Τι θα ακούσουν το επόμενο διάστημα οι λάτρεις της κλασικής μουσικής και της Όπερας

Τι θα ακούσουν το επόμενο διάστημα οι λάτρεις της κλασικής μουσικής και της Όπερας Facebook Twitter
Εικονογράφηση: design9/LiFO
0

Εθνική Λυρική Σκηνή

Στον πιο δύσκολο χειμώνα των τελευταίων δεκαετιών, η ΕΛΣ συνεχίζει να επιδεικνύει ετοιμότητα και προσαρμοστικότητα στις παρούσες πρωτοφανείς συνθήκες και αδημονεί για την ανακοίνωση του εξαιρετικά φιλόδοξου επετειακού προγράμματος για τα 200 χρόνια από το 1821 (που τοποθετείται περί τα τέλη του μήνα και περιλαμβάνει περισσότερες από 30 παραγωγές το 2021).


Κεντρικός στόχος του αφιερώματος είναι να «ξαναδιαβάσουμε» την Ελληνική Επανάσταση, όχι ως ένα τοπικό αλλά ως ένα διεθνούς εμβέλειας ιστορικό γεγονός, και να αναδειχθεί η σύνδεση με τις κορυφαίες επαναστάσεις που οδήγησαν στη δημιουργία των μεγάλων ανεξάρτητων κρατών-εθνών του σύγχρονου κόσμου, όπως η Γαλλική και η Αμερικανική Επανάσταση.


Κατά τα άλλα, ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή της Μπάτερφλαϊ και έχοντας εισπράξει τα εύσημα για την εξαίρετη μαγνητοσκόπηση των παραγωγών της, η Εθνική Λυρική Σκηνή μαγνητοσκόπησε ήδη το α' καστ του Ντον Τζοβάνι του Μότσαρτ και μέσα στον Ιανουάριο φιλοδοξεί να το προβάλει στην ψηφιακή της πλατφόρμα GNO TV. Η νέα παραγωγή της όπερας αποτελεί μια μεγάλη διεθνή συμπαραγωγή της ΕΛΣ με δύο σημαντικά βορειοευρωπαϊκά λυρικά θέατρα, την Όπερα του Γκέτεμποργκ και τη Βασιλική Όπερα της Δανίας, ενώ τον ρόλο του τίτλου ερμηνεύει ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος.


Από το πρόγραμμα των επόμενων μηνών δεν λείπει κι ένας κορυφαίος επαναστάτης. Το πνεύμα του Αντρέα Σενιέ, της όπερας του Ουμπέρτο Τζορντάνο που βασίζεται στη ζωή του Ελληνογάλλου ποιητή, ζωντανεύει ξανά με φόντο το Παρίσι που φλέγεται από τη Γαλλική Επανάσταση. Πολιτικές διεκδικήσεις, επικηρύξεις, ιδέες που διώκονται αλλά δεν φυλακίζονται κι ένας ανυπέρβλητος έρωτας ανάμεσα στον Αντρέα Σενιέ και την αριστοκράτισσα Μανταλένα ντι Κόντι κυριαρχούν στην τετράπρακτη όπερα που ανεβαίνει με πρωταγωνιστή τον κορυφαίο Δημήτρη Πλατανιά (τους άλλους ρόλους ερμηνεύουν οι Marcelo Alvarez και Maria Agresta).

Κεντρικός στόχος του αφιερώματος είναι να «ξαναδιαβάσουμε» την Ελληνική Επανάσταση, όχι ως ένα τοπικό αλλά ως ένα διεθνούς εμβέλειας ιστορικό γεγονός, και να αναδειχθεί η σύνδεση με τις κορυφαίες επαναστάσεις που οδήγησαν στη δημιουργία των μεγάλων ανεξάρτητων κρατών-εθνών του σύγχρονου κόσμου, όπως η Γαλλική και η Αμερικανική Επανάσταση.


Η νέα παραγωγή, που εντάσσεται στον εορτασμό των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, θα μαγνητοσκοπηθεί στο τέλος Ιανουαρίου για την GNO TV, και αν οι συνθήκες της πανδημίας το επιτρέψουν, θα παρουσιαστεί και για το κοινό στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος τον Φεβρουάριο. Η μουσική διεύθυνση είναι του Φιλίπ Ογκέν, ενώ η σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Νίκου Πετρόπουλου.

Τέλος, από τη μεριά του το Μπαλέτο του οργανισμού προετοιμάζεται ακόμα μία φορά για τον Δον Κιχώτη, ο οποίος ανεστάλη στην πρώτη φάση της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, στη συνέχεια αναβλήθηκε για δεύτερη φορά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα παρουσιαστεί τον Μάιο του 2021. Στη νέα αυτή παραγωγή τη χορογραφία επιμελείται ο Τιάγκο Μπορντίν (αναβιώνει την κλασική χορογραφία του Μάριους Πετιπά), τα σκηνικά επιμελείται ο διεθνώς αναγνωρισμένος Έλληνας σκηνογράφος Γιώργος Σουγλίδης και τα κοστούμια η διάσημη Ελληνίδα fashion designer Μαίρη Κατράντζου.

 
Αντιμέτωπη με δύο μεγάλες προκλήσεις είναι και η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Οι άνθρωποί της από τη μια επεξεργάζονται ένα μεγάλο μέρος του αρχειακού υλικού των παραγωγών της Σκηνής προκειμένου να το προσαρμόσουν στις ανάγκες της GNO TV και στη συνέχεια να εμπλουτίσουν με αυτές τη λίστα των ψηφιακών μεταδόσεων (κάποιες δωρεάν και κάποιες με αντίτιμο). Από την άλλη, περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η πανδημία, καθώς είναι σημαντική η συμμετοχή τους και στις παραγωγές του επετειακού προγράμματος για τα 200 χρόνια από το 1821.


Με το βλέμμα στραμμένο, λοιπόν, στο μέλλον υπόσχονται πως σύντομα στην πλατφόρμα GNO TV το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει παραγωγές όπως το Ζ, το Λευκό Ρόδο, η Βασίλισσα των Ξωτικών, το Λυκόφως των Χρεών, η Σατανερί και ο Μικάδος, καθώς και παιδικές παραστάσεις, όπως το Αηδόνι του Αυτοκράτορα, οι Τέσσερις Εποχές, ο Πρίγκιπας Ιβάν και το Πουλί της Φωτιάς.

Τι θα ακούσουν το επόμενο διάστημα οι λάτρεις της κλασικής μουσικής και της Όπερας Facebook Twitter
Στο «ΗΠΑΡ» του Ευθύμη Φιλίππου τη σκηνοθεσία του βίντεο υπογράφει ο Αλέξανδρος Βούλγαρης - The Boy. Φωτό: Ανδρέας Σιμόπουλος


Παράλληλα, θα κάνουν πρεμιέρα και πρόσφατες παραγωγές που βιντεοσκοπήθηκαν χωρίς την παρουσία κοινού λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας. Ανάμεσά τους, η παράσταση Ρέκβιεμ Αχμάτοβα & Η Επέτειος (δύο από τις μονόπρακτες όπερες δωματίου του Χάρη Βρόντου που παρουσιάζονται σε ενιαία παράσταση και σκηνοθεσία Αγγέλας-Κλεοπάτρας Σαρόγλου), τα Γεγονότα με τους Μαρία Κεχαγιόγλου και Κωνσταντίνο Μπιμπή (ένα πολιτικό έργο που εξετάζει την άνοδο της ακροδεξιάς, του νεοφασισμού και της ξενοφοβίας μέσα από τη μαζική σφαγή 69 ατόμων από τον Άντερς Μπρέιβικ το 2011 στη Νορβηγία) και το ΗΠΑΡ του Ευθύμη Φιλίππου (τη σκηνοθεσία του βίντεο υπογράφει ο Αλέξανδρος Βούλγαρης - The Boy).

Τέλος, δύο νέες παραγωγές προετοιμάζονται κανονικά, είτε για να ανέβουν στις αίθουσες, αν επικρατήσει το θετικό σενάριο και τα θέατρα τελικά ανοίξουν, είτε για να παρουσιαστούν στην GNO TV, στην περίπτωση που η τέχνη παραμείνει σε καραντίνα για όλη τη σεζόν.

Η πρώτη νέα παραγωγή είναι το τρίπτυχο σύγχρονου χορού Human Behaviour (η πρεμιέρα του τοποθετείται στις 24 Ιανουαρίου) που υπογράφουν τρεις καταξιωμένοι χορογράφοι, ο Γιάννης Μανταφούνης, η Ερμίρα Γκόρο και ο διευθυντής του συνόλου Κωνσταντίνος Ρήγος. Οι χορογραφίες μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας, δίνοντας την ευκαιρία στους χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ να πειραματιστούν σε νέες φόρμες και σε μικρότερη κλίμακα, ενώ η μουσική των Γιώργου Κουμεντάκη, Δήμητρας Τρυπάνη και Δημήτρη Τερζάκη ερμηνεύεται ζωντανά από διακεκριμένους μουσικούς.

Τι θα ακούσουν το επόμενο διάστημα οι λάτρεις της κλασικής μουσικής και της Όπερας Facebook Twitter
Σκηνή από την παράσταση «Ρέκβιεμ Αχμάτοβα & Η Επέτειος» (δύο από τις μονόπρακτες όπερες δωματίου του Χάρη Βρόντου που παρουσιάζονται σε ενιαία παράσταση και σκηνοθεσία Αγγέλας-Κλεοπάτρας Σαρόγλου). Φωτο: Έρρικα Ζαχαροπούλου


Ο Θάνατος του Άντονι (προγραμματίζεται για πρεμιέρα στις 21 Φεβρουαρίου) έχει τίτλο το νέο έργο του Χαράλαμπου Γωγιού, σε λιμπρέτο του Γιάννη Φίλια και σκηνοθεσία του ταλαντούχου Δημήτρη Καραντζά, στην πρώτη του συνεργασία με την Εναλλακτική Σκηνή. Μια εξωφρενική και ρηξικέλευθη όπερα του παραλόγου αφιερωμένη σε όλα τα αγόρια που ντρέπονταν να πουν πως έκλαιγαν με την ξανθούλα Κάντυ Κάντυ: μια αλλόκοτη, «δαιμόνια μηχανή» ψυχαναλυτικής έμπνευσης, στην οποία η κληρονομιά της πολυαγαπημένης ιαπωνικής τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων συναντιέται με τη σκέψη του Σλοβένου φιλοσόφου Σλάβοϊ Ζίζεκ, τις επιστολές του Αποστόλου Παύλου, τα σεμινάρια του Ζακ Λακάν, τους άγριους χορούς της Ρουσλάνας και τα σουξέ της Ελένης Δήμου. Εν ολίγοις, μια «εννοιολογική όπερα δωματίου» που επιχειρεί να δώσει φωνή στις ανασφάλειες και στο άγχος μιας γενιάς μεγαλωμένης με VHS, «Δυναστεία» και Τσερνόμπιλ μπροστά στο φάσμα μιας αιωνίως επαπειλούμενης (οικονομικής, οικολογικής, γεωπολιτικής, υγειονομικής...) καταστροφής που στοιχειώνει τα όνειρά της.

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Στάση αναμονής, καταστρώνοντας συγχρόνως σχέδια για το μέλλον, κρατά και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Θέλοντας να αποφύγει ανακοινώσεις μεγαλεπήβολων σχεδίων που θα μείνουν στα χαρτιά λόγω πανδημίας, ο Λουκάς Καρυτινός κάνει προσεκτικά βήματα και κρατά ζεστή την επαφή του κοινού με την ορχήστρα μέσα από συναυλίες που θα προβληθούν στο YouTube και στο Facebook του συνόλου δωρεάν.


Η κορυφαία ορχήστρα της χώρας αναπροσαρμόζει το πρόγραμμά της και είναι σε ετοιμότητα να ακολουθήσει τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων, είτε επιστρέφοντας στη σκηνή και στις συναυλίες με κοινό είτε συνεχίζοντας τη διαδικτυακή της δραστηριότητα. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2021 ο βασικός κύκλος συναυλιών της θα είναι οι «Σολίστ της ΚΟΑ». Σε αυτόν τον κύκλο είκοσι δύο εξέχοντα μέλη της ορχήστρας με διεθνή αναγνώριση αναλαμβάνουν τον ρόλο του σολίστα σε ανεκτίμητα αλλά και ασυνήθιστα έργα της παγκόσμιας λόγιας μουσικής.

Τι θα ακούσουν το επόμενο διάστημα οι λάτρεις της κλασικής μουσικής και της Όπερας Facebook Twitter
Φωτογραφία από πρόβα της ΚΟΑ εν μέσω πανδημίας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Στην πρώτη βραδιά (23 Ιανουαρίου) με υπότιτλο «Από ασυνήθιστα σε ανεκτίμητα έργα» η ΚΟΑ, υπό τη διεύθυνση του Ρωμανού Παπάζογλου, ερμηνεύει έργα της Σεσίλ Σαμινάντ, του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Συμπράττουν ο Μιχάλης Ραμός στο κοντσερτίνο για φλάουτο της Σαμινάντ και ο Απόλλων Γραμματικόπουλος στο τρίτο κοντσέρτο για βιολί του Μότσαρτ. Η βραδιά κλείνει με τη σουίτα που συνέθεσε ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς για την ταινία Άμλεττου Γκριγκόρι Κόζιντσεφ το 1964.


Η δεύτερη συναυλία του κύκλου μία εβδομάδα μετά (30 Ιανουαρίου) έχει τίτλο «Δεύτερη Συμφωνία: Οι τελευταίες νότες μιας εποχής» και η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Σπύρου Προσωπάρη ερμηνεύει έργα του Καρλ Ντίτερς φον Ντίτερσντορφ, του Λάουνι Γκρένταλ και του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν. Συμπράττουν η Γωγώ Ξαγαρά στο κοντσέρτο για άρπα και ορχήστρα σε λα μείζονα του Ντίτερσντορφ και ο Ανδρέας-Ρολάνδος Θεοδώρου στο κοντσέρτο για τρομπόνι και ορχήστρα του Γκρένταλ. Η βραδιά κλείνει με τη συμφωνία αρ. 2 σε ρε μείζονα του Μπετόβεν.


Σημαντικό βάρος έχει δοθεί στον κύκλο-φόρο τιμής στην Ελληνική Επανάσταση, «Ήρωες», με δύο συναυλίες έως το τέλος της σεζόν. Χαρακτηριστικό το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί για την παραμονή της εθνικής επετείου (24/3), οπότε θα ακουστεί και η σύνθεση-παραγγελία της ορχήστρας στη διαπρεπή Κωνσταντία Γουρζή με τίτλο «Ο Χορός του '21». Τρεις διαφορετικοί αιώνες (19ος, 20ός και 21ος), τρεις διαφορετικοί συνθέτες (Μπερλιόζ, Καλομοίρης, Γουρζή), τρία διαφορετικά στυλ, τρία διαφορετικά έργα. Η θεματική τους αφετηρία όμως είναι κοινή, ή έστω παρεμφερής: ο ελληνικός ηρωισμός όπως αυτός εκδηλώθηκε (και) στην Επανάσταση του 1821 και η «λεβεντιά» ως ηθική αξία και στάση ζωής.

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Τέλος, δύο πολύ σημαντικές στιγμές στο φετινό πρόγραμμα αναμένουμε τον Απρίλιο. Ο διάσημος σολίστ του βιολιού Λεωνίδας Καβάκος στις 2 του μηνός θα ερμηνεύσει από την Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών έργα των Ντβόρζακ και Λιγκέτι. Οι εμφανίσεις του Λεωνίδα Καβάκου αποτελούν κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός παγκοσμίως. Για πέμπτη χρονιά συμπράττει με την ΚΟΑ αφιλοκερδώς, παραχωρώντας την αμοιβή του υπέρ των μεγάλων αναγκών της ορχήστρας –με την οποία συνδέεται με παλιούς δεσμούς–, ενώ τα έσοδα των συναυλιών θα δοθούν για φιλανθρωπικούς σκοπούς.


Μερικές μέρες μετά (9 Απριλίου) θα απολαύσουμε τη Γερμανίδα υψίφωνο Μάρλις Πέτερσεν, η οποία μεσουρανεί στο διεθνές λυρικό στερέωμα, μοιράζοντας τη δράση της ανάμεσα στην όπερα, το λιντ και το συμφωνικό ρεπερτόριο με την ίδια επιτυχία. Συνεργαζόμενη με τον Πάτρικ Χαν, έναν ραγδαία ανερχόμενο αρχιμουσικό, θα ερμηνεύσει έργα του Ρίχαρντ Στράους και του Μανώλη Καλομοίρη (η ίδια, άλλωστε, είναι αποδεδειγμένα λάτρης της χώρας μας), ενώ η συναυλία θα συμπληρωθεί με την επιβλητική Εισαγωγή από τον Τανχόιζερ του Βάγκνερ και τη γεμάτη ρομαντικό πάθος Εισαγωγή του Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Τσαϊκόφσκι.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μαντάμα Μπαττερφλάι»: Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της Λυρικής σε ψηφιακή προβολή

Θέατρο / «Μαντάμα Μπαττερφλάι»: Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της Λυρικής σε ψηφιακή προβολή

Βλέπουμε το πρόσφατο ανέβασμα της διάσημης όπερας του Πουτσίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, με πρωταγωνίστρια τη σούπερ σταρ Ερμονέλα Γιάχο, σε ψηφιακή προβολή στο GNO TV.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ