Στο δικαστήριο σήμερα η πρώτη διαγραφή φύλου από ταυτότητα - Τι ζητά το Jason Αντιγόνη

Στο δικαστήριο σήμερα η πρώτη διαγραφή φύλου από ταυτότητα - Τι ζητά το Jason Αντιγόνη Facebook Twitter
(Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO)
27

Ένα μήνα μετά τη ψήφιση του νόμου για την αλλαγή ταυτότητας φύλου, στο Ειρηνοδικείο Αμαρουσίου πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη δίκη για διαγραφή φύλου από ληξιαρχική πράξη γέννησης. 

Πρόκειται για το αίτημα που έχει κάνει το Jason - Αντιγόνη Dane (όπως επιθυμεί να αποκαλείται), που ζήτησε την προσθήκη του ονόματος «Αντιγόνη» στα επίσημα έγγραφά του και τη διαγραφή του φύλου του από την ληξιαρχική πράξη γέννησής του.

Το Jason-Αντιγόνη ζητά να αναγνωριστεί ως non binary, δηλαδή άτομο που δεν υπάγεται στο δίπολο των φύλων (άρρεν ή θήλυ) ώστε η ταυτότητά του να γίνεται σεβαστή και να μην δέχεται αρνητικές διακρίσεις από άτομα που αναμένουν μια στερεοτυπική ανδρική ή άλλη binary συμπεριφορά.

«Από μικρό παιδί δεν ένιωθα ότι ταιριάζω στο φύλο με το οποίο ετεροπροσδιοριζόμουν, δηλαδή το ανδρικό. Ούτε όμως ένιωθα κορίτσι. Η συμπεριφορά, τα γούστα μου, οι ασχολίες μου δεν σχετίζονταν με τα στερεότυπα γύρω από το έμφυλο δίπολο. Μου άρεσε να παίζω με κούκλες. Τώρα πια ντύνομαι με όλων των ειδών τα ρούχα, ακόμη και με φορέματα. Χρησιμοποιώ ουδέτερη αντωνυμία, αλλά και το όνομα Αντιγόνη μαζί με το δοσμένο μου όνομα, συστήνομαι δηλαδή ως εξής: «Είμαι το Jason-Αντιγόνη». Νιώθω άβολα με την αυθαίρετη και με βάση την ανατομία μου απόδοση φύλου από τον κόσμο, το να με θεωρούν δηλαδή άνδρα. Δεν είμαι όμως και τρανς γυναίκα. Είμαι τρανς μη δυικό ως προς το φύλο άτομο (gender non binary), και πιο συγκεκριμένα άφυλο άτομο (agender). Ζητώ, λοιπόν, διαγραφή του καταχωρισμένου μου φύλου. Η θεσμική αυτή επιβεβαίωση του πώς βιώνω την ταυτότητα φύλου μου είναι πολύ σημαντική για να νιώθω ικανοποιημένο κι ευτυχισμένο. Το προσφάτα ψηφισθέν νομοσχέδιο δεν προέβλεπε τις non binary ταυτότητες φύλου, και σε περίπτωση που δικαιωθώ από την ελληνική δικαιοσύνη θεωρώ πως θα ανοίξει ο δρόμος για την συμπερίληψη και την αποδοχή μας από την πολιτεία και κοινωνία.» αναφέρει.

Η απόφαση αναμένεται μέσα στις επόμενες μέρες.

Ελλάδα
27

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

9 σχόλια
Βολικες ωρες, βολικες ενστασεις.Περιεργος ο χρονος που προκυψανε τα "ισως βλαπτει τους Λοατ, μπορει να είναι attention whore".Σα δεν ντρεπομαστε λιγακι.Ο εχων τη μυγα να την κρατησει, γιατί δεν θα είμαι ευγενικος.
Η χρόνια απορία: για ποιο λόγο η δικαιοσύνη ως θεσμός της πολιτείας να ασχοληθεί με το πώς ΝΙΩΘΕΙ το Jason-Αντιγόνη;Παλιά η αριστερά έδινε αγώνες για να μην απασχολείται με τις επιθυμίες και τα πιστεύω μας η πολιτεία (πχ πολιτικές/θρησκευτικές πεποιθήσεις, σεξουαλικές προτιμήσεις). Τώρα δίνει αγώνες για το ακριβώς αντίθετο. Θέλει να ακούει η πολιτεία το πώς νιώθουμε ασχέτως του τι είμαστε. Ο σκοπός της ληξιαρχικής πράξης γέννησης είναι να αποτελεί πρωτογενή ιστορική καταγραφή, όχι προσωπικό ημερολόγιο. Τότε, εκεί γεννήθηκε ο/η τάδε, όντας τέκνο των τάδε. Τέλος. Ο σκοπός της αστυνομικής ταυτότητας είναι να μας αναγνωρίζει η πολιτεία στη μεταξύ μας σχέση, όχι να αναγράφει αυτό που μας αρέσει για τον εαυτό μας. Φωτογραφία, ύψος, ονοματεπώνυμο, έτος γέννησης και παλιότερα δακτυλικά αποτυπώματα (άλλη κουβέντα το θρήσκευμα). Κανένα από τα δύο δεν έχει σκοπό να περιγράψει τις επιθυμίες μας ή τα αισθήματά μας ή το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας ή το πώς θέλουμε να μας αντιλαμβάνονται οι άλλοι. Όσο κάποιος είναι βιολογικά άνδρας χαρακτηρίζεται ως άνδρας για την σχέση του με τη πολιτεία. Όσο κάποιος είναι βιολογικά γυναίκα χαρακτηρίζεται ως γυναίκα για την σχέση της με την πολιτεία. Το πώς ή το τι νιώθει κάποιος είναι ένα άλλο θέμα που αφορά τον κοινωνικό περίγυρο και όχι την πολιτεία. Ο σεξουαλικός προσανατολισμός των δεν αφορά κανένα έτσι κι αλλιώς. Η πολιτεία υπάρχει για να δημιουργεί θεσμικά πλαίσια και να παρέχει σε όλους ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις χωρίς να προβαίνει σε διακρίσεις βάσει φύλου ή σεξουαλικής προτίμησης. Η πολιτεία δεν υπάρχει για να ακούει το πώς νιώθουμε. Γι’ αυτό έχουμε φίλους, ερωτικούς συντρόφους, γονείς και ψυχαναλυτές. Φαντάζεται κανείς μια κυρία να έχει δυνατότητα να κάνει δικαστήριο προκειμένου να αλλάξει το έτος γέννησής της στην ταυτότητά της επειδή ΝΙΩΘΕΙ νεότερη;Κάποτε ένας Άγγλος δικαστής είχε χαρακτηρίσει την ΕΣΔΑ ως softy and wooly. Τότε μου είχε φανεί υπερβολή. Σήμερα είμαι πεπεισμένος ότι όταν ο υποκειμενισμός του τι νιώθουμε (κυριολεκτικά) διαποτίζει τη νομοθεσία τότε απλά μπλέκουμε πράγματα που δεν θα έπρεπε... Αγαπητό (εκάστοτε) Jason-Αντιγόνη “you can be anything you want to be” που λέγαν κι οι Queen στο Innuendo αλλά σε παρακαλώ μην σπαταλάς τον πολύτιμο και πανάκριβο χρόνο της ελληνικής δικαιοσύνης προκειμένου να συζητήσεις μαζί της το πώς νιώθεις. Εννοείται βέβαια ότι το πρόβλημα είναι του νομοθέτη και όχι του Jason-Αντιγόνη… Μην απορούμε μετά αν η δίκη της ΧΑ κάνει άπειρα χρόνια να τελειώσει όταν απασχολούνται δικαστές και γραμματείς προκειμένου να καταχωρίσουν τη διαφορά ανάμεσα στο τι είναι και στο τι νιώθει ότι είναι το Jason-Αντιγόνη!
Η δίκη της ΧΑ δεν παρεμποδίζεται από άλλες δίκες, πόσο μάλλον τετοιες που είναι σε άλλο δικαστήριο. Προφανώς το πως θα προσδιορίζεται ο καθένας θα συζητηθεί στις σχεσεις του πρώτα με την πολιτεία. Το πήγες πολύ στην προσωπική ζωή που δεν είναι το ζητούμενο, χωρίς να λέω βεβαια ότι εχεις εντελώς άδικο. Και δεν υπαρχουν σεξουαλικές "προτιμήσεις" (αυτές είναι πχ αν θες ψηλό κοντό, στο κρεβατι, στην υπαιθρο, μεγάλα στήθη κλπ κλπ). Υπαρχει σεξουαλικός προσανατολισμός όταν μιλάμε για τετοια θέματα.
Αναφορικά με τα δικαστήρια:Κατά τη διάρκεια της κρίσης αλλάξαμε πολλές αρμοδιότητες προκειμένου να πάνε πράγματα που ήταν στα Πρωτοδικεία στα Ειρηνοδικεία. Άρα είναι απλά μετακύλιση του προβλήματος σε άλλη βαθμίδα της ίδιας υπηρεσίας (πχ στην επαρχία πολλάκις Ειρηνοδίκες συμπληρώνουν την σύνθεση στα Τριμελή, πολιτικοί και ποινικοί δικαστές είναι τα ίδια φυσικά πρόσωπα).Ίσα ίσα που δεν αναφέρθηκα καθόλου στην προσωπική ζωή κανενός, κάτι το οποίο είναι απόλυτα σεβαστό σε κάθε περίπτωση. Αντιστοίχως όμως καλό είναι να μην συγχέουμε τη δημόσια σφαίρα με την ιδιωτική σφαίρα. Το τι νιώθει κάποιος δεν ανήκει στη δημόσια σφαίρα. Στην ιδιωτική του ζωή ας προσδιοριστεί όπως θέλει εφόσον αυτό είναι κάτι συναισθηματικό, κάτι εσωτερικό.Αν αυτό εξωτερικευθεί, πχ με εγχείρηση αλλαγής φύλου, τότε αφορά τη δημόσια σφαίρα και άρα τη σχέση με την πολιτεία.Αν αποδεχτούμε σαν φύλο για τη σχέση με την πολιτεία το ΜΗ ΔΥΪΚΟ ΦΥΛΟ, σε μια χώρα που στα δημόσια κτήρια δεν υπάρχει καν πρόσβαση ή τουαλέτες για ΑΜΕΑ (που υπάρχουν στην πραγματικότητα και όχι στο θυμικό τους), θα ήθελα να δω το χάος που θα δημιουργηθεί πχ με τις ποσοστώσεις φύλου στα ψηφοδέλτια ή τις τουαλέτες στα σχολεία ή τις καταγγελίες στο γραφείο ισότητας του πενταγώνου.Ο φάε-το-φαγητό-σου λέει την πάσα αλήθεια... Άλλο το τι θέλουμε άλλο το τι ισχύει. Αντιστοίχως, μια πορεία κατά της ανεργίας δεν εξαφανίζει την ανεργία και η προσφώνηση "ψηλέ" σε κάποιον δεν τον κάνει Βράνκοβιτς.
ΓραφωνΌταν λεω προσωπική ζωή εννοώ τα προσωπικά αισθήματα του καθε ανθρωπου που επηρεαζουν και τις σχεσεις του στην κοινωνία. Με το δικό σου σκεπτικό, ο νόμος για αλλαγή ταυτότητας φύλου χωρίς εγχείριση είναι άχρηστος. Αφού ο καθένας θα προσδιοριζόταν όπως θέλει προσωπικά αλλά θα παρέμενε με το φύλο γέννησης μέχρι να αλλάξει. Οι ειδικοί μας είπαν ότι αυτό είναι βλαπτικό.Σε καθε περίπτωση θα κρίνει το δικαστήριο πόσο επηρεάζει τη σχεση με κρατος και κοινωνία. Το επιχείρημα ότι "τώρα εχουμε άλλα προβλήματα, δεν πρεπει να σπαταλάει το κρατος (δικαστήρια) χρόνο γι αυτά" το ακούμε κατά κόρον και ΔΕΝ ισχύει καθόλου με τις χωριστές διαδικασίες και το πλήθος των δικαστηρίων ειδικά. Να σου θυμίσω ότι και για τα δικαιώματα των γκέι πολλοί λένε ακόμα "ας κανει ο καθένας ό,τι θέλει στο κρεβατι του κι ας μη μας απασχολεί κλπ" οπότε ίσως κι αυτό είναι κάτι καινούριο. Δε λέω ότι πρεπει να γίνει απαραίτητα αλλα το επιχείρημα "προσωπικής ζωής που δεν ενδιαφερει κανέναν άλλο" χρησιμοποιείται πολύ.
Ας αφήσουμε το θέμα ταυτότητας φύλου που είναι μιας μορφής ιερό δισκοπότηρο.Ας μιλήσουμε για τη βιολογική και την ψυχική ηλικία. Είναι λογικό κάποιος επειδή νιώθει νεότερος να αλλάξει την ταυτότητά του; Κι αν ναι σε ποια ηλικία θα συνταξιοδοτηθεί;Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι η πολιτεία δεν πρέπει ποτέ να ασχολείται με τα συναισθήματα των πολιτών. Είναι λόγοι αρχής και όχι κορεσμού των δικαστηρίων.Στους gay πρέπει να παρασχεθούν ίσα δικαιώματα με τους straight κυρίως δε σε ό,τι αφορά τις σχέσεις συναινούντων ενηλίκων. Δεν υπάρχει κανένα νομικό επιχείρημα κατά του πολιτικού γάμου ομοφύλων.Επίσης, προσωπικά ομιλώντας δεν έχω ακούσει ειδικό να λέει ότι είναι βλαπτική η εγχειρητική αλλαγή φύλου για όσους είναι ήδη απέναντι. Ίσως, ίσως, λέω πρέπει να αποδεχτούμε την πιθανότητα η χημική ισορροπία σε κάποιους από εμάς να είναι τέτοια που να δυσχεραίνει το αίσθημα της πληρότητας ή της ευτυχίας.Ίσως, ίσως, λέω η ψυχική υποστήριξη σε κάποιους ανθρώπους να είναι σημαντικότερη από μια ψευδεπίγραφη παροχή δικαιωμάτων. Δες το πολύ καλό από 11.10.2017 άρθρο της Βασιλικής Αδαμάκη εδώ στη Lifo που λέει πιο στρογγυλά αυτό που λέω κι εγώ.Τέλος, δες το κι έτσι: λίγο πριν από ένα αεροπορικό δυστύχημα βάζουν όλοι τις ταυτότητες στο στόμα για αναγνώριση. Τι προσφέρει στην αναγνώριση ενός ανθρώπου η αναγραφή ΜΗ ΔΥΪΚΟ ΦΥΛΟ ή να γράφει ΑΡΡΕΝ όταν φέρει τα γεννητικά όργανα γυναίκας. Αυτός είναι ο ρόλος της ταυτότητας. Η αναγνώριση. Δεν είναι status στο facebook.
To συγκεκριμένο άτομο νομίζω πως τα κάνει όλα για να προκαλέσει. Τα 'χει λιγο αχταρμά στο μυαλό του βεγκανισμό-φεμινισμό-ταυτότητα φύλου. Ειμαι υπερ της νομικής αναγνώρισης ιντερσεξ ή non-binary αλλα ο συγκεκριμένος νομίζω κανει κακο στο λοατκι κινημα. Επισης θεωρω κακοποιητική την χρήση της αντωνυμίας "το" ως αυτοπροσδιορισμό χώρια που δεν έχει ρεαλιστική χρήση. Να θυμίσω πως κακοποιητικά αποκαλούν πολλοι τις τρανς γυναικες χρησιμοποιώντας το "το ..."!
Το προβλημα ειναι οτι ο ιδιος δεν εχει αποφασισει τι ειναι, λυπαμαι δεν μπορεις να εισαι λιγο απο ολα, πως να γινει δηλαδη;Επισης πως το να νιωθεις ικανοποιημενος ή ευτυχισμενος εξαρταται απο την αλλαγη ταυτοτητας; Δηλαδη πως οριζει την ευτυχια σου η ταυτοτητα δε μπορω να καταλαβω.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ