Γνωστός κυρίως για τις εμβληματικές φωτογραφίες μόδας, ο Σέσιλ Μπίτον (Cecil Beaton) υπήρξε μια πολυσχιδής καλλιτεχνική προσωπικότητα.
Εκτός από φωτογράφος, διέπρεψε ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος για τον κινηματογράφο, το θέατρο και το μπαλέτο, ενώ διέθετε και ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική.
Η κηπουρική και τα λουλούδια υπήρξαν επίσης μια μεγάλη του αγάπη, και για πρώτη φορά, το Garden Museum (Μουσείο Κήπου) στο Λονδίνο αφιερώνει μια έκθεση στο πάθος του αυτό.
«Ο κήπος μου είναι η μεγαλύτερη χαρά της ζωής μου, μετά τους φίλους μου. Και για τα δύο αξίζει να ζεις», είχε δηλώσει ο ίδιος, όπως υπενθυμίζουν οι διοργανωτές της έκθεσης με τίτλο «Cecil Beaton’s Garden Party», που εξετάζει πώς οι κήποι και τα άνθη επηρέασαν τη δουλειά του.
Η έκθεση προσκαλεί το κοινό να ανακαλύψει ξανά μερικές από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες του Μπίτον, παρατηρώντας από κοντά πόσο συχνά εμφανίζονται σε αυτές λουλούδια και ανθοσυνθέσεις. Πρόκειται για ένα μοτίβο τόσο έντονο, που μόλις το προσέξεις, δύσκολα το αγνοείς.


Ενδεικτική είναι η διάσημη σκηνοθετημένη φωτογραφία της ποιήτριας Έντιθ Σίτγουελ από το 1927: η Σίτγουελ ποζάρει ξαπλωμένη στο πάτωμα σαν μυθική φιγούρα, με ένα μπουκέτο από ανθισμένα κρίνα στο στήθος της — μια εικόνα που παραπέμπει στην «Οφηλία» του Τζον Έβερετ Μίλε (1851).
Μέσα από φωτογραφίες, πίνακες, σχέδια, κοστούμια και σκηνικά, η έκθεση αναδεικνύει τη διαρκή επιρροή της φύσης και των λουλουδιών στη δημιουργική πορεία του Μπίτον — στοιχείο που, όπως σημειώνει η επιμελήτρια του Garden Museum Έμα Χάουζ, υπήρξε καθοριστικό για τη φαντασία του.
Στα εκθέματα περιλαμβάνονται τα προσωπικά του ημερολόγια, φωτογραφίες φίλων και συγγενών στους κήπους του, σκίτσα κοστουμιών για όπερες και μπαλέτα, καθώς και φορέματα δικής του σχεδίασης.

Η αγάπη του για τα άνθη αποτυπώνεται ακόμη και στα περίφημα κοστούμια του, όπως αυτά της θρυλικής ταινίας «My Fair Lady». Όπως γράφει η Χάουζ στον κατάλογο της έκθεσης: «Τα λουλούδια ξεχειλίζουν σε όλο το μιούζικαλ — από τις πρώτες σκηνές στη γεμάτη ζωή αγορά λουλουδιών, μέχρι τα στολίδια στα κοστούμια και το διάφανο φόρεμα από σιφόν της Ελίζα Ντούλιτλ στην τελευταία πράξη».
Η έκθεση άνοιξε τις πόρτες της στις 14 Μαΐου και θα διαρκέσει έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2025.