ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Τα μουσεία Ουφίτσι της Φλωρεντίας ζητούν φόρο για αναρτήσεις στα σόσιαλ μίντια από επαγγελματίες

Τα μουσεία Ουφίτσι της Φλωρεντίας απαγορεύουν την ανάρτηση σέλφι από τις αίθουσές τους στα social media Facebook Twitter
Οι νέες αίθουσες περιμένουν τους επισκέπτες | © Gallerie degli Uffizi
0

Τα πλήθη συρρέουν για να δουν τις συλλογές, αλλά δεν μπορούν να δημοσιεύσουν φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Ουφίτσι, το ανάκτορο της Φλωρεντίας, που στεγάζει ένα από τα παλαιότερα μουσεία - πινακοθήκες στον κόσμο, την Galleria degli Uffizi, άνοιξε ξανά, αποκάλυψε τον νέο εκθεσιακό χώρο του και τις πρόσφατες εξαγορές, αλλά, επιτρέπει τις φωτογραφίες μόνο για "προσωπική και ιδιωτική χρήση" εκτός εάν οι επισκέπτες πληρώσουν μηνιαία χρέωση. Η φήμη έκανε σαν σίφουνας το γύρο του κόσμου, καθώς αυτό είναι αντίθετο από την πολιτική πολλών μουσείων σε όλο τον κόσμο. 

Το μουσείο που άνοιξε την περασμένη Τρίτη παρουσίασε νέους χώρους 2.000 τετραγωνικών μέτρων και κατέγραψε 1.516 επισκέπτες την πρώτη ημέρα της επανέναρξης της λειτουργίας του, υποδηλώνοντας μια νέα ανάκαμψη, αφού οι πωλήσεις εισιτηρίων μειώθηκαν σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας. Ο διευθυντής του μουσείου, Eike Schmidt, δήλωσε την αισιοδοξία του ελπίζοντας ότι η ανάκαμψη θα είναι σταθερή και μόνιμη, όπως γράφει η Art Newspaper.

Το μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα μουσείο της Ιταλίας έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία, με τους ετήσιους επισκέπτες να μειώνονται στα 1,2 εκατομμύρια πέρυσι από 4,4 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, καθώς αναγκάστηκε σε επανειλημμένα λοκντάουν. Οι ημερήσιοι επισκέπτες ήταν κατά μέσο όρο μεταξύ 5.000 και 6.000 πριν από την πανδημία, φτάνοντας τους 12.000 σε πολυάσχολες μέρες, σύμφωνα με εκπρόσωπο του Ουφίτσι.

Οι ντόπιοι ξεπέρασαν τους τουρίστες, αλλά υπήρχε ένας μεγάλος αριθμός μη Ιταλών, πολλοί από τους οποίους ενδέχεται να ζουν στην Ιταλία για σπουδές ή εργασία, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, που έφτασαν την πρώτη μέρα στο μουσείο. «Περιμένουμε την επιστροφή των Αμερικανών. Όταν φτάσει η στιγμή, θα είμαστε επίσης έτοιμοι να καλωσορίσουμε τους ευρωπαίους τουρίστες», δήλωσε ο Σμιντ.

Η επέκταση επέτρεψε στο μουσείο να αυξήσει το προηγούμενο ανώτατο όριο των 450 επισκεπτών ανά πάσα στιγμή σε 600. Οι προ-κρατήσεις βοήθησαν τους εργαζόμενους να ρυθμίσουν τη ροή των επισκεπτών, με 725 κρατήσεις για το άνοιγμα αυτής της εβδομάδας και έναν τρέχοντα ημερήσιο μέσο όρο 1.000 αγορών εισιτηρίων για μελλοντικές επισκέψεις το 2021.

Τα μουσεία Ουφίτσι της Φλωρεντίας απαγορεύουν την ανάρτηση σέλφι από τις αίθουσές τους στα social media Facebook Twitter
© Gallerie degli Uffizi

Κατά τη διάρκεια του λοκντάουν, το προσωπικό εισήγαγε ένα νέο σύστημα εισόδου για πιο γρήγορη πρόσβαση και πραγματοποίησε μια σημαντική ανακαίνιση. Οι επισκέπτες παραλαμβάνουν τώρα εισιτήρια και καταθέτουν παλτά στη δυτική πτέρυγα, πριν διασχίσουν μια αυλή στην ανατολική πτέρυγα όπου ξεκινά η διαδρομή του μουσείου. Εν τω μεταξύ 22 νέα δωμάτια έχουν ανοίξει στο ισόγειο και στο υπόγειο, καθώς και 13 νέα εκθεσιακά δωμάτια στον πρώτο όροφο.

Οι εκθεσιακοί χώροι είναι αφιερωμένοι σε καλλιτέχνες του 16ου αιώνα και του τέλους της Αναγέννησης από την κεντρική και βόρεια Ιταλία. Τα έργα προστατεύονται πλέον με μη ανακλαστικό γυαλί τελευταίας τεχνολογίας, επιτρέποντας στους επισκέπτες να πλησιάσουν χωρίς να προκαλέσουν το χτύπημα  συναγερμούς.

Το Ουφίτσι ζητά από εδώ και πέρα, από οποιονδήποτε επιθυμεί να δημοσιεύσει εικόνες των έργων που θα εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια μηνιαία αμοιβή, ανέφερε η Corriere della Sera.

Η είδηση προέκυψε όταν οι ξεναγοί του μουσείου βρήκαν μια ένδειξη μέσα στο μουσείο που δηλώνει ότι οι φωτογραφίες έργων επιτρέπονται μόνο για "προσωπική και ιδιωτική χρήση", ανέφερε η εφημερίδα. Οι χρήστες των κοινωνικών μέσων διαμαρτυρήθηκαν κατά της πολιτικής, με την Sara Innocenti, μια ξεναγό και blogger, να την χαρακτηρίζει ως «αποπροσανατολιστική». «Η απόφαση με αφήνει έκπληκτη επειδή το Ουφίτσι φαίνεται ότι ενθάρρυνε ενεργά τα αστέρια των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης να χρησιμοποιούν εικόνες έργων που στεγάζονται στο μουσείο».

Εν τω μεταξύ η πινακοθήκη Ουφίτσι υπογράμμισε ότι δεν πρόκειται να μπει φόρος σε σέλφις από ερασιτέχνες επισκέπτες αν δε χρησιμοποιούν τις εικόνες του μουσείου για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς και διέψευσε τις φήμες, φωτογραφίζοντας τους ξεναγούς ως διακινητές τους.  

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του μουσείου η φορολογία για χρήση των έργων τέχνης  για εμπορικούς σκοπούς ισχύει ήδη για σχεδόν τριάντα χρόνια. Οι εικόνες του μουσείου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ιδιωτικό, επιστημονικό ή ειδησεογραφικό σκοπό αλλά όχι για εμπορική χρήση.  «Προφανώς, αυτό συμβαίνει όταν μιλάμε για εικόνες που χρησιμοποιούνται από ξεναγούς σε μαθήματα που προσφέρονται διαδικτυακά κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους. Αυτό συμβαίνει επίσης στην περίπτωση θεμάτων που προωθούν, στα κοινωνικά δίκτυα, και συνδέονται με την πώληση αντικειμένων που απεικονίζουν.  Μια πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Πολιτισμού καθιστά σαφές και αναμφίβολο ότι η πνευματική ιδιοκτησία των έργων που φυλάσσονται σε μουσεία πρέπει να προστατεύεται και η χρήση εικόνων για εικονικές περιηγήσεις από εξουσιοδοτημένους ξεναγούς υπόκειται σε τέλη.

Τον Ιούλιο του 2020, οι φωτογραφίες της Κιάρα Φεράνι, της Ιταλίδας influencer στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με περισσότερους από 23 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram, που τραβήχτηκαν μπροστά από το The Birth of Venus του Botticelli, έγιναν viral. Οι αριθμοί των επισκεπτών αυξήθηκαν κατά 27% το επόμενο Σαββατοκύριακο, με τους Ιταλούς να μιλούν για το "Ferragni effect". Οι ξεναγοί μίλησαν για τη Φεράνι, η οποία όμως μέσω αυτής της ανάρτησης δε διαφήμισε τίποτα πέρα από το μουσείο. 

Πολιτισμός
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kοσμοπολιτισμός, τρόμος και σκοτεινές αλληγορίες από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Kοσμοπολιτισμός, τρόμος και σκοτεινές αλληγορίες από αύριο στους κινηματογράφους

Οι επανεκδόσεις της πρώτης περιπέτειας του Τζέιμς Μποντ, του «Dr. No», και του εξαιρετικού ψυχολογικού θρίλερ του Ρόμαν Πολάνσκι «The Tenant» ξεχωρίζουν εύκολα από το πρόγραμμα της εβδομάδας του Δεκαπενταύγουστου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Έντεκα χρόνια από την ημέρα που ο Ρόμπιν Γουίλιαμς έβαλε τέλος στη ζωή του

Πολιτισμός / Ρόμπιν Γουίλιαμς: 11 χρόνια από την ημέρα που έβαλε τέλος στη ζωή του

Το «θαλάσσιο τέρας με τα 50 πλοκάμια», όπως χαρακτήρισε η σύζυγός του τη σπάνια μορφή άνοιας που τον βασάνιζε, και το τελευταίο τους βράδυ, λίγο πριν ο ηθοποιός βάλει τέλος στη ζωή του
LIFO NEWSROOM
Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Πέδρο Πασκάλ, Λίντσεϊ Λόχαν και Κριστιάν Κλαβιέ από αύριο στους κινηματογράφους

Το «Μaterialists» της Σελίν Σονγκ, με τον ευφάνταστο ελληνικό τίτλο «Ταιριάζουμε;», το sequel «Freakier Friday», η αναβίωση των περιπετειών της «Red Sonja» και ο χιτσκοκικός κοσμοπολιτισμός του «To Catch a Thief» ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Πολιτισμός / Στο Σαράγεβο τιμάται ο Γουίλεμ Νταφόε για το σύνολο του έργου του στον κινηματογράφο

Το Ειδικό Βραβείο «Honorary Heart of Sarajevo» θα απονεμηθεί στον σπουδαίο ηθοποιό στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο, όπου θα δώσει και masterclass για την τέχνη της υποκριτικής
LIFO NEWSROOM
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Πολιτισμός / Εγκαινιάστηκε το αποκατεστημένο Αρχαιολογικό Μουσείο Λήμνου

Κατά την τελετή των εγκαινίων, η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Η απόδοση ενός μουσείου σε μια τοπική κοινωνία δεν είναι απλώς ένα χαρμόσυνο γεγονός. Είναι μια πράξη με την οποία τιμάται η μακρά ιστορική διαχρονία του τόπου»
LIFO NEWSROOM