Επιτέλους, το Φεστιβάλ Μπαϊρόιτ έχει γυναίκα μαέστρο μετά από 145 χρόνια

Oksana Lyniv Facebook Twitter
Φωτ.: Oleh Pavliuchenkov
0

Για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ Μπαϊρόιτ του «ιερού δισκοπότηρου» των φανατικών της όπερας και του Βάγκνερ, μια γυναίκα ανέβηκε στο πόντιουμ. Το φεστιβάλ άνοιξε με την Oksana Lyniv στο πόντιουμ να καταχειροκροτείται από τον κόσμο στο τέλος του Ιπτάμενου Ολλανδού του Βάγκνερ.

Το φεστιβάλ που δεν πραγματοποιήθηκε πέρσι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού καθυστέρησε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της Λίνιβ και αυξάνοντας τον ενθουσιασμό γύρω από την εκδήλωση.

Στο ακροατήριο ήταν η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, λάτρης του Wagner, και ο σύζυγός της, Joachim Sauer, ο επονομαζόμενος και «Φάντασμα της όπερας» λόγω των εμφανίσεών του στο φεστιβάλ Μπαϊρόιτ στο πλευρό της συζύγου του καθ 'όλη τη διάρκεια της θητείας της.

Η 43χρονη Οξάνα Λίνιβ, από την Ουκρανία, ήταν προηγουμένως μαέστρος της Όπερας Γκρατς της Αυστρίας, καθώς και πρώην βοηθός του σημερινού επικεφαλής μαέστρου της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, Κιρίλ Πετρένκο, όταν ήταν στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας. Η Λίνιβ είπε στην εφημερίδα Berliner Zeitung ότι αυτό που είχε σημασία για την ορχήστρα δεν ήταν το φύλο αλλά η ικανότητά της, όπως γράφει ο Γκάρντιαν.

Η Καταρίνα Βάγκνερ, εγγονή του Ρίχαρντ Βάγκνερ και ο απερχόμενος διευθυντής του φεστιβάλ, είπε ότι στο παρελθόν υπήρχαν λίγες γυναίκες μαέστροι για να διαλέξουν, αλλά ότι η Λίνιβ αντιπροσωπεύει μια νέα γενιά «αρκετά θαρραλέα», δηλώνοντας ότι τους μουσικούς τους ενδιαφέρει αν ο μαέστρος μπορεί να ανταποκριθεί στις μουσικές απαιτήσεις ενός έργου και καθόλου αν είναι άντρας ή γυναίκα, κάτι που ενδιαφέρει περισσότερο τους δημοσιογράφους.

Η Λίνιβ είπε ότι η επιλογή της έχει να κάνει με την ανάπτυξη της κοινωνίας και ότι μέχρι τη δεκαετία του ’80 υπήρχαν ορχήστρες που δε δέχονταν γυναίκες ως μουσικούς. « Οι γυναίκες επίσης μειονεκτούσαν κοινωνικά - απλά σκεφτείτε τα εργασιακά δικαιώματα. Αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια, έχουν συμβεί πολλά. Οι πιο σημαντικές όπερες καταβάλλουν προσπάθειες για να πραγματοποιήσουν έως και τρεις παραγωγές με επικεφαλής τις γυναίκες», τόνισε.

Το φεστιβάλ Μπαϊρόιτ, που διαρκεί έως τις 25 Αυγούστου, πραγματοποιείται με τους αυστηρούς περιορισμούς που ισχύουν  για πολιτιστικές εκδηλώσεις σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο έλεγχος στα ποσοστά μόλυνσης από τον κορωνοϊό στη Γερμανία. Φέτος, μόνο περίπου 900 μέλη του κοινού επιτρέπεται να παρακολουθήσουν κάθε παράσταση - το ήμισυ της συνήθους χωρητικότητας. Το φεστιβάλ μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι έχουν εμβολιαστεί, έχουν αναρρώσει από τον ιό ή έχουν αρνητικό τεστ.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM