Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον: «Το κορίτσι με το φλάουτο» δεν είναι αυθεντικός Βερμέερ

«Ψεύτικος» ο Βερμέερ στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με ερευνα Facebook Twitter
Φωτ.: National Gallery of Art
0

Μη αυθεντικός ανακηρύχθηκε και επίσημα από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, ένας πίνακας του 17ου αιώνα που θεωρείτο έργο του Γιοχάνες Βερμέερ.

Ο πίνακας, με τίτλο «Κορίτσι με το φλάουτο»,», πιστεύεται τώρα ότι έγινε από έναν συνεργάτη του Βερμέερ στο στούντιό του, αμφισβητώντας τις μακροχρόνιες εικασίες ότι ο Βερμέερ δούλευε μόνος του.

Η Εθνική Πινακοθήκη ανακοίνωσε τα νέα ευρήματα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Παρασκευή ενόψει των εγκαινίων του Σαββάτου μιας έκθεσης που ονομάζεται «Τα Μυστικά του Βερμέερ».

Έκτοτε, το μουσείο ανανέωσε τις πληροφορίες της γκαλερί του για τον πίνακα, περιγράφοντάς τον ως κατασκευασμένο από το «στούντιο του Γιοχάνες Βερμέερ».

«Αν και ο γενικός χαρακτήρας και η εμφάνιση του έργου σχετίζονται στενά με έργα του Βερμέερ, ειδικά το Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο, η ποιότητα υπολείπεται των προτύπων του Βερμέερ», αναφέρεται στις σημειώσεις της γκαλερί.

«Ο δημιουργός του έργου Το κορίτσι με το φλάουτο, δείχνει ότι έχει επίγνωση των ιδιότυπων ζωγραφικών διαδικασιών του Βερμέερ -όπως η χρήση ορισμένων ασυνήθιστων χρωστικών μεθόδων -αλλά έλλειψη ικανότητας ή εμπειρίας στην αναπαραγωγή του».

Η Εθνική Πινακοθήκη σημείωσε επίσης ότι κανένα σωζόμενο έγγραφο δεν παρέχει στοιχεία ότι ο Βερμέερ διατηρούσε στούντιο με μαθητές ή βοηθούς που δούλευαν μαζί του.

«Η ύπαρξη άλλων καλλιτεχνών που συνεργάζονται με τον Γιοχάνες Βερμέερ είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά νέα ευρήματα για τον καλλιτέχνη, που ανακαλύφθηκαν εδώ και δεκαετίες. Αλλάζει ριζικά την κατανόησή μας για τον Βερμέερ», δήλωσε ο Kaywin Feldman, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Είμαι απίστευτα περήφανος για τη διεπιστημονική ομάδα του προσωπικού της Εθνικής Πινακοθήκης που συνεργάστηκε για να μελετήσει αυτούς τους πίνακες, βασιζόμενος σε δεκαετίες έρευνας και χρησιμοποιώντας προηγμένη επιστημονική τεχνολογία για να εντοπίσει συναρπαστικές ανακαλύψεις που προσθέτουν νέα γνώση σε όσα γνωρίζουμε για τον αινιγματικό καλλιτέχνη».

Η νέα έρευνα καθόρισε επίσης ότι το «Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο», το οποίο εδώ και καιρό αμφισβητείται ότι είναι αληθινός πίνακας του Βερμέερ, στην πραγματικότητα φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη σε ένα «σημείο καμπής» στην καριέρα του.

Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει δύο ακόμα πίνακες του Βερμέερ καθώς και δύο «πλαστά» έργα του 20ου αιώνα.

Με πληροφορίες του theartnewspaper/washingtonpost

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM