Πρωτοψάλτη: Η αφαίρεση της λέξης «χοντρή» από τραγούδι – θρύλο του Κραουνάκη – Η απάντησή του

Πρωτοψάλτη: Η αφαίρεση της λέξης «χοντρή» από τραγούδι – θρύλο του Κραουνάκη – Η απάντησή του Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Εν αρχή ην ο δίσκος «Κυκλοφορώ κι Οπλοφορώ» που τη δεκαετία του ’80 έφερε στο φως μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια και «σύστησαν» τότε στο ελληνικό κοινό μία αξεπέραστα επιτυχημένη τριάδα καλλιτεχνικής συνεργασίας: Άλκηστις Πρωτοψάλτη (φωνή), Λίνα Νικολακοπούλου (στίχοι) και Σταμάτη Κραουνάκη (μουσική και στίχοι σε αρκετά από τα τραγούδια του δίσκου που κυκλοφόρησε το 1985)

Στον συγκεκριμένο δίσκο ωστόσο υπάρχει και ο «Άδωνις», ένα τραγούδι – θρύλο σε στίχους και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, το οποίο έχει τραγουδηθεί απ’ όλους, τόσο εκείνης της γενιάς, όσο και τους μεταγενέστερους. Και το ρεφρέν λέει:

«Πάμε στον Άδωνι για καφέ
που πηγαίνουν τεκνά και φρικιά
και αράζουνε και αθλητές
και που πηγαίνει και μία χοντρή νευρικιά
Κυριακή να της φύγει το στρες»

Ωστόσο, προχθές όταν η Άλκηστις Πρωτοψάλτη τραγούδησε αυτό το τραγούδι, το βράδυ της Τρίτης, στο πλαίσιο των εμφανίσεών της με τον Γιώργο Νταλάρα στο θέατρο Παλλάς, αφαίρεσε τη λέξη «χοντρή» από τους στίχους του τραγουδιού, τη λέξη «χοντρή», προφανώς σεβόμενη τα νέα δεδομένα πολιτικής ορθότητας και θέλοντας να αποφύγει, έστω και... ποιητική αδεία, το ατόπημα του bodyshaming.

Κατά τους δημοσιογράφους, αυτό ενδεχομένως θα ενοχλούσε τον δημιουργό, οπότε φρόντισαν να τον ενημερώσουν και να ρωτήσουν την άποψή του γι’ αυτή την απαλοιφή.  

«Θα απαντήσω για να μη λυσσάξετε. Ο κάθε ερμηνευτής, στη ζωντανή απόδοση των τραγουδιών έχει το δικαίωμα να πειράξει οτιδήποτε. Εγώ όταν λέω το τραγούδι τη "χοντρή" τη δείχνω και όλες οι χοντρούλες από κάτω ενθουσιάζονται. Αυτό είναι μια προσωπική της άποψη, θεωρεί ότι κάτι φταίει και δεν κάνει να λέμε τους ανθρώπους χοντρούς κλπ. Αλλά το τραγούδι είναι 40 ετών και είναι αθώο. Εντάξει, ας κάνει ό,τι θέλει, δεν έχω κάτι εναντίον αυτού που κάνει», εξήγησε ο Κραουνάκης.

Φυσικά, η απαλοιφή της λέξης «χοντρή», δεν ήταν παρά ο Δούρειος Ίππος για να ερωτηθεί τελικά ο δημιουργός, αν έχει επικοινωνήσει με την Πρωτοψάλτη μετά την αντιπαράθεσή που είχαν πριν από δύο χρόνια και εν μέσω πανδημίας και lock-down και την απόφασή της να δεχθεί να τραγουδήσει πάνω σε φορτηγό στις γειτονιές της Αθήνας.

«Μετά το φορτηγό του δήμου Αθηναίων εγώ δεν επικοινωνώ με την κυρία Πρωτοψάλτη, ούτε εκείνη μαζί μου. Την αγαπώ και δεν με νοιάζει αν αφαίρεσε τη λέξη, είναι ένα τραγούδι χαριτωμένο, θα μπορούσε να προσθέσει και στίχο, δεν τρέχει τίποτα. Λοιπόν, θα σας πω κάτι και κάντε το βούκινο. Αυτό το τραγούδι, αυτή η "χοντρή νευρικιά" είναι ένα πολύ συγκεκριμένο πρόσωπο. Που δεν υπάρχει περίπτωση να σας το αποκαλύψω, διότι είναι ένα αντρικό πασίγνωστο πρόσωπο. Και το πρόσωπο ήταν η αιτία να γράψω αυτό το τραγούδι τότε», απάντησε χαρακτηριστικά ο Σταμάτης Κραουνάκης, κλείνοντας το θέμα εκεί.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλά για το «Duende» του Λόρκα και αποκαλύπτει όσα ετοιμάζει φέτος

Συνεντεύξεις / Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλά για το «Duende» του Λόρκα και αποκαλύπτει όσα ετοιμάζει φέτος

Λόρκα, Γιάννης Πάριος, μπουζούκια, μουσική για νέες παραστάσεις: Το πρόγραμμα του καλλιτέχνη για τη φετινή σεζόν είναι φορτωμένο και πολυσυλλεκτικό
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΙΑΚΟΓΚΟΝΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ Άλκηστη Πρωτοψάλτη

Μουσική / «Δεν άφησα τίποτα να με μολύνει»: H Άλκηστις Πρωτοψάλτη μιλάει για ΟΛΑ

Η «χρονιά-φάντασμα» της πανδημίας, η περιβόητη εμφάνιση στο φορτηγό, η αδρεναλίνη και τα extreme sports, το παρόν και το μέλλον στο τραγούδι: Η αγαπημένη ερμηνεύτρια των Ελλήνων σε μια ειλικρινή συζήτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Πολιτισμός / Διεθνές Βραβείο Booker για την Ινδή Banu Mushtaq, που γράφει ιστορία με τη νίκη της

Η ανθολογία Heart Lamp για την οποία βραβεύτηκε περιλαμβάνει 12 διηγήματα που έγραψε η Mushtaq σε διάστημα τριών δεκαετιών, από το 1990 έως το 2023, αποτυπώνοντας με συγκίνηση και ευαισθησία τις δυσκολίες που βιώνουν οι μουσουλμάνες γυναίκες στη νότια Ινδία
LIFO NEWSROOM
Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ, Λεός Καράξ και Ρίτσαρντ Γκιρ από αύριο στους κινηματογράφους

Από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας ξεχωρίζουν το «Mission Impossible: Τhe Final Reckoning» και δυο προσωπικές ταινίες μεγάλων δημιουργών, το «Δεν είμαι Εγώ» του Λεός Καράξ και το «Oh, Canada» του Πολ Σρέιντερ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Πολιτισμός / Τομ Κρουζ: «Θα κάνω ταινίες μέχρι τα 100 μου» – Τι είπε για το τέλος του Mission: Impossible

Ο Τομ Κρουζ βρέθηκε στις Κάννες για την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της νέας ταινίας του δημοφιλούς franchise, η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της ιστορίας που ξεκίνησε με το Dead Reckoning
LIFO NEWSROOM
Αντιγόνη Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ούλριχ Ράσε

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου & Εθνικό Θέατρο: Πρώτες εικόνες από την Αντιγόνη του Ούλριχ Ράσε

Το φετινό επετειακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην Επίδαυρο ξεκινά με την Αντιγόνη, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε σκηνοθεσία ενός από τους πιο συναρπαστικούς Γερμανούς σκηνοθέτες.
LIFO NEWSROOM
Βρέθηκε εντυπωσιακό μωσαϊκό σε ερείπια στη Νίκαια της Βιθυνίας

Πολιτισμός / Βρέθηκε εντυπωσιακό ψηφιδωτό του 1ου αιώνα μ.Χ. στη Νίκαια της Βιθυνίας

Η αρχαιολογική σκαπάνη, στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε η α' Οικουμενική Σύνοδος, αποκάλυψε ένα ψηφιδωτό με μοτίβα γαλέρας και ελαφιού, το οποίο φέρεται να χρονολογείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ.
LIFO NEWSROOM
In a Bright Green Field, η νέα μεγάλη έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Έλληνες και Κύπριοι καλλιτέχνες στη νέα έκθεση του ΔΕΣΤΕ στο Μουσείο Μπενάκη

Με έργα 27 δημιουργών κάτω των 40 ετών, η έκθεση «In a Bright Green Field» –μια σύμπραξη τριών ιδρυμάτων, μεταξύ των οποίων και το New Museum της Νέας Υόρκης– εξετάζει μερικές από τις πιο συναρπαστικές και αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα και τη Λευκωσία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ