Το Μουσείο Πράδο απέκτησε ένα από τα πιο σπουδαία, πρώιμα έργα του Γκόγια

Το Μουσείο Πράδο απέκτησε ένα από τα πιο σπουδαία πρώιμα έργα του Γκόγια Facebook Twitter
Francisco Goya, Ο νικητής Αννίβας ατενίζει για πρώτη φορά την Ιταλία από τις Άλπεις, 1771. Φωτο: Courtesy Museo National del Prado
0

Η μόνιμη συλλογή του Μουσείου Prado της Μαδρίτης διαθέτει πλέον ένα από τα πρώτα τεκμηριωμένα έργα του Φρανσίσκο Γκόγια και ένα έργο που έλειπε από τη συλλογή του: «Ο νικητής Αννίβας ατενίζει για πρώτη φορά την Ιταλία από τις Άλπεις».

Το έργο αποκτήθηκε από το Ίδρυμα Friends of the Prado για 3,3 εκατομμύρια ευρώ.  Δωρίσθηκε στο μουσείο για τον εορτασμό της 40ης επετείου της οργάνωσης, η οποία γιορτάζεται με μια έκθεση κάθε έργου που έχει δωρίσει στο μουσείο τα τελευταία δέκα χρόνια.

Με χρονολογία 1771, ο πίνακας γεμίζει ένα σημαντικό κενό στη χρονολογική ιστορία του Γκόγια, όπως αναπτύσσεται στο μουσείο. Είναι ένα πολύτιμο έργο που συμπληρώνει την ιταλική περίοδο του Γκόγια, όταν το 1771 ταξίδεψε στη Ρώμη, όπου συνέχισε την εκπαίδευσή του, ενώ μετά την επιστροφή του στην Ισπανία ανέλαβε τις πρώτες σημαντικές παραγγελίες για εκκλησίες και μοναστήρια της περιοχής της Σαραγόσας, κυρίως νωπογραφίες τις οποίες ολοκλήρωσε μέσα στα επόμενα χρόνια. Το έργο, επίσης, συμπληρώνει τις σημειώσεις, τα σχέδια και τους συλλογισμούς του καλλιτέχνη που υπάρχουν ήδη στο Πράδο σχετικά με αυτό.

Ο πίνακας απεικονίζει τον στρατηγό από την Καρχηδόνα που πλαισιώνεται από αγγέλους και μια πομπή στρατιωτών. Θα οδηγούσε τους στρατούς του στα Πυρηναία και τις Άλπεις στην Ιταλία, σε μια από τις πιο θρυλικές στρατιωτικές εκστρατείες στην ιστορία, στη διάρκεια του Β' Καρχηδονιακού πολέμου. Η πορεία του Αννίβα που συνδέεται και με την ιστορία της Ισπανίας έγινε από την Ισπανία μέσω των Πυρηναίων και των Άλπεων με κατεύθυνση την βόρεια Ιταλία, με 50.000 πεζικό, 9.000 ιππικό και 37 ελέφαντες. Οι νίκες κατά των Ρωμαίων έγιναν στον ποταμό Τρέβια το 218 π.Χ. όπου πήραν μέρος και 14.000 Γαλάτες που πήγαν με το μέρος του Αννίβα. Ακολούθησε η νίκη στη λίμνη Τρασιμένη το 217 π.Χ. και αυτή στις Κάννες το 216 π.Χ.

Ο Γκόγια το ζωγράφισε προκειμένου να πάρει μέρος στο διαγωνισμό της φημισμένης Ακαδημίας Καλών Τεχνών στην Πάρμα, όπου έλαβε μια διάκριση και όχι το πρώτο βραβείο που πήρε ο Ιταλός Πιέτρο Μπορόνι. Ο καλλιτέχνης ακολούθησε γενικά τους ακριβείς κανόνες που έδωσε η Ακαδημία για να φιλοτεχνήσει το θέμα, και ετοίμασε τη σύνθεση στο σημειωματάριό του και τουλάχιστον σε άλλες δυο ελαιογραφίες.

Το έργο, σύμφωνα με τους μελετητές, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για να καθιερωθεί ως ζωγράφος που θα μπορούσε να αναφερθεί στην ιστορία, τη θρησκεία και τη μυθολογία σε έναν μόνο καμβά - κάτι που θα έκανε ξανά και ξανά καθ 'όλη τη διάρκεια της καριέρας του.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Πολιτισμός / To μοναδικό Λιοντάρι που αναπαύεται του Ρέμπραντ σε δημοπρασία

Το μοναδικό σχέδιο ζώου του Ρέμπραντ που βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών βγαίνει σε δημοπρασία την άνοιξη προερχόμενο από μια από τις σημαντικότερες συλλογές στον κόσμο ολλανδικής ζωγραφικής
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Πολιτισμός / ΥΠΠΟ: Το ταφικό μνημείο του Τύμβου Καστά στην Αμφίπολη φωτίζεται με νέα χρώματα

Το Υπουργείο αναθέτει σε δύο ερευνητικά κέντρα την υλοποίηση του έργου «AmphiPoly», που στοχεύει στην επιστημονικά τεκμηριωμένη ανασύσταση της αρχικής όψης του διακόσμου του μνημείου, συμπεριλαμβανομένων της πολυχρωμίας και της εικονογραφίας, σε όλες τις χρονολογικές τους φάσεις
LIFO NEWSROOM
Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Αι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Το ρεσιτάλ της Ρόουζ Μπερν, το τρυφερό «Renoir» κι ένας αιμοβόρος Άι-Βασίλης από αύριο στους κινηματογράφους

Η tour de force ερμηνεία της Ρόουζ Μπερν στο «If I Had Legs I’d Kick you» αποτελεί τη βασική κινηματογραφική ατραξιόν της εβδομάδας, αν και υπάρχουν κι άλλες ενδιαφέρουσες επιλογές, όπως το «Renoir», που θυμίζει το σινεμά του Κόρε Έντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ