«Κόντρα στον Πάγο» του Netflix: Στην Αρκτική κανείς δεν μπορεί να ακούσει τα χασμουρητά σου

«Κόντρα στον Πάγο» του Netflix: Στην Αρκτική κανείς δεν μπορεί να ακούσει τα χασμουρητά σου Facebook Twitter
Η ταινία αποτέλεσε pet project του Δανού πρωταγωνιστή Νικολάι Κόστερ Βαλντάου, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο αλλά και την παραγωγή.
0

Ένας από τους βασικούς στόχους ενός κινηματογραφιστή είναι να κάμψει τη δυσπιστία του θεατή και να τον κάνει να αποδεχθεί την εκάστοτε σύμβαση. Αν δεν τα καταφέρει, τον έχει χάσει.

Όσον αφορά το αφηγηματικό σινεμά, χρειάζεται μεράκι, γνώση των αφηγηματικών τεχνικών, αποσαφήνιση των κανόνων λειτουργίας του φιλμικού σύμπαντος και κίνηση εντός των ορίων τους και, φυσικά, δουλειά και προσοχή στις λεπτομέρειες.

Υπάρχει, βέβαια, και ο εύκολος τρόπος, που λέγεται «βασισμένο σε μια αληθινή ιστορία». Το ξεκαθαρίζεις από την αρχή, ρητά και με μεγάλα γράμματα, κι από εκεί και πέρα έχεις κερδίσει το μέρος εκείνο του κοινού που διψά για δραματοποιήσεις αληθινών ιστοριών, το οποίο θα σε ακολουθήσει πιστά και θα σε παρακολουθήσει με προσήλωση, ακόμα κι αν βάλεις αρκούδες στη συνέχεια.

Τo «Κόντρα στον Πάγο» (Αgainst the Ice) ακολουθεί τον εύκολο δρόμο και έχει και αρκούδες.

H ταινία βασίζεται στα απομνημονεύματα του Άιναρ Μίκελσεν, ενός καπετάνιου που εστάλη μετά ολιγομελούς πληρώματος στη Γροιλανδία από τη δανέζικη κυβέρνηση, με στόχο να συλλέξει αποδείξεις που να διαψεύδουν τον ισχυρισμό των Αμερικανών ότι η γη της Γροιλανδίας ήταν μοιρασμένη στα δύο, προκειμένου να διεκδικήσουν ένα μέρος της. Ο καπετάνιος, παρέα με ένα νεαρό μέλος του πληρώματος, βρίσκουν τις αποδείξεις, πλην όμως εγκλωβίζονται στις παγωμένες γωνίες της περιοχής και έτσι ξεκινά ακόμα μια ταινία επιβίωσης.

Το «Against the Ice» τίποτε παραπάνω δεν έχει να κομίσει, πέρα από μια στεγνή εξιστόρηση αυτής της «αληθινής ιστορίας» που μας υποσχέθηκε στους τίτλους αρχής.


Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει αρκετές τέτοιες. Ανάμεσα στα καλύτερά δείγματα του είδους συγκαταλέγονται το σπαρτιατικό «All is Lost», που λειτουργεί ως παραβολή για την ανθρώπινη εμπειρία στο σύνολό της, το «Revenant», το οποίο παντρεύει το σινεμά μεγάλου κοινού με το ποιητικό σινεμά, και το «Arctic», το οποίο χάρη σε ένα σεναριακό εύρημα που δεν θα αποκαλύψουμε, φέρνει ένα ενδιαφέρον twist στη συνταγή, βάζοντας τον ήρωα να αγωνίζεται όχι μόνο για τη σωτηρία της ζωής του, αλλά και για τη διατήρηση της ανθρωπιάς του.

«Κόντρα στον Πάγο» του Netflix: Στην Αρκτική κανείς δεν μπορεί να ακούσει τα χασμουρητά σου Facebook Twitter
Ούτε η ένταση, ούτε το ενδιαφέρον ανεβαίνουν ποτέ στην ταινία του σκηνοθέτη Πίτερ Φλιντ, η οποία, παρά το παγωμένο περιβάλλον της, καταλήγει συνώνυμη της χλιαρότητας.

Το «Against the Ice» τίποτε παραπάνω δεν έχει να κομίσει, πέρα από μια στεγνή εξιστόρηση αυτής της «αληθινής ιστορίας» που μας υποσχέθηκε στους τίτλους αρχής.

Το θέαμα δεν γίνεται ποτέ προσβλητικό, όμως δεν γίνεται και συναρπαστικό, με τους διαλόγους μεταξύ των ηρώων να περιορίζονται σε μια επεξήγηση της κατάστασης, τη σποραδική δράση να κινηματογραφείται χωρίς ιδιαίτερο νεύρο και την αρκούδα που αναφέραμε αφενός να θυμίζει μια δραματικά καλύτερη ταινία του είδους –το Revenant– κι αφετέρου να δείχνει λίγο πιο αληθοφανής από εκείνη την αλησμόνητη στην «Οδύσσεια ενός Ξεριζωμένου».

Τα πλάνα του παγωμένου τοπίου και το μουσικό score, που επίσης παραπέμπει σε εκείνο του Σακαμότο για το «Revenant», κάπως χτίζουν ατμόσφαιρα, αλλά η σχεδόν αναλλοίωτη όψη των δύο χαρακτήρων, παρά το γεγονός ότι πέρασαν δύο χρόνια υποσιτισμένοι, στο κρύο και δίχως τα απαραίτητα αγαθά, τη χαλάει λίγο και σε πετάει εκτός ταινίας. 

«Κόντρα στον Πάγο» του Netflix: Στην Αρκτική κανείς δεν μπορεί να ακούσει τα χασμουρητά σου Facebook Twitter
Τo «Κόντρα στον Πάγο» (Αgainst the Ice) ακολουθεί τον εύκολο δρόμο και έχει και αρκούδες.

Η ταινία αποτέλεσε pet project του Δανού πρωταγωνιστή Νικολάι Κόστερ Βαλντάου –ο Τζέιμι Λάνιστερ του «Game of Thrones»–, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο αλλά και την παραγωγή. Η φωτογένειά του είναι αδιαμφισβήτητη, ενδεχομένως όμως να χρειαζόταν ένα πιο «πολυκαιρισμένο» και βλοσυρό πρόσωπο από το δικό του για τον ρόλο του στριφνού, αφοσιωμένου θαλασσόλυκου που έχει περάσει πολλά και δεν θέλει πολλά πολλά.

Το μακιγιάζ, πάντως, βοηθά λίγο την κατάσταση στη συνέχεια και η απόδοσή του ανεβαίνει, καθώς ο χαρακτήρας του προσεγγίζει ένα οριακό σημείο.

Αντίθετα, ούτε η ένταση, ούτε το ενδιαφέρον ανεβαίνουν ποτέ στην ταινία του σκηνοθέτη Πίτερ Φλιντ, η οποία, παρά το παγωμένο περιβάλλον της, καταλήγει συνώνυμη της χλιαρότητας.



 

TV & Media
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM