Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον: «Το κορίτσι με το φλάουτο» δεν είναι αυθεντικός Βερμέερ

«Ψεύτικος» ο Βερμέερ στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με ερευνα Facebook Twitter
Φωτ.: National Gallery of Art
0

Μη αυθεντικός ανακηρύχθηκε και επίσημα από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, ένας πίνακας του 17ου αιώνα που θεωρείτο έργο του Γιοχάνες Βερμέερ.

Ο πίνακας, με τίτλο «Κορίτσι με το φλάουτο»,», πιστεύεται τώρα ότι έγινε από έναν συνεργάτη του Βερμέερ στο στούντιό του, αμφισβητώντας τις μακροχρόνιες εικασίες ότι ο Βερμέερ δούλευε μόνος του.

Η Εθνική Πινακοθήκη ανακοίνωσε τα νέα ευρήματα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Παρασκευή ενόψει των εγκαινίων του Σαββάτου μιας έκθεσης που ονομάζεται «Τα Μυστικά του Βερμέερ».

Έκτοτε, το μουσείο ανανέωσε τις πληροφορίες της γκαλερί του για τον πίνακα, περιγράφοντάς τον ως κατασκευασμένο από το «στούντιο του Γιοχάνες Βερμέερ».

«Αν και ο γενικός χαρακτήρας και η εμφάνιση του έργου σχετίζονται στενά με έργα του Βερμέερ, ειδικά το Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο, η ποιότητα υπολείπεται των προτύπων του Βερμέερ», αναφέρεται στις σημειώσεις της γκαλερί.

«Ο δημιουργός του έργου Το κορίτσι με το φλάουτο, δείχνει ότι έχει επίγνωση των ιδιότυπων ζωγραφικών διαδικασιών του Βερμέερ -όπως η χρήση ορισμένων ασυνήθιστων χρωστικών μεθόδων -αλλά έλλειψη ικανότητας ή εμπειρίας στην αναπαραγωγή του».

Η Εθνική Πινακοθήκη σημείωσε επίσης ότι κανένα σωζόμενο έγγραφο δεν παρέχει στοιχεία ότι ο Βερμέερ διατηρούσε στούντιο με μαθητές ή βοηθούς που δούλευαν μαζί του.

«Η ύπαρξη άλλων καλλιτεχνών που συνεργάζονται με τον Γιοχάνες Βερμέερ είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά νέα ευρήματα για τον καλλιτέχνη, που ανακαλύφθηκαν εδώ και δεκαετίες. Αλλάζει ριζικά την κατανόησή μας για τον Βερμέερ», δήλωσε ο Kaywin Feldman, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Είμαι απίστευτα περήφανος για τη διεπιστημονική ομάδα του προσωπικού της Εθνικής Πινακοθήκης που συνεργάστηκε για να μελετήσει αυτούς τους πίνακες, βασιζόμενος σε δεκαετίες έρευνας και χρησιμοποιώντας προηγμένη επιστημονική τεχνολογία για να εντοπίσει συναρπαστικές ανακαλύψεις που προσθέτουν νέα γνώση σε όσα γνωρίζουμε για τον αινιγματικό καλλιτέχνη».

Η νέα έρευνα καθόρισε επίσης ότι το «Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο», το οποίο εδώ και καιρό αμφισβητείται ότι είναι αληθινός πίνακας του Βερμέερ, στην πραγματικότητα φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη σε ένα «σημείο καμπής» στην καριέρα του.

Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει δύο ακόμα πίνακες του Βερμέερ καθώς και δύο «πλαστά» έργα του 20ου αιώνα.

Με πληροφορίες του theartnewspaper/washingtonpost

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτισμός / Μενδώνη από Ουάσινγκτον: «Ο Πολιτισμός αποτελεί συνδετική και ενοποιητική δύναμη ανάμεσα στις δύο χώρες»

Η Λίνα Μενδώνη είχε για δεύτερη φορά συνάντηση εργασίας με τον ανώτερο αξιωματούχο του αμερικάνικου υπουργείου Εξωτερικών για θέματα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης Δρ Darren Beattie
LIFO NEWSROOM
Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ