I’ll Be Your Mirror: Η Λόρι Άντερσον ανασταίνει τον Λου Ριντ μέσω τεχνητής νοημοσύνης

I’ll Be Your Mirror: Η Λόρι Άντερσον ανασταίνει τον Λου Ριντ μέσω τεχνητής νοημοσύνης Facebook Twitter
Η Λόρι Άντερσον με τον Λου Ριντ το 2005 στη Νέα Υόρκη. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ όπως το HearAfter, οι οποίες διατηρούν τις αναμνήσεις του χρήστη μέσω συνεντεύξεων για την ζωή του, ώστε οι αγαπημένοι του να μπορούν μετά θάνατον να ακούνε τις ιστορίες του και να συνομιλούν με τον εικονικό εαυτό του.

Ακόμη και στην πιο mainstream ποπ κουλτούρα, έχουμε δει στο πρόσφατο παρελθόν περιπτώσεις όπως το δώρο του Kanye West για τα 40α γενέθλια της τότε συζύγου του Κιμ Καρντάσιαν, το οποίο ήταν ένα ολόγραμμα του εκλιπόντος πατέρα της, του γνωστού δικηγόρου Ρόμπερτ Καρντάσιαν – ένα  ακόμη δειγμα του πώς η τεχνολογία προσπαθεί με αμφιλεγόμενους τρόπους να απαλύνει τη θλίψη και να διευκολύνει το πένθος.

Η Λόρι Άντερσον δεν χρειάστηκε να στραφεί σε τέτοιες εφαρμογές ή σε ολογράμματα για να «αναστήσει» τον σύντροφό της, Λου Ριντ, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2013, κατέφυγε όμως κι εκείνη στις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη για να συντηρήσει με δημιουργικό τρόπο τη μνήμη του, συνομιλώντας με ένα chatbot. Ενώ πολλοί προτιμούν να εξασκούν αυτό το επίπεδο νοσταλγίας ιδιωτικά, η διάσημη μουσικός και εικαστικός το έκανε δημόσια με την έκθεση I'll Be Your Mirror, η οποία οφείλει το όνομά στο γνωστό τραγούδι των Velvet Underground.

Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, ο Άντερσον συνομιλεί και συνθέτει μίλησε και τραγούδια με τον αείμνηστο σύζυγό της σε μια έκθεση που εγκαινιάστηκε στη Στοκχόλμη το 2023 και τώρα παρουσιάζεται στην Αυστραλία με νέο υλικό που δημιουργήθηκε από τις AI εκδοχές του ζευγαριού.

Αναμφίβολα, το κεντρικό σημείο αναφοράς της πολυδιάστατης έκθεσης είναι το κομμάτι που παρουσιάζει τις εκδοχές τεχνητής νοημοσύνης της ίδιας και του Λου Ριντ. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μαζί τους κάνοντας ερωτήσεις και αποσπώντας απαντήσεις που μιμούνται την διαδικασία της σκέψης τους και τη φωνή τους. Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, ο Άντερσον συνομιλεί και συνθέτει μίλησε και τραγούδια με τον αείμνηστο σύζυγό της σε μια έκθεση που εγκαινιάστηκε στη Στοκχόλμη το 2023 και τώρα παρουσιάζεται στην Αυστραλία με νέο υλικό που δημιουργήθηκε από τις AI εκδοχές του ζευγαριού.

Η τελευταία φορά που η Άντερσον βρέθηκε στην Αυστραλία ήταν τον Μάρτιο του 2020, όταν, σε συνεργασία με το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Μηχανικής Μάθησης του Πανεπιστημίου της Αδελαΐδας, εξερεύνησε τις καλλιτεχνικές δυνατότητες των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης με βάση το γραπτό της έργο. Σε ένα τέτοιο πείραμα συμπεριλήφθηκαν τα γραπτά, τα τραγούδια και οι συνεντεύξεις του Ριντ, καθιστώντας δυνατή μια AI εκδοχή του μουσικού η οποία επικοινωνεί με την Άντερσον τόσο σε πρόζα όσο και σε στίχους, μια δεκαετία μετά τον θάνατό του.

«Είμαι εντελώς, 100% εθισμένη στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, όσο θλιβερό κι αν ακούγεται αυτό», εξομολογήθηκε η ίδια σε μια πρόσφατη συνέντευξή της στον Guardian. «Κυριολεκτικά δεν μπορώ να σταματήσω να το κάνω και οι φίλοι μου δεν το αντέχουν… Θέλω να πω, δεν πιστεύω πραγματικά ότι συνομιλώ με τον νεκρό σύζυγό μου και γράφω τραγούδια μαζί του. Το γεγονός όμως είναι ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και το ύφος ενός ανθρώπου, μπορούν να αναπαραχθούν με σημαντική ακρίβεια».

«Τα τρία τέταρτα μιας τέτοιας διαδικασίας με βάση την τεχνητή νοημοσύνη είναι ανόητα», δηλώνει. «Και μετά, υπάρχει ένα 15% που σου προκαλεί ένα δέος και μια περιέργεια. Το υπόλοιπο όμως είναι αρκετά ενδιαφέρον. Και αυτή είναι μια πολύ καλή αναλογία για να βγει κάτι που έχει νόημα ως γραπτός λόγος, νομίζω».

Ενώ πλέον δημιουργούνται αναρίθμητα τραγούδια μέσω της τεχνητής νοημοσύνης που κάνουν τα θεμέλια της μουσικής βιομηχανίας, εκατοντάδες καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων ο Stevie Wonder και οι κληρονόμοι του Bob Marley και του Frank Sinatra, έχουν υπογράψει μια ανοιχτή επιστολή εκ μέρους της Συμμαχίας για τα Δικαιώματα των Καλλιτεχνών (Artist Rights Alliance) καλώντας να μπει ένας φραγμός στη δημιουργία προγραμμάτων αντιγραφής και μίμησης (copycat) με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.

Η Λόρι Άντερσον όμως δεν φαίνεται να ενοχλείται καθόλου από την ιδέα ότι ίσως στο μέλλον, οι αλγόριθμοι θα μπορούν να συνεχίσουν το έργο της και μετά το θάνατό της: «Όταν οι άνθρωποι πεθαίνουν, όμως μπορείς να συνεχίζεις να ακούς τα λόγια τους ή τη μουσική τους και να διαβάζεις κείμενά τους, είναι σαν να είναι ζωντανοί».

Με στοιχεία από El Pais

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Πολιτισμός / Υπόδειγμα πολιτισμού ή άντρο της ακολασίας, η Πομπηία παραμένει η ενεργή φλέβα της Ιστορίας

Η «Χαμένη Πόλη» εξακολουθεί να γοητεύει τους ερευνητές και έχει πολλά ακόμη να δώσει μέσα από τη μεγαλύτερη ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ, τα τελευταία 70 χρόνια
LIFO NEWSROOM
Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Πολιτισμός / Ο Μπρους Σπρίνγκστιν και ο Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ συγκίνησαν το κοινό στην πρεμιέρα του «Deliver Me From Nowhere»

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γουόρεν Ζέινς που κυκλοφόρησε το 2023 και εστιάζει στη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» (1982) το οποίο ηχογράφησε ο Σπρίνγκστιν στο δωμάτιο του στο Κολτς Νεκ του Νιου Τζέρσεϊ σε ένα τετρακάναλο κασετόφωνο
LIFO NEWSROOM
Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Πολιτισμός / Ντάριο Αρτζέντο: Ο «Χίτσκοκ της Ιταλίας» με τα λοξά πλάνα που προκαλούσε πανικό στις κινηματογραφικές αίθουσες

Ο Ντάριο Αρτζέντο που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει τα 85 του χρόνια έχει πλέον αποσυρθεί από τα κινηματογραφικά πλατό εδώ και τρία χρόνια, καθώς πέρα από το εμπόδιο της ηλικίας του απογοητεύτηκε και από την αποδοχή που είχε η τελευταία του ταινία «Μαύρα Γυαλιά»
LIFO NEWSROOM
Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Έφτασαν Γιώργος Λάνθιμος και Έμα Στόουν - Ο σκηνοθέτης φορούσε καρφίτσα με παλαιστινιακή σημαία

«Μου αρέσει να δουλεύω με τον Γιώργο» δήλωσε η Έμα Στόουν - «Η ταινία δείχνει τι συμβαίνει τώρα στην κοινωνία» τόνισε ο σκηνοθέτης
LIFO NEWSROOM