Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας. Φωτο: Courtesy of Amazon
0

Εκεί που όλοι νόμιζαν πως η Κιάρα Φεράνι, η πιο σημαντική «επηρεάστρια» μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, ένα πρώην μοντέλο που είναι πλέον μοντέλο επιχειρηματικότητας άξιο μελέτης στο Χάρβαρντ, σχεδιάστρια και αφοσιωμένη αφηγήτρια της ζωής της, τα έχει πει και δείξει όλα, προσθέτει ένα ακόμη αξεσουάρ στα χιλιάδες posts της στο Ιnstagram, το ντοκιμαντέρ «Unposted», με την υπόσχεση να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.

Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, έχοντας κάνει πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της ‒ θα μπορούσε, φανταζόμαστε, να το αποφύγει, αλλά πρέπει να κάνει και αυτήν τη θυσία...

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Η όμορφη πρώην σπουδάστρια Νομικής από την Κρεμόνα της Ιταλίας, που είχε τη φαεινή ιδέα να ξεκινήσει το blog Blonde Salad και να το μετατρέψει σε έναν κολοσσό εκατομμυρίων με γραμμή μόδας και συνεργασίες εξαιρετικά επικερδείς, δεν αποφεύγει να δημοσιοποιεί οτιδήποτε αφορά την προσωπική της ζωή, από τη μόδα που επιλέγει να λανσάρει ως τον πλουμιστό γάμο της (ο σύζυγος, ο ράπερ Φεντερίκο Λουτσία, της έκανε live πρόταση σε συναυλία του και παντρεύτηκαν στο υπέροχο Noto της Σικελίας) και τον μικρό Λεόνε, τον δίχρονο γιο της.

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Το Blond Salad έχει προ πολλού σταματήσει να είναι απλώς μια πλατφόρμα για ψώνια και λειτουργεί ως ολοκληρωμένη πρόταση για έναν τρόπο ζωής που εγκρίνει και εφαρμόζει η Φεράνι. «Όταν οι ακόλουθοί μου με σκέφτονται, χαμογελούν» λέει η 33χρονη κόρη ενός οδοντίατρου και της Μαρίνα ντι Γκουάρντο, συγγραφέα νουάρ και αισθηματικών διηγημάτων, και έχει δίκιο.

Το fashion crowd, συνηθισμένο σε νεόκοπες ντίβες και κακομαθημένες καλλονές, έχει μόνο καλά λόγια για τους τρόπους μιας επαγγελματία που συμπεριφέρεται πάντα βελούδινα και καλοπροαίρετα. Ακόμη και η Πάρις Χίλτον, με την οποία συνευρίσκεται στην έπαυλή της στο Λος Άντζελες, κολλάει προς στιγμήν συμπάθεια δίπλα της, έστω κι αν το παράπονό της για τα μοχθηρά media που τη σπίλωσαν στην αρχή της σαρωτικά ρηχής καριέρας της πέφτει στο κενό.


Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ ‒ η Κιμ Καρντάσιαν φαίνεται να κατάλαβε τη δύναμη της επαγγελματικής προοπτικής σε κενό αέρος, αλλά κράτησε το νήμα του δικού της αφηγήματος σε μια αυτοβιογραφία σε συνέχειες και πολλαπλά φορμάτ.

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ. Φωτο: Courtesy of Amazon

Η Αμορούζο πλαισιώνει τη σημερινή εικόνα της Ιταλίδας με τους 17 εκατομμύρια ακολούθους με βίντεο και φωτογραφίες από την παιδική και εφηβική της ηλικία. Το ήσυχο κοριτσάκι δεν έχασε την αθωότητά του, την ίδια στιγμή που υποψιαζόμαστε πως η γεννημένη στα πούπουλα Πάρις δεν την είχε ούτε ως βρέφος. Μόνο οι δυναστείες των Χαντίντ και των Τζένερ μπορούν να συναγωνιστούν τη δημοτικότητα της Ευρωπαίας Φεράνι και το «Unposted» καταφέρνει να πείσει και τον πιο αμύητο στην αρένα των selfies και των καλλωπιστικών φίλτρων πως η Κιάρα βγαίνει πιο αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή και προσηλωμένη. Σχεδόν το απολαμβάνει.

Το «Unposted» εκτυλίσσεται σαν εγωκεντρικό reality, μαρτυρία μιας γνήσιας εκπροσώπου της γενιάς των millennials. Ο έρωτας και η αρμονική σχέση της με τον Φεντερίκο και το πρόβλημα κατά την εγκυμοσύνη αφορούν μόνο τους fans, μερικοί από τους οποίους κλαίνε από συγκίνηση όταν τη συναντούν. Για εμάς, το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο αντίκτυπος του φαινομένου σε έναν χώρο που ανέκαθεν προσέλκυε τα φώτα, από τη φύση του.

Τα super models από τις δεκαετίες του '80 και του '90 εκμεταλλεύτηκαν τη φήμη τους ανάλογα με τον χαρακτήρα και το μυαλό τους. Χωρίς τα social, δεν μπορούσαν παρά να περιμένουν να τελειώσουν τα παχυλά μεροκάματα από τις φωτογραφίσεις και τις πασαρέλες και να στραφούν αλλού ή να αποσυρθούν αξιοπρεπώς. Κάποιες έγιναν ηθοποιοί ή τραγουδίστριες και σύζυγοι (Κάρλα Μπρούνι), ή και επιχειρηματίες, προσπαθώντας να κρατήσουν με κάθε τρόπο την υπενθύμιση του προσώπου τους ‒ η Φάμκε Γιάνσεν είναι ένα παράδειγμα θλιβερής παραμόρφωσης.

Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας και δίνει την ψευδαίσθηση πως τη μοιράζεται, γιατί τη χωράει σε μια προσβάσιμη, ορατή ζωή. Ταυτόχρονα, είναι η ζωντανή απόδειξη πως, με μέθοδο και τύχη, οι influencers υπάρχουν και δεν είναι όλοι κατασκεύασμα των διαφημιστών ή αποκύημα της φαντασίας τους. Η αγορά μετρά τη δύναμή τους και τους υπολογίζει στα έξοδα προώθησης.

Αν το «Unposted» θέτει ένα παράδειγμα ή καταλήγει έμμεσα σε κάποια διαπίστωση, είναι πως όσο λιγότερα έχει να κρύψει ένα αυτο-δημόσιο πρόσωπο, από ρηχότητα ή υπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το συμφέρον του. Αν αυτά είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η καθόλα αξιαγάπητη Κιάρα Φεράνι, τότε δεν υπερβαίνει τα ποσταρίσματά της.

 

Το τρέιλερ του Unposted

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

Μόδα & Στυλ / Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.
«Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Δ.Πολιτάκης / «Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Το ντοκιμαντέρ “My Darling Vivian” προσγειώθηκε στην πλατφόρμα Amazon Prime μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες του φετινού φεστιβάλ “South by Southwest” (SXSW 2020) που κάνουν αυτές τις μέρες ψηφιακή πρεμιέρα και είναι ελεύθερες για το κοινό μέχρι τις 6 Μαΐου.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ
Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Διεθνή / Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ Οι ΗΠΑ και το Ολοκαύτωμα: Το νέο ντοκιμαντέρ του Κεν Μπερνς καταρρίπτει διάφορους μύθους

Δημήτρης Πολιτάκης / Οι ΗΠΑ και το Ολοκαύτωμα: Το εξάωρο έπος του Κεν Μπερνς καταρρίπτει διάφορους μύθους

Το νέο κατόρθωμα του κορυφαίου σύγχρονου ντοκιμαντερίστα αποτελεί και μια καταγραφή των ευκαιριών που χάθηκαν μέσα στο κλίμα αντισημιτισμού και ξενοφοβίας μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ 22/09 - Όλες οι ταινίες που θα δούμε το φθινόπωρο στις αίθουσες και τις πλατφόρμες

Pulp Fiction / Όλες οι ταινίες που θα δούμε το φθινόπωρο στις αίθουσες και τις πλατφόρμες

Ο κριτικός κινηματογράφου Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος σχολιάζει τις ταινίες που βγαίνουν στις αίθουσες και στις πλατφόρμες και θα μας απασχολήσουν τους επόμενους μήνες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μαρία Ναυπλιώτου: «Θέλουν δε θέλουν, ο κόσμος αλλάζει!»

Οθόνες / Μαρία Ναυπλιώτου: «Θέλουν δε θέλουν, ο κόσμος αλλάζει!»

Η ηθοποιός μιλά στο ampa και τη Χριστίνα Γαλανοπούλου για τη νέα της τηλεοπτική δουλειά που αγγίζει με τόλμη τη μάστιγα της ενδο-οικογενειακής βίας, για τις γυναίκες, το #MeToo, αλλά και το νέο θεατρικό της εγχείρημα.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 19/09 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Pendulus» του Δημήτρη Γκότση -λεκτικά σε λίγο

The Review / «Pendulus»: Πόσο διχασμένοι νιώθουν οι Αλβανοί δεύτερης γενιάς που μεγάλωσαν στην Ελλάδα;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητάει με τον Βορειοηπειρώτη συγγραφέα Τηλέμαχο Κώτσια περί εθνικών ταυτοτήτων, με αφορμή τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Pendulus» Δημήτρη Γότση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ