Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας. Φωτο: Courtesy of Amazon
0

Εκεί που όλοι νόμιζαν πως η Κιάρα Φεράνι, η πιο σημαντική «επηρεάστρια» μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο, ένα πρώην μοντέλο που είναι πλέον μοντέλο επιχειρηματικότητας άξιο μελέτης στο Χάρβαρντ, σχεδιάστρια και αφοσιωμένη αφηγήτρια της ζωής της, τα έχει πει και δείξει όλα, προσθέτει ένα ακόμη αξεσουάρ στα χιλιάδες posts της στο Ιnstagram, το ντοκιμαντέρ «Unposted», με την υπόσχεση να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.

Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, έχοντας κάνει πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της ‒ θα μπορούσε, φανταζόμαστε, να το αποφύγει, αλλά πρέπει να κάνει και αυτήν τη θυσία...

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Η όμορφη πρώην σπουδάστρια Νομικής από την Κρεμόνα της Ιταλίας, που είχε τη φαεινή ιδέα να ξεκινήσει το blog Blonde Salad και να το μετατρέψει σε έναν κολοσσό εκατομμυρίων με γραμμή μόδας και συνεργασίες εξαιρετικά επικερδείς, δεν αποφεύγει να δημοσιοποιεί οτιδήποτε αφορά την προσωπική της ζωή, από τη μόδα που επιλέγει να λανσάρει ως τον πλουμιστό γάμο της (ο σύζυγος, ο ράπερ Φεντερίκο Λουτσία, της έκανε live πρόταση σε συναυλία του και παντρεύτηκαν στο υπέροχο Noto της Σικελίας) και τον μικρό Λεόνε, τον δίχρονο γιο της.

Φλασάροντας συνεχώς ανάμεσα σε επιδείξεις μόδας, προσεγμένα γατοπερπατήματα σε δρόμους και κόκκινα χαλιά, το πορτρέτο καλύπτει με concealer ειλικρίνειας και την καλοσύνη της φωτογενούς μεροληψίας που χαρακτηρίζει τα περισσότερα fashion biopics μια ιστορία επιτυχίας με μερικά εμπόδια, για να μην είναι εντελώς αξιοζήλευτη η ευτυχία της Φεράνι.

Το Blond Salad έχει προ πολλού σταματήσει να είναι απλώς μια πλατφόρμα για ψώνια και λειτουργεί ως ολοκληρωμένη πρόταση για έναν τρόπο ζωής που εγκρίνει και εφαρμόζει η Φεράνι. «Όταν οι ακόλουθοί μου με σκέφτονται, χαμογελούν» λέει η 33χρονη κόρη ενός οδοντίατρου και της Μαρίνα ντι Γκουάρντο, συγγραφέα νουάρ και αισθηματικών διηγημάτων, και έχει δίκιο.

Το fashion crowd, συνηθισμένο σε νεόκοπες ντίβες και κακομαθημένες καλλονές, έχει μόνο καλά λόγια για τους τρόπους μιας επαγγελματία που συμπεριφέρεται πάντα βελούδινα και καλοπροαίρετα. Ακόμη και η Πάρις Χίλτον, με την οποία συνευρίσκεται στην έπαυλή της στο Λος Άντζελες, κολλάει προς στιγμήν συμπάθεια δίπλα της, έστω κι αν το παράπονό της για τα μοχθηρά media που τη σπίλωσαν στην αρχή της σαρωτικά ρηχής καριέρας της πέφτει στο κενό.


Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ ‒ η Κιμ Καρντάσιαν φαίνεται να κατάλαβε τη δύναμη της επαγγελματικής προοπτικής σε κενό αέρος, αλλά κράτησε το νήμα του δικού της αφηγήματος σε μια αυτοβιογραφία σε συνέχειες και πολλαπλά φορμάτ.

Unposted: Η «ξανθιά σαλάτα» της Κιάρα Φεράνι και η προβλέψιμη γοητεία των influencers Facebook Twitter
Η διαφορά της Φεράνι από το πρώτο καθαρόαιμο it girl του αιώνα είναι πως η Χίλτον έκανε καριέρα από το τίποτε, πλασάροντας έντονα ένα «δεν με νοιάζει» πριν από την έξοδο, τα πάρτι και το σεξ. Φωτο: Courtesy of Amazon

Η Αμορούζο πλαισιώνει τη σημερινή εικόνα της Ιταλίδας με τους 17 εκατομμύρια ακολούθους με βίντεο και φωτογραφίες από την παιδική και εφηβική της ηλικία. Το ήσυχο κοριτσάκι δεν έχασε την αθωότητά του, την ίδια στιγμή που υποψιαζόμαστε πως η γεννημένη στα πούπουλα Πάρις δεν την είχε ούτε ως βρέφος. Μόνο οι δυναστείες των Χαντίντ και των Τζένερ μπορούν να συναγωνιστούν τη δημοτικότητα της Ευρωπαίας Φεράνι και το «Unposted» καταφέρνει να πείσει και τον πιο αμύητο στην αρένα των selfies και των καλλωπιστικών φίλτρων πως η Κιάρα βγαίνει πιο αυθόρμητη, ανθρώπινη, αληθινή και προσηλωμένη. Σχεδόν το απολαμβάνει.

Το «Unposted» εκτυλίσσεται σαν εγωκεντρικό reality, μαρτυρία μιας γνήσιας εκπροσώπου της γενιάς των millennials. Ο έρωτας και η αρμονική σχέση της με τον Φεντερίκο και το πρόβλημα κατά την εγκυμοσύνη αφορούν μόνο τους fans, μερικοί από τους οποίους κλαίνε από συγκίνηση όταν τη συναντούν. Για εμάς, το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο αντίκτυπος του φαινομένου σε έναν χώρο που ανέκαθεν προσέλκυε τα φώτα, από τη φύση του.

Τα super models από τις δεκαετίες του '80 και του '90 εκμεταλλεύτηκαν τη φήμη τους ανάλογα με τον χαρακτήρα και το μυαλό τους. Χωρίς τα social, δεν μπορούσαν παρά να περιμένουν να τελειώσουν τα παχυλά μεροκάματα από τις φωτογραφίσεις και τις πασαρέλες και να στραφούν αλλού ή να αποσυρθούν αξιοπρεπώς. Κάποιες έγιναν ηθοποιοί ή τραγουδίστριες και σύζυγοι (Κάρλα Μπρούνι), ή και επιχειρηματίες, προσπαθώντας να κρατήσουν με κάθε τρόπο την υπενθύμιση του προσώπου τους ‒ η Φάμκε Γιάνσεν είναι ένα παράδειγμα θλιβερής παραμόρφωσης.

Οπλισμένη με ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να συνδυάζει την έκθεσή της με συναίσθημα και εξομολογητικό τόνο, η Φεράνι προσωποποιεί την ελίτ της ομορφιάς και της πολυτέλειας και δίνει την ψευδαίσθηση πως τη μοιράζεται, γιατί τη χωράει σε μια προσβάσιμη, ορατή ζωή. Ταυτόχρονα, είναι η ζωντανή απόδειξη πως, με μέθοδο και τύχη, οι influencers υπάρχουν και δεν είναι όλοι κατασκεύασμα των διαφημιστών ή αποκύημα της φαντασίας τους. Η αγορά μετρά τη δύναμή τους και τους υπολογίζει στα έξοδα προώθησης.

Αν το «Unposted» θέτει ένα παράδειγμα ή καταλήγει έμμεσα σε κάποια διαπίστωση, είναι πως όσο λιγότερα έχει να κρύψει ένα αυτο-δημόσιο πρόσωπο, από ρηχότητα ή υπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το συμφέρον του. Αν αυτά είναι όλα όσα έχει να επιδείξει η καθόλα αξιαγάπητη Κιάρα Φεράνι, τότε δεν υπερβαίνει τα ποσταρίσματά της.

 

Το τρέιλερ του Unposted

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

Μόδα & Στυλ / Influencers, μην ξεχνάτε τη «μαμά» σας: Η επιστροφή της Paris Hilton

H Paris Hilton υπήρξε η αυθεντική influencer και μάλιστα σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα social media και τώρα, στα 38 της, επιστρέφει με ένα δικό της ντοκιμαντέρ για να μας αποκαλύψει, όπως λέει στους Los Angeles Times, την αλήθεια για τον εαυτό της αλλά και για το περιβόητο εκείνο sex tape.
Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

TV & Media / Becoming στο Netflix: Τελικά, Μισέλ Ομπάμα γεννιέσαι ή γίνεσαι

Δεν περιέχει συνταρακτικές αποκαλύψεις το ντοκιμαντέρ του Netflix για την πρώην «πρώτη κυρία» των ΗΠΑ, αποτελεί όμως μια διακριτική προσωπογραφία μιας γυναίκας που μοιάζει να αποτελεί τον ορισμό της «ήρεμης δύναμης».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Οθόνες / Η λαμπερή καριέρα και το σκοτεινό τέλος της Νάταλι Γουντ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ του HBO

Αυτήν την εβδομάδα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του HBO η ταινία “Natalie Wood: What Remains Behind” που επιχειρεί να εστιάσει στην ζωή και στην κληρονομιά της πρόωρα χαμένης σταρ, δεν γινόταν όμως να μην ασχοληθεί και με τις μυστηριώδεις συνθήκες του τραγικού θανάτου της.
«Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Δ.Πολιτάκης / «Αγαπημένη μου Βίβιαν»: Η άγνωστη ιστορία του πρώτου γάμου του Johnny Cash στο φως

Το ντοκιμαντέρ “My Darling Vivian” προσγειώθηκε στην πλατφόρμα Amazon Prime μαζί με τις υπόλοιπες ταινίες του φετινού φεστιβάλ “South by Southwest” (SXSW 2020) που κάνουν αυτές τις μέρες ψηφιακή πρεμιέρα και είναι ελεύθερες για το κοινό μέχρι τις 6 Μαΐου.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΛΙΤΑΚΗ
Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Διεθνή / Γαλαζοαίματοι προς ενοικίαση: Ο Χάρι και η Μέγκαν οδηγούν τους influencers στο επόμενο επίπεδο

Οι πιο δυσοίωνοι αναλυτές πάντως νιώθουν την ανάγκη να υπενθυμίσουν πόσο σκληρά έχει αντιμετωπίσει ο «θεσμός» τα μέλη του, πρώην και νυν, που επιχείρησαν να εκμεταλλευτούν την σχέση τους με τη βρετανική μοναρχία χωρίς την έγκρισή της

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ