Δυο μεγάλες πρεμιέρες θα κονταροχτυπηθούν για το ενδιαφέρον του κοινού αυτή την Πέμπτη στις αίθουσες.

 

Από τη μία η Τελευταία Μονομαχία, μία από τις καλύτερες ταινίες του Ρίντλεϊ Σκοτ, στηριγμένη σε ένα πανούργο σενάριο των Ματ Ντέιμον, Μπεν Άφλεκ και Νικόλ Χολοφσένερ, με την ανερχόμενη Τζόντι Κόμερ να βάζει πλώρη για τα Όσκαρ και τον Ματ Ντέιμον σε μια κτηνώδη, από κάθε άποψη, ερμηνεία. Αφηγηματικά φιλόδοξο, σποραδικά θεαματικό, κλιμακούμενα απορροφητικό και με ένα φινάλε-γροθιά στο στομάχι. Για τον υπογράφοντα, μία από τις ταινίες της χρονιάς.

 

Κι από την άλλη το Dune του Ντενί Βιλνέβ, ένας υποβλητικός, μεγαλόσχημος, εκτεταμένος φιλμικός πρόλογος που συστήνει το σύμπαν του πλανήτη Αράκις και υπόσχεται μια επική σύγκρουση σε μελλοντικές συνέχειες. Χορταστικό για τους φαν της επιστημονικής φαντασίας, με τον Τιμοτέ Σαλαμέ περισσότερο άνετο στα συναισθηματικά ξεσπάσματα, παρά στην απόδοση των εσωτερικών συγκρούσεων κι έναν στρατό από εκλεκτούς ηθοποιούς να τον πλαισιώνουν. 

 

Τις ως άνω ταινίες συμπληρώνουν δύο αξιόλογοι σινεφίλ τίτλοι. Το Collective, το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Νανάου που αφορά ένα αδιανόητο υγειονομικό και πολιτικό σκάνδαλο στη Ρουμανία απέσπασε υποψηφιότητες για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.

 

Τα Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον, σκληρό δράμα από το Μεξικό που μεταμορφώνεται σε σκοτεινό παραμύθι στο τελευταίο του ημίωρο κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο Κοινού στο Σάντανς.

 

Τέλος, για τους μικρούς μας φίλους βγαίνει στις αίθουσες κι ένα animation περουβιανής (!) παραγωγής, το Κοντορίτο.