση, τι άλλο θέλουν;» ρωτά έξαλλος ο Λένιν. «Σαν κόμπρα ο αιμοδιψής εθνικισμός τους υψώνει κεφάλι και μας απειλεί!» συμπληρώνει με νόημα ο Στάλιν. «Θα τα βρουν με τους Γερμανούς και θα συνωμοτήσουν για να λιμοκτονήσει η Ρωσία!».

Είναι ίσως η πρώτη στιγμή που νιώθουμε να αποκαλύπτεται η επιθυμία της δημιουργού: να συνδέσει, δηλαδή, τον Πούτιν με τον Στάλιν και τον Λένιν στο ζήτημα της Ουκρανίας. Ουδέποτε θέλησε ένας Ρώσος ηγέτης μια ελεύθερη Ουκρανία και ο τωρινός δικτάτορας δεν αποτελεί εξαίρεση, ακολουθεί τα βήματα των προκατόχων του, είναι σαν να τονίζουν οι Δράκοι.

Καθίσταται πλέον προφανές ότι ολόκληρη η παράσταση στήθηκε για χάρη αυτής της μίας σκηνής: τη Μνουσκίν δεν την ενδιαφέρει η Ρωσική Επανάσταση, η Ουκρανία την ενδιαφέρει. «Θέλω να πάω και να χαιρετήσω τους Ουκρανούς», δηλώνει με πάθος στην αρχή του ντοκιμαντέρ «Θέατρο Κιέβου: Ένα νησί ελπίδας» (2023), στο οποίο καταγράφεται η επίσκεψη του Θεάτρου του Ήλιου στο Κίεβο με στόχο τη διδασκαλία της τέχνης του θεάτρου σε εκατό νεαρούς ηθοποιούς.

Ακόμη και οι θρύλοι απογοητεύουν Facebook Twitter
Όλα αποδίδονται με ταχύτητα, ελαφράδα, συνεχείς και αβίαστες αλλαγές σκηνικού. Φωτ.: Karol Jarek

«Θέλω να τους ευχαριστήσω», συνεχίζει η Μνουσκίν. «Γιατί πιστεύω ότι αν χάσουν εκείνοι (σ.σ. τον πόλεμο), τότε θα χάσουμε κι εμείς».

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κίνητρα πίσω από τους Δράκους είναι ευγενή. Αλλά ακόμα και οι ευγενέστερες των προθέσεων δεν δικαιολογούν μια τόσο επιπόλαιη δουλειά: λυπάμαι πολύ και κατανοώ πλήρως το προχωρημένο της ηλικίας, σε κανένα –θεατρικό ή άλλο– σύμπαν, όμως, η Ρωσική Επανάσταση δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται ως «γέμισμα» ή ως «διακοσμητικό».

1. Γκέοργκ Φόστερ, φράση που αναφέρεται στο «Για την Επανάσταση» της Χάνα Άρεντ, εκδόσεις Αλεξάνδρεια, μτφρ. Αγγελική Γαβριηλίδου-Στουπάκη.
2. Gilles Deleuze - Félix Guattari, «Καπιταλισμός και σχιζοφρένεια - Χίλια πλατώματα», εκδόσεις Πλέθρον, μτφρ.
 Βασίλειος Πατσογιάννης.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ