ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

Las Meninas: H μουσική πίσω από τον διάσημο πίνακα του Βελάσκεθ

Las Meninas: H μουσική πίσω από τον διάσημο πίνακα του Βελάσκεθ Facebook Twitter
Ο εμβληματικός πίνακας «Las Meninas» [«Οι δεσποινίδες των τιμών»] του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου Diego Velázquez [Ντιέγκο Βελάσκεθ]
0

Ο εμβληματικός πίνακας «Las Meninas» [«Οι δεσποινίδες των τιμών»] του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου Diego Velázquez [Ντιέγκο Βελάσκεθ] γίνεται αφορμή για ένα ασυνήθιστο ταξίδι στο μουσικό σύμπαν του 17ου αιώνα, και συγκεκριμένα στον καιρό της βασιλείας του Φιλίππου Δ΄, ενός από τους πιο διασημότερους φιλότεχνους μονάρχες της εποχής του.

Οδηγοί μας, τέσσερις Έλληνες μουσικοί αφοσιωμένοι στην παλαιά μουσική: η Θεοδώρα Μπάκα (μετζοσοπράνο), ο Αλέξανδρος Ιωάννου (κρουστά), ο Δημήτρης Τίγκας (βιολόνε, μπαρόκ κιθάρα) και ο Θεόδωρος Κίτσος (μπαρόκ κιθάρες, θεόρβη, καλλιτεχνική επιμέλεια).

Η συναυλία Las meninas: η μουσική πίσω από τον πίνακα, στην οποία θα ακουστούν έργα Hidalgo [Ιδάλγο], Marín [Μαρίν] και Sanz [Σανθ], μεταδίδεται σε δωρεάν live streaming από την ιστοσελίδα και το fb του Μεγάρου, την Τρίτη 9 Μαρτίου στις 8:30 το βράδυ.

Η μακρά βασιλεία (1621–1665) του Φιλίππου Δ΄ χαρακτηρίστηκε από την πολιτική, στρατιωτική και οικονομική παρακμή της Ισπανίας και την κοινωνική δυστυχία. Η βασιλεία του όμως χαρακτηρίστηκε και από απαράμιλλη άνθηση των γραμμάτων και των τεχνών, καθώς ο ίδιος υπήρξε μεγάλος λάτρης του θεάτρου και της μουσικής καθώς και ενθουσιώδης συλλέκτης έργων τέχνης.

Στην Αυλή του βρήκαν στέγη πολλοί μεγάλοι δημιουργοί της ισπανικής χρυσής εποχής, με τα ονόματα των Pedro Calderόn de la Barca [Πέδρο Καλντερόν δε λα Μπάρκα] και Diego Velázquez να ξεχωρίζουν. Ποια όμως ήταν η μουσική που έντυνε τις παραστάσεις του Calderόn ή που άκουγε ο Velázquez, όταν δημιουργούσε μερικά από τα σημαντικότερα έργα του;

Las Meninas: H μουσική πίσω από τον διάσημο πίνακα του Βελάσκεθ Facebook Twitter
Στη συναυλία Las meninas: η μουσική πίσω από τον πίνακα, θα ακουστούν έργα των Hidalgo [Ιδάλγο], Marín [Μαρίν] και Sanz [Σανθ],

Το πρόγραμμα βασίζεται σε έργα τριών συνθετών που προσέφεραν –άμεσα ή έμμεσα– τις υπηρεσίες τους στον Φίλιππο: του Juan Hidalgo [Χουάν Ιδάλγο] (1614–1685), αρχιμουσικού της Aυλής και στενού συνεργάτη του Calderόn, του José Marín [Χοσέ Μαρίν] (περ.1619–1699), κάντορα του βασιλικού παρεκκλησίου, και του Gaspar Sanz [Γκασπάρ Σανθ] (περ.1640–1710), του πιο φημισμένου κιθαριστή της εποχής του, ο οποίος σχετίζεται με τον Don Juan José de Austria [Ιωάννη Ιωσήφ της Αυστρίας, του Νεότερου], νόθου γιου του Φιλίππου που είχε αποκτήσει με την ηθοποιό María Calderόn [Μαρία Καλντερόν].

Παρακολουθήστε τη συναυλία από τις ιστοσελίδες του ΜΜΑ και του ΥΠΠΟΑ:

https://www.megaron.gr/event/las-meninas-h-mousiki-piso-apo-ton-pinakalive-streaming/

https://digitalculture.gov.gr/

Ή από το fb του Μεγάρου: https://www.facebook.com/megaron.gr

Έργα Juan Hidalgo, José Marín, Gaspar Sanz

Τρίτη 9 Μαρτίου | 8:30 μ.μ.

Θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες.

Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 26.2.2021

Πολιτισμός
0

ΑΝΤΙΟ ΔΙΟΝΥΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Πολιτισμός / Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ: Aνέβασε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με την τολμηρή εμφάνισή του στο Φεστιβάλ Λονδίνου

Με μια εμφάνιση γεμάτη τόλμη και υπονοούμενα, ο Σουηδός ηθοποιός απέδωσε για ακόμη μία φορά τη φετιχιστική αισθητική της νέας του ταινίας «Pillion»
LIFO NEWSROOM
Οι Times UK για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πολιτισμός / Βρετανικό Μουσείο: Τι έγραψαν οι Times για τις αντιδράσεις της Αθήνας μετά το δείπνο του Βρετανικού Μουσείου

Οι Times δίνουν περισσότερο βάρος στις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Μουσείου, ότι η προστασία των Γλυπτών του Παρθενώνα προτάσσεται έναντι κάθε άλλης εκδήλωσης
LIFO NEWSROOM
Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

Πολιτισμός / Σχόλιο Μενδώνη για το δείπνο μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Προκλητική αδιαφορία»

«Κατ´ επανάληψη και διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης»
LIFO NEWSROOM