Κλειστή ξανά για λόγους ασφαλείας η πλατεία μπροστά στην Παναγία των Παρισίων

Κλειστή ξανά για λόγους ασφαλείας η πλατεία μπροστά στην Παναγία των Παρισίων Facebook Twitter
Πρόσφατες μετρήσεις έδειξαν συγκεντρώσεις σκόνης μολύβδου υψηλότερες από τα κανονικά επίπεδα σε ορισμένα σημεία της πλατείας. Φωτο: EPA
0

Η πλατεία μπροστά από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων έκλεισε για το κοινό αφού οι δοκιμές αποκάλυψαν και πάλι υψηλές συγκεντρώσεις τοξικών σωματιδίων μολύβδου, ανέφερε η αστυνομία της πόλης του Παρισιού.

Η πυρκαγιά που κατέστρεψε το μνημείο του 13ου αιώνα πριν από δύο χρόνια έλιωσε περίπου 300 τόνους επενδύσεων μολύβδου στην οροφή, σκορπίζοντας το μέταλλο σε μεγάλες περιοχές της πόλης. Οι κίνδυνοι έκθεσης στον μόλυβδο ώθησαν τις αρχές να απαγορεύσουν την πρόσβαση σε αρκετές περιοχές και ακόμη και σε ορισμένα σχολεία στα οποία έγιναν εκτεταμένες επιχειρήσεις καθαρισμού, με αιματολογικές εξετάσεις για παιδιά και έγκυες γυναίκες.

Η πλατεία άνοιξε ξανά λίγες εβδομάδες μετά την πυρκαγιά, με τους αξιωματούχους να υπόσχονται τακτικές δοκιμές στο χώρο. "Τα αποτελέσματα από τις πιο πρόσφατες δοκιμές έδειξαν συγκεντρώσεις σκόνης μολύβδου υψηλότερες από τα κανονικά επίπεδα για το Παρίσι σε ορισμένα σημεία της πλατείας", ανέφερε η αστυνομική υπηρεσία σε δήλωσή της. Θα ανοίξει ξανά μετά από καθαρισμούς και όταν "όλες οι μετρήσεις θα επιστρέψουν σε αρκετά χαμηλά επίπεδα".

Το κωδωνοστάσιο και μεγάλο μέρος της στέγης της Νοτρ Νταμ καταστράφηκαν το απόγευμα της 15ης Απριλίου 2019, ωστόσο οι προσπάθειες των πυροσβεστών έσωσαν ένα μεγάλο μέρος της δομής από τη φωτιά. Η κυβέρνηση Μακρόν θέλει να επιταχύνει τις εργασίες αποκατάστασης για να ανοίξει ο ναός την περίοδο της φιλοξενίας επισκεπτών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων του 2024.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο τελευταίος μεγάλος Αμερικανός καλλιτέχνης

Ο Ρίτσαρντ Σέρα ήταν ένας σύγχρονος μινιμαλιστής καλλιτέχνης γνωστός για τα μνημειώδη ατσάλινα γλυπτά του. Τα συχνά τρομακτικά σε κλίμακα έργα του προκαλούν ζάλη και αποπροσανατολισμό, με τις αρχιτεκτονικές τους καμπύλες να στροβιλίζονται, καθώς οι θεατές περπατούν στα περάσματά τους.
NEWSROOM